Supakavo taip, kad būtų įdomu pasiskaityti

„Kalėdų Senelį mūsų šeimoje dažniausiai vaidindavo močiutė, o kartais keisdavomės vaidmenimis. Visais laikais dovanas stengėmės pakuoti kūrybiškai. Pamenu, pernai panaudojau sovietmečio laikraštį, kiekvienam dovanos gavėjui parinkau atitinkamą puslapį, kad ir pasiskaityti būtų įdomu“, – atsiųstame pranešime spaudai pasakoja M. Čergelytė.

Stilistė neslepia: kai buvo jaunesnė, jai labiau rūpėjo supakuoti dovaną kuo prabangiau. Dabar jai dovanos pakavimas – tiesiog labai laikinas dalykas. Ji taip pat spėja, kad šių metų dovanų pakavimui turės įtakos ir išaugęs kartono dėžių kiekis namuose.

„Visgi labai daug daiktų karantino metu užsakinėjome nuotoliniu būdu su pristatymu į namus. Tai gali įkvėpti pakuojant dovanas panaudoti jau turimas dėžutes. Kita vertus, karantino sąlygomis gali tekti internetu užsakytas dovanas nukreipti dovanų gavėjų adresais, tad galima būtų pasinaudoti pardavėjų teikiama specialia dovanų pakavimo funkcija (angl. „gift wrap“) – palikti šį darbą tiekėjui“, – atkreipia dėmesį M. Čergelytė.

Ji pastebi, kad dovanos pakavimo paslaugos yra populiaresnės ir dažnesnės už Lietuvos ribų. Šią paslaugą prekių ženklai dažnai atlieka nemokamai, ypač švenčių laikotarpiu. Pasak stilistės, kai kuriose šalyse į dovanų popierių pakuoja net automobilius.

Milda Čergelytė
Foto: Organizacijos nuotr.

Pagrindiniai principai – aplinkosauga ir minimalizmas

Vis dėlto didžiausia klaida pakuojant dovanas M. Čergelytei atrodo išleisti daug pinigų, nes juk pakavimo priemonės yra tai, ką dovanos gavėjas tiesiog išmes. „Vėlgi, tai nėra labai ekologiška. Atsimenu, kažkada kaupdavome dovanų maišelius ir į juos dovanas įdėdavome dar kartą. Panaudotą dovanų popierių ir juosteles darsyk tuo pačiu tikslu naudoti jau sudėtingiau. Kad ir kaip vertintume, dovanos pakavimui išleisti ženklią sumą būtų nelabai sumanu – kur kas protingiau nusipirkti popieriaus ir tai padaryti pačiam“, – įsitikinusi stilistė.

Eglė Razbadauskaitė
Foto: Organizacijos nuotr.

Aplinkosaugos aspektą ir su juo iš dalies susijusį minimalizmą M. Čergelytė įvardija kaip du svarbiausius šių švenčių dovanų pakavimo principus.

VšĮ Pakuočių tvarkymo organizacijos (PTO) viešinimo ir marketingo specialistė Eglė Razbadauskaitė taip pat pastebi, kad vis madingiau tampa dovanas pakuoti į nenaudojamą tekstilę, pavyzdžiui, staltiesę, taip pat į seną spaudą, tarkim, perskaitytą žurnalą.

„Kartais užtenka palinkėjimą užrašyti ant jau esamos – gamintojo pakuotės. Kai kuriais atvejais gali tikti ir stiklainis. Taip išvengsite ne tik išlaidų, bet ir dovanos įpakavimo priemones galėsite išmesti į pakuočių atliekų konteinerį, kad vėliau visa tai galėtų būti perdirbta ar saugiai utilizuota“, – atkreipia dėmesį VšĮ atstovė E. Razbadauskaitė.

Stilistė taip pat įvardijo aktualiausias dovanų pakavimo pasirinkimų tendencijas:

  • Natūralumas ir viena spalva. Pasak stilistės, dauguma jos klientų šiuo metu renkasi vienspalvį, natūralesnių spalvos tonų pakavimo popierių ar tekstilę.
  • Juodi ir aukso atspalviai. Jei rinksitės šių atspalvių pakavimo priemones, tai suteiks dovanai paslaptingumo, šventiškumo, prabangos.
  • Tapetai, plakatai, laikraščiai. Vis dažniau dovanoms pakuoti pasirenkami kitos paskirties arba jau panaudoti daiktai. Tinka įmantresni tapetai.
  • Virvės vietoje juostelių ir kaspinų. Tinka natūralių spalvų ir pluošto, taip pat iš panaudoto popieriaus pagamintas špagatas. Net jei pasirenkama speciali juostelė, ji šiemet – nebe tokia ryški ir blizganti, kaip anksčiau.
  • Dovana plius išpakavimo pramoga. Nepamirškime, kad vaikams (ir ne vien jiems) išpakuoti dovanas yra labai svarbus ir įdomus procesas. Kartais verta mažiausią dovana supakuotu į „matrioškos“ tipo dėžes – kaip smagu vėliau žingsnis po žingsnio tai išlukštenti!

Šventinių dovanų laikotarpiu dažnai matome, kad pakuočių ir pakavimo priemonių prisipildo ar persipildo visų rūšių konteineriai. Vaizdas nėra labai linksmas nei gražus. Ar pavyks šios praktikos išvengti šiemet?

„Vis dėlto esame vartotojiška visuomenė, tad šventiniu laikotarpiu didelio atliekų kiekio neišvengsime. Pasikeitęs žmonių požiūris į vertybes dažnai lemia, kad apie dovanos vertę sprendžiame ne tik iš turinio, bet ir kaip supakuota dovana. Pirkti, vartoti, pakuoti dovanas į perteklines pakuotes dovanas, manant, jog supakuota dovana atrodys gražiau, taps vertingesnė, labiau įvertintas ir dovanojantysis – tai daugeliui tarsi įaugę į kraują“, – gražių vaizdų atliekų konteinerių aikštelėse, deja, nežada PTO atstovė.

Ji taip pat sutinka, kad gražiai, su meile supakuota dovana artimiesiems sukelia dar daugiau džiaugsmo. „Įdėti dovaną į dovanų maišelį ar panaudoti dovanų pakavimo popierių – ilgai galvos sukti nereikia. Tačiau dar yra laiko, tad pasitelkę kūrybiškumą bei daiktus, kuriuos jau turime namuose ir kurių nereikia pirkti, ne tik nustebinsime artimuosius, bet ir prisidėsime, kurdami švaresnę aplinką“, – kviečia E. Razbadauskaitė.