Šiandien jie sarkastiškai vadinami „prekybos dykumomis“. O dauguma parduotuvių savininkų bando išspręsti galvosūkį pavadinimu „Kaip pritraukti žmones į parduotuves“.

Kai laikai buvo geri, tereikėjo siūlyti madingus daiktus – vis tiek juos kas nors nupirks. Šiandien to nebeužtenka. Krizė verčia susimąstyti, ar peršama prekė iš tiesų reikalinga. Galų gale materialiniai dalykai nebeteikia tiek daug džiaugsmo.

Šiuo pilku ir neįdomiu sunkmečio laiku mus traukia įvairūs renginiai, parodos, įdomios vietos, padedančios ištrūkti iš kasdienybės, patirti ką nors nauja ir sužinoti tai, ko dar nežinojome esant. Koncepcinės parduotuvės nutolsta nuo įprastos parduotuvės kaip reiškinio sampratos. Einame ten ne pirkti, o pažiūrėti naujų tendencijų ir kitokių įdomybių. Tai tarytum parduotuvių ir renginių hibridai. Štai todėl jos visada pilnos žmonių, judesio ir klegesio – ten galima tiesiog gerai praleisti laiką!

Koncepcinės parduotuvės siekia sukurti netikėtumo efektą naudodamos neįprastą erdvių išskaidymą. Taip pat čia žaidžiama kvapais (pavyzdžiui, „Colette“ parduotuvė Paryžiuje iškvėpinama specialiai šiai erdvei sukurtais kvepalais) ar muzika (tarkime, „Abercrombie&Fitch“ parduotuvėje muzika tyčia grojama per garsiai).

Dažnai čia galima aptikti krautuvei priklausančią kavinę ar restoraną, pamatyti meno ekspozicijų ar kitokių renginių. Prekių asortimentas ir renginių programa keičiama kas dvi tris savaites, taigi tikėtina, kad kiekvieną kartą atėję rasite ką nors nauja.

Tikrosios koncepcinės parduotuvės – tai „Colette“ Paryžiuje, „Opening Ceremony“ Niujorke (čia visa, kas madinga, surenkama į vieną vietą). Taip pat minėtina „Merci“ Paryžiuje – ne pelno siekianti koncepcinė parduotuvė, kurioje siūloma ne tik madingus drabužius įsigyti pigiau, bet ir paremti labdaros organizaciją.

„Colette“, žymiausia Paryžiaus koncepcinė parduotuvė, tapo tiesiog mados institucija. Jei sekate mados tendencijas, tiesiog privalote apsilankyti prabangioje St. Honoré gatvėje įsikūrusioje krautuvėje „Colette“. Iškabos užrašas – labai kuklus, o architektūra – niekuo neišsiskirianti, tačiau visas trijų aukštų mados mekos grožis atsiskleidžia vos įkėlus koją į vidų.

Pirmame aukšte stūkso „sportbačių siena“, išrikiuotos naujovės, aksesuarai, krūvos žurnalų bei naujausios technologijos stebuklų. Visa tai pagyvina madingos muzikos ritmai. Antrajame aukšte laukia Dior, Prada, Chanel ir kitų žymių mados namų drabužių, kvepalų bei kosmetikos pripildyta erdvė. Be to, čia nuolat rengiamos ir keičiamos įvairios parodos – nuo lėlei Barbei skirtos ekspozicijos iki linksmų apie mezgimą pasakojančių kūrinių.

Norėdami patekti į rūsyje įsikūrusį „Vandens barą“, madingieji paryžiečiai eilėje laukia maždaug valandą. Visas rūsys dvelkia rytietiškais „Colette“ kvepalais, o groja specialiai šiai prekybos vietai parinkta muzika. Ištroškę naujovių madingieji paryžiečiai čia tiesiog gyvena!

„Opening Ceremony“ Niujorke – tai nedidelė vietinių mėgstama koncepcinė parduotuvė. Įsikūrusi kinų kvartalo šiaurinėje dalyje, „Opening Ceremony“ yra beveik vienintelė krautuvė atokioje gatvelėje, į kurią nežinantys vargu ar užklystų. Ši įstaiga įdomi tuo, kad kasmet pristato vis skirtingos šalies madą: 2002 metai buvo skirti Honkongui, 2003 – Brazilijai, 2007 – Švedijai, o štai 2008 metų tema – „JAV prieš Japoniją“. „Opening Ceremony“ įkūrėjai kasmet vis aplanko kokią šalį ir išrenka 10 vietinių dizainerių.

Atrinkti pastarųjų kūrybos pavyzdžiai, laikomi parduotuvėje, reprezentuoja valstybę. Tarp kitko, 2008 ir 2009 metais „Opening Ceremony“ bendradarbiavo su aktore Chloë Sevigny, sukūrusia keletą vardinių kolekcijų.

Dar viena įdomi koncepcinė parduotuvė Paryžiuje – „Merci“ (pranc. „ačiū“). Ji įkurdinta nuošaliame Paryžiaus rajone, o norint surasti, reikia tiksliai žinoti, kur ieškoti. „Merci“ yra ypatinga tuo, kad tai ne pelno siekianti parduotuvė. Daugumą prekių mados kūrėjai (Isabel Marant, Azzaro, Stella McCartney, Krisas van Assche, Paulas Smithas) sutinka tiekti 30–40 procentų pigiau, o visas parduotuvės pelnas skiriamas labdaros organizacijai, teikiančiai pagalbą Madagaskaro gyventojams. Taigi nebe taip stipriai jaučiame kaltę pirkdami prabangias prekes – juk galų gale atliekame gerą darbą!

