Prekybos centro internete „Varlė.lt“ produktų vadovė Laura Aksomitaitė neslėpdama nuostabos atsiųstame pranešime spaudai dalinasi, kad tokio spartaus šuolio sportinių prekių sektoriuje jau seniai nebuvo.

„Lyginant šio tipo treniruoklių pardavimus 2019 m. su 2020 m., turime tokius skaičius: 560 proc. daugiau užsakymų ir beveik tiek pat ūgtelėjusi apyvarta. Daugiausia dviračių treniruoklių praėjusiais metais buvo parduota gruodžio mėnesį. Galimos priežastys: nepalankūs dviračių sportui orai, karantinas, o be to, žmonės pirko dovanas sau. Tai yra akivaizdus pandemijos ir uždarytų sporto klubų efektas“, – sako L. Aksomitaitė.

Dėl šitos priežasties ji parengė kelis svarbius patarimus, į ką verta atkreipti dėmesį, renkantis internetu dviratį treniruoklį.

Sureguliuoja širdies ritmą ir stabilizuoja kraujospūdį

Pagrindinė mynimo nauda – visai greitas kalorijų deginimas ir tai, kad per santykinai trumpą laiką galima pasiekti tikrai pastebimų rezultatų.

Be to, dėl tokios fizinės apkrovos – susireguliuoja širdies ritmas ramybės būsenoje, stabilizuojasi kraujospūdis ir pagerinama bendra savijauta. Žinoma, yra viena sąlyga – treniruotės privalo būti reguliarios. 3–4 kartus per savaitę vykstančios treniruotės užtikrintų teigiamą rezultatą ir prisidėtų prie geresnės bendros savijautos.

Į ką atkreipti dėmesį renkantis dviratį treniruoklį?

Reguliavimo galimybės. Labai svarbu, kad dviratis treniruoklis pasižymėtų atskirų elementų reguliavimo galimybėmis: sėdynės aukščio, rėmo ar šalia pedalų esančių dirželių ilgio reguliavimu. Reguliavimo galimybės turi daug įtakos žmogaus padėčiai ir patogumui minimo metu. Reguliuojama sėdynė prisitaiko prie naudotojo ūgio. Treniruoklio sėdynė turėtų būti nustatyta taip, kad treniruočių metu, atremta į apatinį pedalą koja būtų ištiesinta.

Pasipriešinimo tipas ir stabdžių sistema. Kitas labai svarbus aspektas renkantis dviratį treniruoklį – pasipriešinimas, nuo kurio priklauso, kiek jėgos naudotojas skirs pratimams. Pagal pasipriešinimą dviračiai treniruokliai skirstomi į tokius tipus: mechaninį, magnetinį, elektromagnetinį.

Tradiciniai modeliai turi mechaninį pasipriešinimą. Dviračiai-treniruokliai su magnetiniu pasipriešinimu yra tylesni ir tikslesni, o elektromagnetinio tipo – pažangiausias variantas. Pasipriešinimo tipas ir galimybė reguliuoti jo lygį leidžia treniruočių intensyvumą pasirinkti pagal savo poreikius. Tiems, kurie ieško tiksliausių nustatymų ir reguliavimo galimybių, rekomenduojama rinktis modelį su magnetiniu pasipriešinimu.

Smagračio svoris. Renkantis dviratį treniruoklį būtina atsižvelgti į smagračio svorį. Kuo jis didesnis, tuo daugiau jėgų reikės skirti treniruotėms ir tuo didesnis treniruočių efektyvumas. Paprastai smagračių svoris būna 4–18 kg.

Dviračio treniruoklio maksimali apkrova. Renkantis treniruoklį vertėtų atkreipti dėmesį į vieną iš saugumo aspektų – maksimalią apkrovą. Nors dažniausiai maksimali apkrova būna 150–160 kg, tačiau įsigyjant pigesnį modelį, būtinai vertėtų patikrinti šį parametrą, nes mažesnės kainos treniruokliai gali būti ne patvarios konstrukcijos.

Dviračio treniruoklio kompiuteris. Kitas labai svarbus ir dėmesio vertas elementas – kompiuteris. Tai įrenginys, kuris priklausomai nuo treniruoklio modelio, gali turėti įvairias funkcijas. Dažniausiai treniruoklių kompiuteriai rodo tokius parametrus: treniruotės laiką, numintus kilometrus, sudegintas kalorija, minimo greitį.

Jei treniruoklis perkamas planuojant daugiausia dėmesio skirti intensyvioms treniruotėms ir kūno riebalų deginimui, rekomenduojama rinktis modelį, kuris turės kompiuterį su širdies ritmo matavimo funkcija.

L. Aksomitaitė atkreipia dėmesį, kad kai kuriuose modeliuose yra galimybė nustatyti viršutinę širdies ritmo ribą, kurią pasiekus dviračio-treniruoklio mechanizmas automatiškai sumažina pasipriešinimą ir treniruotės intensyvumą tam, kad širdies ritmas grįžtų į normalią būseną. Pažangiausi treniruoklių modeliai turi riebalinio audinio matavimo funkciją, už kurią atsako dviračio rankenėlėse įmontuoti jutikliai.

Kai kurie dviračių modeliai turi treniruočių programų nustatymo funkciją, kuri leidžia savo poreikiams lengvai ir greitai pritaikyti treniruotės tipą ir laiką. Tiesiog reikia pasirinkti norimą programą, o dviračio treniruoklio kompiuteris automatiškai nustato visus reikalingus parametrus.

Kiti dviračių treniruoklių naudingi parametrai ir savybės

Renkantis dviratį treniruoklį verta atkreipti dėmesį ir į papildomas funkcijas bei savybes, dėl kurių treniruoklio naudojimas būna patogesnis:

  • Gertuvės laikiklis, kuris padės lengvai pasiekti vandenį treniruočių metu.
  • Pedalai su reguliuojamais dirželiais.
  • Reguliuojamos kojelės, dėl kurių kompensuojamas grindų paviršiaus nelygumas.
  • USB lizdas muzikos grotuvo prijungimui.
  • Garsiakalbiai, leidžiantys atkurti muziką.
  • Transportavimo ratukai, kurių dėka treniruoklį lengvai galima perkelti iš vienos vietos į kitą.


„Kol už lango sniego pūgos ir stingdantys šalčiai, o ir pandeminė padėtis nėra pati palankiausia – dviratis treniruoklis – puiki priemonė saugiai namie sportuoti ir kompensuoti judėjimo trūkumą“, – pataria L.Aksomitaitė. Dviratis-treniruoklis kainuoja vidutiniškai apie 200 eurų.