Ne tik menininkai

Pasak „Creative Business Cup“ konkurso organizatorių, kūrybinės industrijos – viena veržliausių ir sparčiausiai augančių verslo sričių. Nors jau pripažįstama, jog kūrybinės veiklos gali suteikti pridėtinę vertę ir tradicinėms pramonės šakoms, tačiau kurdami ir planuodami savo verslą kūrybinių industrijų atstovai susiduria su didesniais iššūkiais nei tradicinių verslų atstovai.

Tarkim, nors tokio verslo pelningumo prognozės dažnai lenkia tradicines verslo šakas, investuotojai dažnai traktuoja jį kaip „nerimtą“, taiko jam aukštesnės rizikos kriterijus. Tačiau įvairios apžvalgos atskleidė, jog būtent kūrybinių industrijų atstovai operatyviau ir drąsiau reaguodami į pasikeitusią verslo aplinką, priimdami nestandartinius sprendimus sėkmingiau susitvarkė su finansinės krizės iššūkiais.

Dažnai kūrybininkai turi unikalių verslo idėjų, tačiau jų realizavimui pritrūksta rinkodaros žinių ir įgūdžių arba tiesiog tikslingo potencialių investuotojų dėmesio.

Danija ėmėsi iniciatyvos

Į globalias verslo tendencijas sureagavo ir iniciatyvos ėmėsi Danija. 2010 metais šioje šalyje įvyko pirmasis „Creative Business Cup“ konkursas, skirtas kūrybinių industrijų antreprenerių verslumo įgūdžių stiprinimui, įvertinimui ir tarptautiškumo skatinimui.

Pirmuosius dvejus metus konkurse dalyvavo tik vietiniai kūrėjai, tačiau pamačius tokio renginio potencialą ir reikalingumą nuspręsta organizuoti tarptautinį renginį. Pagal konkurso taisykles šalys išrenka nacionalinės atrankos nugalėtoją, kuris dalyvauja finaliniame etape.

Konkursas kūrybinių industrijų antreprenerių pasaulio čempionatu jau vadinamas ne tik dėl dalyvių skaičiaus, įspūdingo prizinio fondo, siekiančio apie 100 000 JAV dolerių, bet ir specialios programos, kurioje dalyviai įvairiuose seminaruose, kūrybinėse dirbtuvėse turi galimybes pristatyti savo verslo idėjas ir užmegzti naudingų kontaktų su potencialiais investuotojais.

Šiame konkurse dalyvauja labai įvairūs projektai – nuo pramoninio dizaino iki socialinių, intermedijos verslo projektų.

2012 metais pirmąjį tarptautinį konkursą laimėjo Nyderlandų kūrėjų projektas „We Want Cinema“. Tai internetinė socialinė platforma, kurioje galima išsirinkti pageidaujamą filmą ir jį pažiūrėti kino teatre per įvairias socialinių tinklų akcijas surinkus konkretų žiūrovų skaičių.

2013 metais konkurse varžėsi jau 35 šalys, o nugalėjo projektas iš Kroatijos „Teddy the Guardian“. Pliušiniame žaisle sumontuoti specialūs davikliai gali matuoti sergančio vaiko temperatūrą, kraujospūdį, širdies ritmą ir šią informaciją persiųsti į gydytojų ar tėvų išmaniuosius įrenginius.
Specialiu prizu buvo apdovanota ir Bulgarijoje sukurta internetinė platforma Embrioo.com, kurioje į virtualias komandas susibūrę kūrėjai ir potencialūs investuojai įvairias idėjas išplėtoja iki konkrečių verslo strategijų.

Lietuvą atstovaus pramoninis dizainas

Šiemet dalyvių skaičius išaugo iki 60 šalių, o prie konkurso prisijungė ir Lietuva. Nacionalinę atranką organizavo Nacionalinė kūrybinių ir kultūrinių industrijų asociacija. Pasak šios asociacijos direktorės Romos Survilienės, nugalėtojas buvo renkamas pagal tarptautinius vertinimo kriterijus, o didžiausias dėmesys buvo skiriamas pretendentų kūrybinėms kompetencijoms bei verslo potencialui bei galimybėms tarptautinėse rinkose.
Nacionalinės atrankos nugalėtoju tapo dizaino studija „March Design Studio“, kurianti stilingus ir inovatyvius dizaino produktus. Šios studijos dizaino produktus, tokius kaip stilingus atšvaitus „Oreflector“, marškinėlius „Cotton Twitter“, ant kurių galima pačiam užrašyti savo mintis ir svajones ir kitus įkvepiančius kūrinius parduoda visame pasaulyje - nuo Prancūzijos, Italijos, Skandinavijos šalių iki Meksikos ir JAE.

Anor studijos vadovės Eglės Opeikienės, „Creative Business Cup“ konkursas suteikia progą pasidalinti patirtimi su kitų šalių jaunaisiais kūrėjais, atveria jiems visiškai naujas verslo vystymo ir plėtros, investavimo galimybes.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją