„Iki“ vaisių ir daržovių skyriaus darbuotoja Jolanta Sabaitienė pasakoja, kad glotnučiai – puikus pasirinkimas, jei norite pastiprinti imunitetą ir pasimėgauti vitaminų kupinu nuostabaus skonio gėrimu, rašoma pranešime spaudai.

„Kai gaminate glotnučius, rinkitės ne tik vaisius, uogas, bet ir daržoves. Daržovės gausios ne tik vitaminais, bet ir skaidulomis, kurios svarbios tinkamai žarnyno veiklai bei prisideda prie organizmo valymo. Be to, nepamirškite ir organizmui naudingų prieskonių, pavyzdžiui, pipirų, ciberžolių, mačios miltelių ar imbiero“, – teigia J. Sabaitienė ir dalijasi skirtingomis daržovių rūšimis, kurias puikiai panaudosite gamindami sveikuoliškus glotnučius.

Glotnutis
Foto: Shutterstock

10 skirtingų daržovių

Lapinės daržovės. Įvairiausios lapinės daržovės – neatsiejama sveikuoliškų glotnučių dalis. Špinatai, kale ar tradiciniai kopūstai teigiamai veikia širdies darbą, mat šiose daržovėse yra daugybė vitaminų, mineralų, be to, lapiniai produktai turi ypatingai mažai kalorijų. Dažniausiai lapinės daržovės derinamos su vaisiais: mangais, bananais, taip pat ir avokadais, agurkais. Jeigu norite pikantiškesnio skonio, kokteilį pasigaminti galite ir su žaliaisiais žirneliais, mėtomis, agurkais bei salierais.

Avokadai. Nors techniškai avokadai yra vaisiai, visgi, dažniausiai jie grupuojami kartu su daržovėmis. Avokadai vertinami ir dėl juose esančių skaidulų bei sveikųjų riebalų. Jie yra vitaminų C, E, K ir B6, magnio šaltinis, taip pat organizmą aprūpina ir omega-3 riebalų rūgštimis, kurios yra naudingos širdžiai, reguliuoja kraujo spaudimą. Avokadai glotnučiams suteikia kreminės tekstūros, sotumo. Avokadai puikiai dera su pačiais įvairiausiais ingredientais: mangais, špinatais, agurkais, bananais, įvairiausiomis uogomis.

Žiediniai kopūstai. Skamba neįtikėtinai, tačiau žiediniai kopūstai yra puikus glotnučių ingredientas. Šis kopūstų šeimos augalas turi daugybę naudingųjų medžiagų, tokių kaip kalis, magnis, C, K bei B grupės vitaminai. 100 g žiedinių kopūstų per dieną gali suteikti beveik visą organizmui reikalingą dienos vitamino C dozę. Be vitaminų ir mineralų, daržovė gausi maistinių skaidulų, kurias organizmas lengvai ir greitai pasisavina. Dėl švelnaus skonio žiediniai kopūstai puikiai dera su daugybe vaisių: obuoliais, mangais, citrusiniais vaisiais, granatais.

Glotnutis
Foto: Shutterstock

Saldžiosios bulvės. Saldžiosios bulvės – kupinos vitamino A, todėl šias daržoves į racioną svarbu įtraukti tam, kad pagerintume regėjimą. Be to, saldžiosios bulvės kokteiliams suteikia ypatingo skonio, padaro glotnučius tirštus ir kreminius. Geriausia saldžiąsias bulves išvirti iš anksto prieš dedant jas į trintuvą. Prie saldžiųjų bulvių puikiai tinka pienas, imbieras, ciberžolė, cinamonas.

Moliūgai. Ši daržovė – ne tik skani, bet ir sveika. Moliūgai itin turtingi naudingosiomis medžiagomis: juose gausu C, E, B grupės vitaminų ir antioksidantų, kurie užtikrina sveiką ląstelių veiklą. Be to, tai itin nekaloringa daržovė – 100 g moliūgo turi vos apie 30 kalorijų. Kaip ir saldžiąsias bulves, moliūgus prieš dedant į glotnučius rekomenduojama išvirti arba iškepti orkaitėje. Moliūgai taip pat puikiai dera su imbieru, cinamonu, augaliniu pienu, datulėmis ir kitais džiovintais vaisiais.

Burokėliai. Burokėliai – tikrų tikriausias vitaminų šaltinis. Juose gausu geležies, magnio, vitamino C. Šią daržovę ruošiant glotnučius reikėtų naudoti žalią, mat taip organizmas pasisavins daugiausiai gerųjų medžiagų. Burokėlius galima derinti su obuoliais morkomis, salierais, netgi kalendromis.

Žalieji žirneliai. Ši daržovė yra labai maistinga, žaliuose žirneliuose gausu skaidulų ir antioksidantų. Be to, juose yra didelis kiekis širdžiai naudingų mineralų, tokių kaip magnis, kalis ir kalcis. Žirneliuose taip pat yra vitamino A, C. Dažniausiai gaminant glotnučius naudojami šaldyti žirneliai. Juos galima derinti su mėtomis, salierais, avokadais, netgi mangais.

Glotnučiai
Foto: Vida Press

Morkos. Dar viena ypatinga nauda pasižyminti daržovė – morkos. Morkose yra ypač gausu beta karotino, skaidulų, vitamino K, kalio ir antioksidantų. Jas itin mėgsta vartoti ir metantys svorį, mat morkose randama labai mažai kalorijų. Be to, vartojant morkas gerėja akių sveikata, virškinimas, mažėja cholesterolis. Morkas gaminant glotnučius geriausia naudoti žalias, netgi šaldytas. Jas derinti su burokėliais, salierais, obuoliais, ananasais, mangais, bananais.

Salierai. Salieruose gausu skaidulų ir kitų gerųjų medžiagų. Jų vartojimas padeda sumažinti cholesterolio kiekį, mažina streso hormonų kiekį, kovoja su uždegimais, stiprina imunitetą. Salierai dažniausiai derinami su špinatais, kale kopūstais, jie puikiai tinka ir su obuoliais, bananais, imbieru.

Agurkai. Ši daržovė – viena gaiviausių. Vienas agurkas turi net 95–97 proc. vandens. Be to, jame gausu vitaminų, mineralų, kalio, magnio ir skaidulų, o dėl itin mažo kalorijų kiekio, mitybos specialistai agurkus rekomenduoja metantiems svorį. Agurkuose taip pat yra antioksidantų, kurie neleidžia kauptis kenksmingiems laisviesiems radikalams ir gali sumažinti lėtinių ligų riziką. Agurkai kokteiliuose puikiai dera su lapinėmis daržovėmis ar tropiniais vaisiais.