„Gurmanų Disneilendu“ pramintas kompleksas „FICO Eataly World“ bus didžiausias tokio tipo pramogų parkas pasaulyje. Jis bus atidarytas šalia Bolonijos.

Idėja atidaryti tokį parką kilo Oscarui Farinetti, įkūrusiam pasaulinį itališko maisto parduotuvių tinklą „Eataly“. Niujorke ir daugybėje kitų pasaulio miestų atidarytos prekybos vietos pastaraisiais metais sulaukė didžiulės sėkmės.

10 hektarų plote įsikūrusį parką, kur veiks ir konferencijų salė, valdys „Eataly“ bei Italijos mažmeninės prekybos grupė „Coop“.

Parką finansuoja privačių investuotojų ir vietos valdžios konsorciumas. Bolonijos miestas garsėja turtinga maisto kultūra, tačiau jis yra kiek nutolęs nuo pagrindinio į Italiją atvykstančių turistų maršruto.

Parko pavadinimas FICO yra „Fabbrica Italiana Contadina“ (Italijos ūkio fabrikas) akronimas. Be to, italų kalba fico vadinama figa, o žargonu šis žodis reiškia „šaunus“.

Šis daugiareikšmis pavadinimas atspindi daugialypę O. Farinetti viziją. Naujajame parke lankytojams bus pasiūlyta įvairių veiklų: pradedant maisto fotografijos dirbtuvėmis, baigiant ledų gamybos užsiėmimais arba triufelių ieškojimo pamokomis.

„Visiška panika“

Penktadalis to parko teritorijos, kur anksčiau veikė didmeninis vaisių ir daržovių turgus, bus po atviru dangumi. Ten lankytojai galės apžiūrėti apie 200 gyvūnų ir 2 tūkst. įvairių augalų rūšių.

„Švietimas yra šio dalyko pagrindas. Tačiau taip pat kalbame apie linksmybes, valgymą ir apsipirkimą“, – naujienų agentūrai AFP sakė O. Farinetti prieš trečiadienį įvyksiantį parko atidarymą.

Parke taip pat bus sutelktas dėmesys į Italijos kulinarijos ir ūkininkavimo tradicijas, susijusias su dauguma garsiausių šios šalies gastronomijos produktų. Neliko užmiršta ir šios valstybės, besidriekiančios nuo Viduržemio jūros salų prie Afrikos krantų iki snieguotų Alpių viršūnių, biologinė įvairovė.

Lankytojams duris atvers daugiau kaip 40 maitinimo įstaigų ir panašus skaičius maisto gamybos mokyklėlių. Jose meistrai visus panorėjusius supažindins su savo amatu – pradedant retų rūšių jautienos produktų, baigiant saldumynų su saldymedžiu gamyba.

O. Farinetti pripažino, kad artėjant atidarymui jo nuotaika svyruoja nuo didžiulio entuziazmo, kad bus išpildyta jo svajonė, iki „visiškos panikos“.

„Man tai yra gana įprasta. Labai bijau, kad žmonių neatvyks kiek tikimės. Negali nejausti panikos, kai kažką tokio pradedi“, – sakė jis.

Parko generalinė direktorė Tiziana Primori sakė, kad siekiama iki 2020 metų pritraukti 6 mln. lankytojų. Verslo plane nurodoma, kad apie trečdalis jų bus vietos regiono gyventojai, trečdalis – turistai iš kitų Italijos regionų, o likusią dalį turėtų sudaryti apie 2 mln. užsieniečių.

Tikisi sėkmės

Paklaustas, ar šie tikslai yra realistiški, O. Farinetti plačiai šypsodamasis atsakė: „Ne, tai utopiškas, bet utopinis buvo kiekvienas projektas, kuriame dalyvavau. Visas pasaulis realistinis, tad man priimtinesnė utopija. Nežinau, mums pasiseks, bet stengsimės visomis išgalėmis.“

Šį entuziazmą pagrindžia beveik visų „Eataly“ parduotuvių, veikiančių nuo Kopenhagos iki San Paulo, sėkmė.

„Šiuo metu yra tiesiog beprotiškas viso pasaulio piliečių susidomėjimas itališku maistu – makaronais, pica, mūsų paprasta virtuve“, – džiaugėsi O. Farinetti.

Pasak jo, iš dalies šį susižavėjimą lemia faktas, kad Italijoje arba restoranuose ragautus itališkus patiekalus žmonėms be didelio vargo įmanoma atkurti virtuvėse savo namuose.

„Galit nusipirkti puskilogramį makaronų, ypač tyro alyvų aliejaus ir San Marcano (slyvinių) pomidorų, pareiti namo ir pasigaminti, ką valgėte. Ir visa tai puikiai virškinama ir lengva“, – pabrėžė O. Farinetti.

Tarp jo vizijos šalininkų yra Antonio Capaldo, vyndarystės įmonės „Feudi San Gregorio“ savininkas ir vienas iš dešimčių O. Farinetti projekte dalyvaujančių verslininkų.

A. Capaldo suvienijo jėgas su viena jūros gėrybių didmenininkų įmone ir įkūrė naujajame parke daugiausia žuvies patiekalais vaišinančią užeigėlę. Joje bus galima paragauti besiplečiančios A. Capaldo bendrovės gaminamų baltųjų ir putojančių vynų.

„Žinome visas komplikacijas, bet pasaulyje itališkoji kultūra itin paklausi – būtent dėl šios priežasties, taip pat dėl Oscaro pasiekimų, tikimės, kad šis sumanymas bus sėkmingas“, – naujienų agentūrai AFP sakė verslininkas.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją