Pigi daržovė naudinga sveikatai

V. Juodkazienė pasakoja, jog kopūstai buvo pradėti auginti Viduržemio jūros regione dar prieš kelis tūkstančius metų. O šiandien, pasak maisto ekspertės, jau yra galybė kopūstų rūšių, kurie skiriasi spalva, lapų tekstūra, skoniu ir net aromatu.

„Kopūsto nauda sveikatai yra ypač didelė. Tai yra tikrai nebrangi daržovė, o dėl šios priežasties daugelis ją linkę nuvertinti kaip nevertingą. To daryti tikrai neverta, nes joje gausu žmogaus organizmui naudingų medžiagų – kalio, magnio, vitamino C ir E. Kopūstus naudinga valgyti tiek šviežius, tiek raugintus. Kaip ir kiti fermentuoti produktai, rauginti kopūstai yra naudingi sveikatai, be to, juos, priešingai negu šviežias daržoves, galima išlaikyti namuose kur kas ilgiau“, – atskleidžia V. Juodkazienė.

Salotos su šviežiais kopūstais
Foto: Adobe Stock

Nors lietuviški kopūstai išlieka populiarūs ištisus metus, ruduo yra ypač dėkingas metas dėl parduotuvėse pasirodančio šviežio lietuviškų kopūstų derliaus. Nenuostabu, jog lietuviams puikiai pažįstama ir jų skoniui įtinkanti daržovė, atėjus vėsiajam sezonui, tampa daugelio patiekalų palydovu. Anot IKI maisto ekspertės, ši daržovė – nepamainomas sriubų, troškinių ir rauginamų produktų žiemai ingredientas, kuriam lietuvių virtuvėje dedikuotas netgi atskiras patiekalas – populiarieji balandėliai.

„Balandėliai – vienas mėgstamiausių tautiečių patiekalų, kuriame kopūstui skiriamas pagrindinis dėmesys. Tradiciniams balandėliams naudojami baltagūdžiai kopūstai, tačiau jeigu norite paeksperimentuoti ir sutaupyti šiek tiek laiko, balandėlius galima gaminti ir su pekininiais, lapiniais ar garbanotais savojos kopūstais“, – pasakoja V. Juodkazienė ir dalijasi įdomesniais receptais su kopūstais.

Foto: DELFI / Modesta Meškė