„Merci“ įsikūrusi didžiuliame trijų aukštų pastate, kurio interjeras dvelkia modernia senove ir vintažo stilistika. Drabužiai, batai, rankinės bei aksesuarai (naujesni ir vintažiniai) išdėstyti skirtingose erdvėse, ant medinių stalų – tarytum netyčia, be jokios ypatingos tvarkos ar sistemos...

„Merci“ priglaudė ir Anick Gouttal kvepalus, bet šie parduodami trečdaliu pigiau nei kitur. Vis dėlto, ko gero, įdomiausias „Merci“ parduotuvės „elementas“ – knygynas. Geriant arbatą ir skaitant knygą čia galima praleisti visą popietę, o „Merci“ valgyklėlė siūlo paskanauti šviežių ekologiškų patiekalų.

Įkvėpti koncepcinių parduotuvių sėkmės, pastaraisiais metais daugelis vardinių parduotuvių bando sukurti savo prekių ir potyrių rojų. „Abercrombie&Fitch“ skelbia, jog „kiekvienas gali būti žvaigždė“, o „Marc by Marc Jacobs“ atstovai teigia kuriantys ir parduodantys „pigią, bet tikrą madą.“

Parduotuvės „Abercrombie&Fitch“ sėkmė nustebino net ir didžiausius skeptikus. Jų konceptas „Būk žvaigždė“ atrado vietą jaunosios kartos, kurios svarbiausios vertybės – grožis ir sėkmė, atstovų širdyse. Ir visa tai pasiekti jiems reikia kuo greičiau, be jokių ypatingų pastangų. „Abercrombie & Fitch“ krautuvės erdvė atspindi naktinį gyvenimą: šviesos pritemdytos, muzika groja taip garsiai, kad susišnekėti beveik neįmanoma, sklinda „Abercrombie Fierce“ kvapas...

Ties įėjimu ištiestas raudonas kilimas, o prie durų pasitinka dailūs vaikinai be marškinėlių, maloniai siūlantys kartu nusifotografuoti. Personalas atrenkamas be galo kruopščiai, mat turi tiksliai reprezentuoti „Abercrombie & Fitch“ įvaizdį – jauni, gražūs, bet paprasti ir prieinami.

Tai paauglių meka, galimybė visoms jų svajonėms išsipildyti vienoje vietoje! Netgi jei, ekspertų manymu, drabužių kokybė nėra ypač aukšta, o mada gana paprasta, daugelis yra pasirengę mokėti ganėtinai nemažai, kad tik galėtų pasipuošti apdarais, paženklintais „Abercrombie & Fitch“ etikete!

„Marc by Marc Jacobs“ – nauja prabangios, bet pigios mados linija jaunimui. „Marc By Marc Jacobs“ krautuvėlės Paryžiuje savininkai puikiai perprato rinkos tendencijas, dėl to užsukti į šias vyrų, moterų ar vaikų parduotuves – tikras įvykis.

Visai kaip netoliese esančioje „Colette“, garsiai skamba madinga muzika, sutinka labai madingi pardavėjai, o pačioje parduotuvėje – ypač platus drabužių, rankinių, akinių nuo saulės, aksesuarų, kvepalų ir net knygų asortimentas. Ir kas gi nenorėtų įsigyti tikrai pigių Marco Jacobso sukurtų aksesuarų: įdomių medžiaginių rankinių, kurių kainos – nuo 30 eurų, papuošalų nuo 10 eurų ar raktų pakabučių už 1 eurą!

Krizės metu koncepcinės parduotuvės yra, ko gero, vienintelės vietos, kuriose gausu žmonių, juntamas aktyvumas ir... vyksta prekyba! Jos išsiskiria iš kitų: traukia, stebina, išsklaido kasdienybės niūrumą. Įprasti garsiais prekių ženklais pažymėtų drabužių ir aksesuarų boutique jau pradėjo atidžiau žvalgytis į tai, kas daroma koncepcinėse parduotuvėse, ieškoti ten įkvėpimo ir idėjų, nes tai bene vienas iš lengviausių būdų šiuo metu sudominti pirkėjus.

Adresai

„Colette“: St. Honoré gatvė 213, 75001 Paryžius
„Merci“: Bomaršė bulvaras 111, 75003 Paryžius
„Opening Ceremony“: Howardo gatvė 35, 10013 Niujorkas
„Abercrombie & Fitch“: Penktoji aveniu 720, 10019 Niujorkas; Sevil Rou 42, W1S 3QG Londonas
„Marc By Marc Jacobs“: 19, place du Marché Saint-Honoré, 75001 Paryžius

Naujausiame "L'Officiel" numeryje skaitykite:

„Sekso ir miesto 2“ drabužių fiesta už 10 milijonų dolerių

Gražiausia penktojo dešimtmečio blondinė. Monako princesė Grace Kelly

Vasara laukiniuose vakaruose. Kaubojiško stiliaus renesansas

2010 m. vasaros atostogų kryptys

Milanas – europietiškos elegancijos tvirtovė

Futbolo mada. Dizainerių duoklė mylimai komandai