– Kristina, ar tikrai galima teigti, kad žmonės yra priklausomi nuo cukraus?

– Mokslininkai jau 1970–aisiais įrodė, kad cukrus yra narkotinė medžiaga ir stimuliuoja tuos pačius smegenų centrus, kaip opioidiniai narkotikai. Saldumo jausmas mums – malonus. Pirmas dalykas, kurį ragaujame – mamos pienas, turi natūralaus saldumo. Todėl visą gyvenimą saldumas teikia mums komfortą.

Jei saldumynais pasilepiname kartą ar du per savaitę, galbūt nieko baisaus ir nenutinka, tačiau jei valgome cukraus turinčių gaminių kasdien – mokslinės išvados čia nenuginčijamos – vos per 7 dienas pradeda formuotis labai rimta priklausomybė, kurios vėliau labai sunku atsikratyti, kaip ir bet kurios kitos.

Pasaulio sveikatos organizacija rekomenduoja per dieną neviršyti 25 g rafinuoto cukraus, nors ir toks kiekis jau gali sukelti daug bėdų. Visgi lietuviai suvartoja apie 98 g cukraus per dieną. Šie skaičiai yra tikrai keliantys nerimą.

Kristina Bondar
Foto: Asmeninio archyvo nuotr.

Dažnai žmonės yra linkę neigti savo turimas priklausomybes, teigdami, kad jas kontroliuoja ir gali bet kada „mesti“. Cukraus priklausomybę turintys ją dažniausiai pripažįsta, šypteldami sako: „Negalėčiau gyventi be saldumynų“. Manau, kad daugelis nerimtai žiūri į priklausomybę nuo cukraus, nevertina jos kaip galimos grėsmės sveikatai. Tiesa yra ne tokia optimistinė. Mokslininkai pripažįsta jau seniai – būtent cukrus kaltas dėl daugelio lėtinių ligų. Patys žmonės net nesusimąsto, kaip gerai jie galėtų jaustis be cukraus – padaugėtų energijos, pagerėtų miegas, sumažėtų nerimo jausmas, pagražėtų oda, natūraliai ir lengvai nukristų viršsvoris visam laikui.

Kai kalbame apie cukrų, negalime nepaminėti baltų miltų kepinių ir gaminių – jų poveikis sveikatai lygiai toks pats, kaip cukraus, o narkotinė priklausomybė – tokia pat stipri.

Net norėdami atsikratyti cukraus priklausomybės, žmonės ne visuomet žino, kaip tą padaryti teisingai. Dažniausios klaidos – per trumpas laikas, „mažos nuodėmės“, rafinuoto cukraus pakeitimas dideliais kiekiais natūralių saldiklių.

– Kas yra cukraus detoksas? Kodėl jis svarbus? Nuo ko pradėti?

– Dažnai žmonės griebiasi dietos, tačiau aš dietas vadinu smurtinėmis programomis prieš save. Norint įveikti priklausomybę, reikalingas ne tik tikėjimas, bet ir žinios, nuoseklumas, supratimas, kaip vieni ar kiti produktai veikia organizmą, kokie procesai vyksta žarnyne, kaip veikia mūsų imunitetas ir ką jis iš viso turi bendro su cukrumi.

Cukraus detokso programa ir yra skirta žmonėms, norintiems visam laikui įveikti narkotinę priklausomybę nuo cukraus ir miltinių patiekalų. Tai paprasta, aiški 4+4 savaičių programa, paremta mokslu ir gerąja praktika, kuri padeda ne tik atsikratyti priklausomybės, bet ir valo organizmą visiškai natūraliomis priemonėmis, stiprina imunitetą, augina gerąją žarnyno mikroflorą ir padeda atsikratyti grybelių bei parazitų, atstato skonio receptorius, kad jie taptų jautresni natūraliam saldumui vaisiuose ir daržovėse, mokina gaminti sveiką maistą, formuoti naujus įpročius.

Programą sudariau pati sau, kai ieškojau būdo sustiprinti imunitetą ir jaustis geriau, remdamasi nepriklausomais moksliniais tyrimais, skaitydama įvairiausias detokso programas ir mitybos sistemas. Pradėjusi nuo maisto, supratau, kad egzistuoja dar kiti dalykai, tokie kaip emocinis valgymas ir kitos priklausomybės. Mano dėmesio laukas vis plečiasi, domiuosi istorija, archeologija, kad galėčiau susidaryti aiškesnį vaizdą, ką valgė mūsų protėviai ir suprasti, koks maistas tinkamiausias mums.

