Dizaineris Vitalis Čepkauskas sako, jog kol kas dar nepajuto tiesioginės krizės įtakos, kadangi jo drabužiai ir anksčiau nebuvo skirti masinei rinkai. Vis dėlto V. Čepkauskas pripažįsta, kad ekonominė situacija veikia nuotaiką, skatina permąstyti idėjas: negaminti beverčių daiktų, stengtis drabužį paversti ilgaamžiškesniu, transformuoti detales. Tačiau, pasak dizainerio, tie, kurie domėjosi jo kūryba iki krizės, domisi ja ir dabar.

Su tuo sutinka ir Giedrius Paulauskas, anot jo, dizainerių klientai dažniausiai perka ne drabužį, o idėją ir kokybę.

"Kaip buvom savoj erdvėj, taip ir likom”, – sako mados kūrėjas, pridurdamas, jog ir anksčiau užsisakinėti drabužius pas dizainerius sau leisdavo tikrai ne visi. Taigi, anot Giedriaus, jis dirba taip, kaip iki šiol, ir nežada taupyti nei kokybiškų audinių, nei kūrybiškumo sąskaita.

Rankinių dizainerė Irena Serapinienė su sunkmečiu kovoja įvesdama lanksčią kainų sistemą. Irena sako, jog ji vertina savo ištikimus klientus ir supratingai žiūri į susidariusią finansinę situaciją – prie jos prisiderina siūlydama patrauklias kainas: "Žmonės vertina kokybę bei išskirtinumą ir supranta, jog vertingi daiktai išlieka ilgiau, taigi užsakymų nemažėja. Na, o aš reaguoju į rinkos pokyčius, nuo kurių priklauso ir kaina.” Dizainerė džiaugiasi, jog net ir finansiškai visiems nepalankiu metu, nejaučia idėjų ir darbų trūkumo.

"Kas tikrai stengiasi ir dirba, nuostolio neturėtų jausti, paprasčiausiai į susidariusią situaciją reikėtų pažiūrėti lanksčiau“, – teigia dizainerė Julija Žilėnienė. Pasak Julijos, jai šie metai - kūrybiškai labai dosnūs: užsakymų ne tik nesumažėjo, bet padaugėjo.

"Žinoma, keičiu savo mados namų politiką ir mažinu kainas, atsisakau itin brangių ir išskirtinių audinių, kurių kaina siekia 400 litų už metrą. Stengiuosi, jog siuvamas drabužis būtų ne vienkartinis, o galėtų būti panaudojamas daugiau kartų”, - teigia dizainerė. 

Avalynės dizainerė Rūta Rimšelienė pasakoja, jog praėjusių metų žiemą buvo pajutusi užsakymų sąstingį. Rūta pripažįsta, jog tuo metu, kai sulaukdavo vis mažiau klientų, teko sunerimti: "Išsigandau, nes susimąsčiau, kaip reikės išlaikyti įmonės darbuotojus, patalpas, jei situacija ir toliau nepasikeis. Laimei, dabar pats vestuvių įkarštis ir sulaukiu begalės užsakymų, taigi šiuo metu išgyvenu tikrą pakilimą”.

R. Rimšelienės nuomone, net ir finansiškai nestabiliu metu žmonės nori puoštis, ieško išskirtinumo ir vertina tai, kas kokybiška.

Egidijus Rainys tikina, jog nesibaimina dėl užsienio dizainerių nesėkmių. Anot jo, Lietuvos mados industrija yra per maža, jog būtų stipriai paveikta krizės, taigi ir pats negali skųstis klientų sumažėjimu.

"Tie, kurie nepirko vardinių rūbų, neperka jų ir dabar. Vieniems įsigyti dizainerio siūtą drabužį yra prabanga, kitiems – visiškai įprastas dalykas. Nejaučiu, jog pas mane apsilanko mažiau klientų nei iki šiol,” – pasakoja neseniai naują kolekciją pristatęs dizaineris.

E. Rainys pripažįsta - krizės pradžioje teko pajusti baimę dėl ateities. Dizaineris ir dabar kartais vis dar baiminasi, kad ekonominė situacija gali pablogėti, tačiau kartu su visais kitais Lietuvos mados kūrėjais viliasi, jog ir kitais metais galės pasakyti, kad dirbant neteko patirti didelių nuostolių.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją