Sviestas

Sporto treneris, mitybos konsultantas Benjaminas Johnsonas kategoriškai nesutinka, kad sviestas – sveikatos ir gražaus kūno priešas. Jis siūlo valgyti sviestą visiems, kurie sportuoja, mankštinasi. Priešingai nei transriebalai, kurie iš tiesų žalingi organizmui, prisotintieji riebalai neužkemša kraujagyslių cholesteroliu. Be to, svieste gausu vitaminų, mineralų ir vertingų riebalų rūgščių – jie naudingi visiems organams, stiprina imunitetą ir spartina medžiagų apykaitą.

Duona

Duona
Foto: Shutterstock


Visi norintys sulieknėti pirmiausia nustoja valgyti duoną. Bet šiuolaikiniai tyrimai rodo, kad duona labai naudinga, joje yra glitimo, kuris ne tik pristabdo ląstelių senėjimą, bet ir sugeria įvairius irimo produktus, šalina juos iš organizmo. Duonoje yra ir amino rūgščių, magnio, vario, cinko, seleno, natrio, kobalto, chloro, kalio, silicio, jodo, mangano, ląstelienos ir B grupės vitaminų. Ypač naudinga ruginių miltų, viso grūdo miltų duona ir duona su sėlenomis.

Kefyras

Kefyras
Foto: Shutterstock


Dabar dietologai šlovina natūralų jogurtą. Jis neabejotinai naudingas, tik nuo vaikystės žinomas kefyras niekuo neprastesnis. Be to, kefyras turi daugiau baltymų nei jogurtas, o bakterijų perdirbta laktozė nepavojinga jos netoleruojantiems žmonėms. Kefyre gausu kalcio ir vitamino D, kurie stiprina kaulus.

Rauginti kopūstai

Rauginti kopūstai


Rauginti kopūstai nelaikomi pavojingais figūrai, tiesiog neįvertinama šio pigaus produkto nauda. Raugintos daržovės – tikras lobis, prebiotikai ir probiotikai iš raugintų kopūstų aprūpina žarnyną gerosiomis bakterijomis, sudaro joms tinkamą terpę. Gerosios bakterijos atlieka kelias funkcijas – skatina serotonino gamybą, trukdo atsirasti diabetui, malšina uždegiminius procesus. Be to, rauginti kopūstai – dar puikesnis vitamino C šaltinis nei citrusiniai vaisiai, todėl žiemos peršalimų laikotarpiu būtinai įtraukite į racioną raugintų kopūstų.

Bulvės

Bulvės su lupena
Foto: Pixabay


Bulvėse daug vitamino C ir kalio, kuris labai reikalingas raumenims, kraujagyslėms ir nervų sistemai. Neatsisakykite bulvių, tiesiog vietoje kaloringų skrudintų bulvyčių ir keptų bulvių geriau valgyti su lupenomis virtas arba orkaitėje be aliejaus keptas bulves – tokios bulvės greičiau virškinamos ir virsta paprastuoju cukrumi, suteikiančiu organizmui energijos.

Jautienos kepenys

Kepenėlės


Kepenyse yra daug vitamino B, ypač B6 ir B12, kurie labai svarbūs angliavandenių apykaitai, riebalų deginimui ir reikiamam geležies lygiui palaikyti. Kepenyse gausu vitaminų A, D, E ir k, kalcio, geležies, fosforo, kalio, magnio ir cinko, kokybiško baltymo iš nepakeičiamų amino rūgščių ir omega trys riebalų rūgščių. Todėl kepenys suteikia daug energijos ir padeda greitai atgauti jėgas po sunkių treniruočių. Senosios mokyklos sportininkai – Frankas Zane‘as, Arnoldas Schwarzeneggeris – puikiai tai žinojo ir valgė kepenėlių.