Biomedicinos mokslų daktarė, LSU docentė ir mitybos specialistė Sandrija Čapkauskienė teigia, kad pieno produktai yra labai slidi tema ir aiškaus atsakymo nėra.

„Visiems žinoma, kad pienas pasižymi aukšta baltymų kokybe, mineralinėmis medžiagomis ir vitaminais. Vienas puodelis (240 ml) 3,2 proc. riebumo pieno turi 149 kcal, 88 proc. vandens, 7,7 g baltymų, 11,7 g angliavandenių, 12,3 g cukraus, 8 g riebalų“, – teigia S. Čapkauskienė.

Pieno produktai

Anot jos, yra daug nuomonių dėl karvės pieno vartojimo naudos ir žalos organizmui.

Karvės piene gausu aminorūgščių, kalcio, fosforo, vitamino D. Tačiau pastaruoju metu pateikiama vis daugiau mokslinių įrodymų, kad gausus karvės pieno produktų vartojimas gali turėti nepageidaujamą poveikį žmogaus sveikatai“, – perspėja specialistė.

Tačiau ji primena, kad augančiam vaiko organizmui būtina gauti aukštos kokybės baltymų.

„Karvės pieno produktai – vieni geriausių aukštos kokybės baltymų šaltinių. Tačiau renkantis varškės sūrelius, jogurtus ir kitus pieno produktus parduotuvėje labai svarbu atkreipti dėmesį į produkto sudedamąsias dalis, o labiausiai – į cukraus kiekį.

Sandrija Čapkauskienė
Foto: DELFI / Josvydas Elinskas

Cukraus kiekis 100 g produkto – bene svarbiausias kriterijus, į kurį reikia atkreipti dėmesį. Jei 100 g produkto yra ne daugiau nei 5 g cukraus, tai laikoma mažai cukraus turinčiu produktu. Jei vartojate pieno produktus, stenkitės rinktis kuo natūralesnį ir mažiau apdirbtą produktą. Pieno produktus galima vartoti kasdien, tačiau labai svarbu juos tinkamai pasirinkti.“