Maistas padeda išspręsti vyrų sveikatos problemas

Visi žinome, kad sveikas maistas būtinas mūsų sveikatai, tačiau ar valgote užtektinai konkrečių produktų, turinčių būtent vyrų sveikatą stiprinančių medžiagų? Tinklalapis everydayhealth.com pateikia sąrašą ir aprašą produktų, kurie padeda vyrams įveikti tokias bėdas, kaip erekcijos disfunkcija, depresija, pažintinių gebėjimų sutrikimai, nevaisingumas ir kt.

Austrės

„Vienoje porcijoje austrių cinko daugiau nei bet kuriame kitame produkte“, – sako dietologė iš San Francisko „One Medical Group“ Samantha Treyve.

Maisto papildų kontrolės sveikatos biuro Nacionalinių institutų duomenimis, 85 g austrių porcijoje yra 74 miligramai cinko. Cinkas – būtinas elementas prostatos sveikatai: cinko deficitas siejamas su vaisingumo problemomis ir prostatos ligomis.

„Žmogaus organizmas cinko nekaupia natūraliai, todėl svarbu jo užtektinai gauti iš kasdienės mitybos arba vartojant papildus“, – sako S. Treyve.

Rekomenduojama cinko dienos norma vyrams yra 11 mg.

Laisvėje sugautos lašišos

Vitamino D trūkumas siejamas su erekcijos disfunkcija (ED). Vitaminas D padeda sumažinti uždegimo sukeltų kraujagyslių pažeidimų riziką, todėl sumažėja ir ED rizika, teigiama 2012 m. atliktame tyrime, kuris buvo paskelbtas leidinyje „Dermato-Endocrinology“.

„Paprastai erekcijos disfunkciją turinčių vyrų organizme daugiau endotelio uždegimo žymenų lyginant su kitais, – sako S. Treyve. – Manoma, kad sumažinus šį uždegimą gali pagerėti kraujo pritekėjimas.“

Vienoje porcijoje (85 g) laisvėje sugautos lašišos yra 112 proc. rekomenduojamos vitamino D dienos normos.

Graikiniai riešutai

Graikiniai riešutai yra puikus omega 3 riebalų rūgščių, antioksidantų ir smegenims naudingų fitocheminių medžiagų šaltinis. Šiuose riešutuose itin daug maistinių medžiagų, kurios, įrodyta, padeda įveikti depresiją ir stiprina pažinimo gebėjimus. Graikiniai riešutai taip pat padeda nuo senėjimo sukeltų procesų – oksidacinio streso ir uždegimų, teigiama 2014 m. leidinyje „The Journal of Nutrition“ paskelbtame tyrime. Pasak S. Treyve, ketvirtadalyje puodelio graikinių riešutų yra 2,7 g omega-3 riebalų rūgščių. Tai kiek daugiau nei rekomenduojama dienos norma.

Šokoladinis pienas

Reikėtų įprasti po intensyvių treniruočių sporto klube vartoti produktus, kurie atkuria raumenis ir organizmo skysčius. Reguliariai sportuojantiems vyrams ypač tinkamas ir prieinamas sprendimas galėtų būti šokoladinis pienas, teigiama Centrinio Vašingtono universiteto mokslininkų tyrimo, kuris buvo paskelbtas 2012 m., išvadose.

Neriebiame šokoladiniame piene angliavandenių ir baltymų santykis yra 4:1 – panašiai, kaip daugumoje sportininkams skirtų gėrimų. Šokoladinis pienas po treniruočių taip pat užtikrina rekalingą skysčių ir natrio kiekį. Tyrimo išvadose pateikiama rekomendacija išgerti šokoladinio pieno iškart po treniruotės ir vėliau, praėjus dviem valandoms.

Vaisiai ir daržovės

Vaisiuose ir daržovėse daug skaidulų ir maistinių medžiagų, apsaugančių širdį, padedančių kovoti su nuovargiu ir palaikyti gerą savijautą, sako S. Treyve.

Vyrams šių medžiagų reikia daugiau nei moterims. JAV Žemės Ūkio departamentas rekomenduoja vyrams kasdien suvalgyti 2 puodelius vaisių ir 2½ – 3 puodelius daržovių.

Kiekvieno valgio metu pusę lėkštės turinio turėtų sudaryti vaisiai ir daržovės. Kitą pusę palikite visagrūdžiams produktams ir kokybiškiems baltymams, tokiems kaip pupelės ir riešutai, saikingas kiekis žuvies ir vištienos, ir labai retais atvejais žole maitintų gyvulių mėsos bei pieno produktų.

Patarimai, kaip pradėti sveikai maitintis, ir kaip laikytis numatytos krypties

Gyvenkite paprasčiau. Nepersistenkite skaičiuodami kalorijas ar ribodami porcijų dydžius, pataria S. Treyve. Daug svarbiau yra maisto spalva, šviežumas ir įvairovė. Po truputį valgysite vis sveikesnį ir skanesnį maistą.

Taip pat patariama pradėti iš lėto. „Nerealistiška bandyti pakeisti savo mitybą per vieną dieną, – sako S. Treyve. – Pradėkite nuo mažų žingsnelių, pavyzdžiui, kartą per dieną prie kitų patiekalų suvalgykite ir salotų. Kai maži pokyčiai taps įpročiais, galėsite įtraukti ir daugiau sveikų pokyčių.“
Nepamirškite, kad neprivalote siekti tobulumo – norint sveikai maitintis nebūtina atsisakyti visų mėgstamų patiekalų.

„Ilgalaikis tikslas, – sako S. Treyve, – yra gera savijauta, didesnis energijos kiekis ir mažesnė rizika susirgti įvairiomis lėtinėmis ligomis.“