Šiemet festivalyje dalyvauja 24 restoranai iš Vilniaus, Vidurio Lietuvos bei Palangos. Beprecedentės pastarųjų metų aplinkybės padarė įtakos ir Lietuvos gastronomijos savaitės krypčiai, tikslams. „Nukentėjus visos šalies restoranų verslui ir gastronomijos kultūrai, Lietuvos gastronomijos savaitę organizuojame siekdami iš naujo telkti profesionalus, kurti šalies patrauklumo įvaizdį, mokantis iš naujo užsitarnauti svečių dėmesį. Kol užsienio svečių šalyje praktiškai nėra, vietinių lankytojų palaikymas labai svarbus“, – savo mintimis dalinasi viena iš tradicinio festivalio organizatorių, LRVVKA vykdančioji direktorė Jūratė Mikalkėnienė.

Be to, šalyje įsigalėję ribojimai privertė kūrybiškai pažvelgti į situaciją, todėl šios Lietuvos gastronomijos savaitės tema – grilio patiekalai, aplinka – restoranų terasos, grynas oras ir gatvių šurmulys. „Karantino suvaržymai išlaisvino restoranų fantaziją į madą vėl sugrąžino terasas ir grilio patiekalus, tad šis pavasaris išsiilgusiems gyvo bendravimo ir sultingo dūmo patiekalų pateiks skanių atradimų. Piknikas pačiame miesto centre? Kodėl gi ne“, – kalba gastronomijos savaitės organizatorė bei LVRA vykdančioji direktorė Eglė Ližaitytė.

Kaip įprasta festivalio metu svečiai bus kviečiami apsilankyti gastronominiuose renginiuose, o restoranuose galės rinktis degustacinius meniu už 10, 20 arba 30 Eur, kuriuose ras tokių gurmaniškų patiekalų kaip grilyje keptas tuno kepsnys ar Rokfelerio austrės, ant atviros liepsnos skrudintos tigrinės krevetės, griliuotas arbūzas su sūdytu unguriu... Manote, desertai ir grilio tema – nesuderinama? Išradingieji restoranų šefai festivalio metu kvies ragauti ant grilio kepto banano su sūria karamele bei brendyje brandinto ir grilyje deginto ananaso.

„Gaminimas lauke virtuvės šefams atveria labai plačias galimybes. Ir jie vis drąsiau jomis naudojasi: į kepsnines, vėliau – svečių lėkštes keliauja ne tik mėsa, žuvis, daržovės, vaisiai, bet ir pasaulyje populiarėjantis augalinis maistas, pavyzdžiui, plėšytos avižos“, – sako pagrindinio festivalio rėmėjo „Santa Maria“ marketingo vadovas Valdas Šidla. Pasak jo, grilio patiekalai ir jiems skirti prieskoniai bei padažai leidžia restoranams bent trumpam svečius pakviesti į taip išsiilgtą kelionę, pavyzdžiui, pajusti argentinietišką ugnį su šioje šalyje populiariu Chimichurri padažu, dievišką umami su Azijos sojos glaistu bei atrasti naujus skonius, kaip gaiva ir vaisiškumas, atsiskleidžiantis naudojant BBQ padažus su mangais ir Jalapeno aitriosiomis paprikomis.

Festivalio organizatoriai su optimizmu kviečia prisijungti prie dar vienos gastronominės šventės, šiemet dvelkiančios gardžiu dūmo aromatu: „Restoranai, sutelkę jėgas ir išteklius, įgyvendina keliamus reikalavimus higienai ir saugumui, bei yra pasiruošę dirbti ir priimti svečius jaukiose lauko erdvėse. Svečiams linkime atrasti jau lankytas ir naujas vietas!“.

Festivalį organizuoja Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija, Lietuvos restoranų vyriausiųjų virėjų ir konditerių asociacija. Renginio rėmėjas – „Santa Maria“. Informaciniai partneriai: žurnalas GERAS SKONIS, VšĮ „Keliauk Lietuvoje“, Vilniaus miesto savivaldybė, Kauno miesto savivaldybė, portalas SKONIS.LT.