Stresas pakeičia maisto įsisavinimo procesą“, – tikina viena iš šio tyrimo autorių psichiatrijos ir psichologijos profesorė iš Ohajo universiteto Jan Kiecolt-Glaser.

Šios mokslininkės vadovaujama komanda nustatė, kad po stresą sukėlusios situacijos daug kalorijų turinčio maisto, kuriame gausu sveikųjų riebalų, pusryčiams valgiusių moterų organizmai buvo pajėgūs sudeginti mažiau kalorijų. Lyg to dar būtų maža, užfiksuotas ir sveikatą neigiamai veikiančių kraujo rodiklių padidėjimas, lyg jos būtų su maistu vartojusios blogųjų riebalų, rašo „The Huffington Post“.

Vykdydama tyrimą J. Kiecolt-Glaser kartu su komanda lygino moterų, valgiusių identiškus pusryčius, kuriuos sudarė sausainiai, padažas, kiaušiniai ir kalakutienos dešrelė, duomenis. Dalis maisto gaminta naudojant palmių aliejų, kurio sudėtyje gausu sočiųjų riebalų.

Kitoms tyrimo dalyvėms teko toks pat maistas, tik ruoštas naudojant mononesočiųjų riebalų sudėtyje turintį saulėgrąžų aliejų, kitaip tariant, sveikus riebalus. Tiek viename, tiek ir kitame pusryčių variante kalorijų kiekis siekė 930, riebalų – 60 gramų.

Kaip teigia tyrimą vykdę mokslininkai, jei moteriai diena anksčiau teko stresinė situacija (nuo ant grindų vaiko išpiltų dažų valymo iki silpnaprotyste sergančio senyvo amžiaus artimojo priežiūros), emocinė reakcija į stresinę situaciją nustelbdavo sveikesnių riebalų naudą sveikatai.

Blogojo cholesterolio vartojusių moterų kraujyje fiksuoti aukštesni uždegiminius procesus ir riebalų sankaupų arterijose tikimybę lemiantys rodikliai. Anot J. Kiecolt-Glaser, po stresinės patirties mononesočiųjų riebalų vartojusių tyrimo dalyvių rezultatai ne ką tesiskyrė nuo kitų tiriamųjų.

Svarbu pastebėti, kad leidinyje „Molecular Psychiatry“ publikuotame tyrime streso poveikis subalansuotos ar mažai kaloringos dietos besilaikantiesiems tirtas nebuvo. Vis tik šis tyrimas atskleidė, kad vartojant itin daug riebalų ir kalorijų ir tuo pačiu patiriant stresą sudeginama mažiau kalorijų.

„Stresas gali kliudyti norint numesti svorio, – tikino mokslininkė. Vyksta keli procesai: valgome, kad jaustumėmės patogiai, miegame kur kas prasčiau, o kitą dieną jaučiamės alkanesni. Kai patiriame stresą būname mažiau linkę mankštintis.“

Nors kol kas atsakymų į visus klausimus tikrai dar nėra, vis dėlto verta atkreipti dėmesį į šio tyrimo rezultatus, jei visais įmanomais būdais stengiatės vartoti kuo daugiau sveikų riebalų. Gerieji riebalai ar blogieji riebalai? Skirtumas reikšmingas tik tuo atveju, jei esate visiškai ramūs.