Aistė Švetkauskė kalbino asmeninę trenerę Jolantą Leonavičiūtę.

– Jolanta, už lango pavasaris ir visos mąstome, kaip greitai numesti svorį. Ką patartum?

– Visų pirma, norint numestį svorį, nereikėtų orientuotis vien tik į mitybą. Fizinis aktyvumas yra būtinas kiekvienam gyvam organizmui. Kai mes valgome, vartojame energiją, tas vadinamąsias kalorijas. Dauguma žmonių tų kalorijų dienos eigoje suvartoja truputėlį daugiau negu reikėtų ir tada tas nereikalingas energijos kiekis pradeda kauptis riebaliniame sluoksnyje. Kad to nebūtų, subalansuotą mitybą reikia derinti su sportu. Lygiai taip pat fizinį aktyvumą būtina derinti su sveika mityba. Galime sportuoti penkis kartus per savaitę, bet jeigu nuo ryto iki vakaro valgysime koldūnus, cepelinus ir blynus, tuomet rezultato nebus. Aišku, kūnas stiprės, raumenys taps stangresni, bet viskas bus pasislėpę po riebaliniu sluoksniu. Itin svarbus akcentas – subalansuota, pilnavertė mityba ir fizinis aktyvumas.

Subalansuota mityba
Foto: Shutterstock

– Ką tu pati valgai pusryčiams? Ar galėtum pasidalinti, koks yra tavo racionas?

– Pusryčiams mėgstu valgyti avižinę košę. Šiltojo sezono metu košę mėgstu pagardinti didele sauja uogų, šaltojo sezono metu – bananu ar kitu vaisiumi. Pusryčių metu nemėgstu persivalgyti, valgau lengvą maistą. Be to, mėgstu gerti vaisių ir daržovių kokteilius, taip pat pusryčiams valgau graikišką jogurtą su granola ir šlakeliu natūralaus sirupo arba medaus.

– Jolanta, ar tiki įvairiais liekninančiais produktais, ar manai, kad tik savo pastangomis pasieksime gerų rezultatų?

– Tos vadinamosios liekninančios dietos ar arbatos yra skirtos žmonėms, kurie naiviai tikisi, kad pagėrę arbatėlę ryte, per pietus ir vakare riebaliukai tirps, jie jausis sveiki, žvalūs ir galės fiziškai aktyviai gyventi bei džiaugtis gyvenimu. Tačiau tokiu atveju, žingsnis po žingsnio, žmogus tiesiog nualina savo organizmą, nes geriant tik visokias arbatėles, kai nėra fizinio aktyvumo, arba, kai žmogus nepailsėdamas sportuoja kiekvieną dieną, padidėja traumų rizika. Reikia suprasti, kad mūsų kūnui reikalingas geras maistas, sveika, subalansuota mityba, mineralai, vitaminai, angliavandeniai, riebalai, baltymai, žodžiu, visas spektras.

Laidoje Jolanta Leonavičiūtė atskleidė, koks ir kodėl yra jos mėgstamiausias sportinis pratimas, kaip sportuoti, kai uždarytos sporto salės ir pasidalijo savo mėgstamiausio sveiko kokteilio receptu. Taip pat laidoje sveikos gyvensenos treneris Alanas Dzeranovas su žmona Agne pasidalino ne tik receptais, bet ir kitais patarimais, kurie tikrai pravers tiems, kas nori vasarą pasitikti ne tik liekni, bet sveiki ir laimingi! O gydytojas dietologas Edvard Grišin paaiškino, kokia yra maistinių skaidulų reikšmė organizmui ir kiek jų reikia suvalgyti kasdien.