Iš tikrųjų, taip yra todėl, kad „Mąstytojas“ yra bronzinė skulptūra, kuri nuo pat jos sukūrimo buvo labai populiari. Koks skirtumas, iš ko ji pagaminta? Ogi tas, kad pagaminus formą galima išlieti ne vieną identišką bronzinę skulptūrą – oficialių pilno dydžio „Mąstytojų“ pasaulyje yra bent 28, o neoficialių – šimtai. O kas suskaičiuos dar tas mažesnes kopijas, kurias galima įsigyti suvenyrų krautuvėlėse.

Prancūzų skulptorius Augusteas Rodenas „Mąstytojo“ nekūrė kaip atskiros skulptūros. Dabar šis 186 cm aukščio susimąsčiusio nuogo vyro atvaizdas yra garsiausias jo darbas, tačiau iš pradžių jis buvo tik dalis kur kas sudėtingesnio meno kūrinio. Bronzinis „Mąstytojas“ pasirodė 1904 metais, tačiau Rodenas jį sukūrė dar XIX amžiaus pabaigoje.

Rodinas prie savo „Mąstytojo“

1880 metais Rodenas gavo užsakymą sukurti „Pragaro vartus“ – ypatingai ornamentuotą meno kūrinį, kuris turėjo tapti įėjimu į muziejų. Darbas turėjo tęstis 5 metus ir didžioji jo dalis tikrai buvo užbaigta iki 1885 metų (įskaitant „Mąstytoją“), tačiau Rodinas šiuos vartus gamino iki savo mirties 1917 metų.

„Pragaro vartai“ turi daugybę įvairių smulkių skulptūrų, tačiau centrinė jų – „Mąstytojas“. Rodenas šį kūrinį kūrė įkvėptas Dantės „Dieviškosios komedijos“, todėl daug kas mano, kad mąstytojo figūra vaizduoja patį Dantę. Taip manyti verčia ir originalus skulptūros pavadinimas „Poetas“. Kiti su tuo nesutinka – kodėl Dantė būtų nuogas ir toks nepanašus į save?

Rodino „Pragaro vartai“

Rodenas keletą „Pragaro vartų“ skulptūrų padidino ir pavertė atskirais meno kūriniais. Tarp jų buvo ir „Mąstytojas“, kuris iš karto pakerėjo žmones. Originale šios figūros aukštis siekė tik maždaug 70 cm aukščio. Rodenas norėjo personažui suteikti Mikelandželo idealaus vyro bruožų.

Įdomu ir tai, kad „Mąstytojas“ buvo specialiai sukurtas žiūrėjimui iš apačios, todėl daugelis šių skulptūrų yra ant aukšto postamento.

Kodėl „Mąstytojas“ taip pakerėjo žmonių protus? Na, reikėtų klausti menotyrininkų ir tikrų meno žinovų. Trumpas atsakymas – mąstymas nėra fizinis veiksmas, tačiau vis tiek atrodo, kad ši skulptūra įamžino personažą kažkokioje intensyvioje akimirkoje. Skirtingi žmonės čia mato desperaciją, liūdesį, nepatogumų ar ryžtą.