Kristina Bondar
Foto: Asmeninio archyvo nuotr.

Šiandien programą jau išbandė tūkstančiai žmonių. Kasdien sulaukiu sėkmės istorijų: dingusi migrena, numesti 10–15 kilogramų, dingusios odos problemos, susitvarkiusios žarnyno bėdos, sumažėjęs spaudimas ir cholesterolis – tai tik maža dalis to, kuo žmonės dalijasi po cukraus detokso. Dažniausiai mini lengvumo jausmą, pagerėjusį virškinimą, pagražėjusią odą bei plaukus, pagerėjusią nuotaiką ir grįžusį gyvenimo džiaugsmą. Aš tikiu, kad tai yra svarbiausia. Jei žmogus ima jaustis geriau – jis ima į viską pozityviau žiūrėti ir jo savijauta kasdien gerėja.

Cukraus detoksas yra organizmui draugiška programa ir visiškai saugi, ji negali pakenkti. Puikiai tinkama tiek visavalgiams, tiek vegetarams.

– Ko privaloma atsisakyti cukraus detokso metu? Ką galima valgyti cukraus detokso metu?

– Visą nuoseklią informaciją rasite knygoje, be to, leidžiamo ir draudžiamo maisto lenteles galima rasti ir grupėje „Cukraus detoksas“ „Facebook“ platformoje. Draudžiama tai, ko ir taip niekas iš mūsų neturėtume valgyti: rafinuotas cukrus (visais jo pavadinimais ir formomis), rafinuoti bei hidrinti riebalai, glitimo turintys produktai, nerūgęs pienas, alkoholis.

Pirmąsias keturias savaites neleidžiama valgyti vaisių, tačiau tik dėl to, kad paskatintume kepenų atsistatymą (vaisių cukrus fruktozė dideliais kiekiais apkrauna kepenis, o joms norime leisti pailsėti), atstatytume skonio, o ypač saldumo receptorius, todėl leidžiame jų visiškai nedirginti saldumu. Be to, vaisių cukrus yra maistas blogajai mikroflorai, kurios peraugimą dažnas turime. Vaisiai yra tikrai sveika, tačiau laikinai atsisakome jų tam, kad įveiktume narkotinę priklausomybę. Vėl valgome vaisius nuo penktos savaitės.

Kristina Bondar
Foto: Asmeninio archyvo nuotr.

Detokso metu atsisakome visų populiariausių alergenų: laktozės, glitimo, sojos, aukštos taršos produktų, maisto priedų, stengiamės vengti perdirbtos mėsos gaminių. Kiekvieno produkto laikinas atsisakymas turi mokslinį pagrindą ir nėra atsitiktinis.

Detokso metu valgome agurkus, avinžirnius, avižas, avokadus, baklažanus, bolivinę balandą, brokolius, cukinijas, grikius, grybus, kiaušinius, kopūstus, lęšius, varškę, skumbrę, salotas. Valgome daug česnako (žalio), ciberžolės, cinamono, čiobrelių, imbiero, petražolių, ridikėlių, svogūnų.

– Ką galėtumėte patarti cukraus detokso pradedantiesiems?

– Raskite motyvaciją, kodėl norite savo mitybą pakeisti. Be motyvacijos – nieko nebus. Tuomet užsukite į „Facebook“ grupę „Cukraus detoksas“, kur rasite leidžiamų ir draudžiamų produktų lentelę, receptus, patarimus, bendraminčius ir daug atsiliepimų tų žmonių, kurie programą jau išbandė. Jei norite suvokti, kodėl būtent taip yra sudaryta programa, domitės mityba arba stokojate įkvėpimo – įsigykite „Cukraus detokso“ knygą internetu. Joje taip pat rasite ir 60 patiekalų receptų, leidžiamų vartoti programos metu. Negalvokite, kad laikytis cukraus detokso – baisu ir sudėtinga. Juk tai tik 4 jūsų gyvenimo savaitės, negi tai daug? Na, o po 4 savaičių ir nuspręsite, ką daryti toliau – grįžti prie pyragėlių ar pereiti į antrąjį etapą.

Kristina Bondar dalijasi gardžių patiekalų receptais, kuriuos galite valgyti cukraus detokso metu.