Jei vairuojate elektrinį

Retas paspirtukas turi galimybę reguliuoti rankenų aukštį, tad prieš pirkdami įsitikinkite, kad jis atitiks jūsų ūgį. Važiuojant jūsų laikysena turėtų būti neutrali: kojos šiek tiek sulenktos ir per kelius, ir per klubo sąnarius, pečiai tiesūs. Galvos ir smakro taip pat nenuleiskite, žvelkite tiesiai , rašoma atsiųstame pranešime spaudai.

Rankos turėtų būti lengvai sulenktos per alkūnes, rankenų sugriebimas – be įtampos, tačiau bent vienas pirštas tegu liečia stabdžio svirtį. Neužlaužkite riešų, nes ilgainiui gali išsivystyti tunelinis riešo sindromas, beje, jį provokuoja ir vibracija jei ilgai važiuojama nelygiu paviršiumi.

Važiuodami per kliūtį naudokite šuoliuko principą, sulenkite labiau kelius ir atkiškite atgal klubus, įtempkite sėdmenis ir pilvą – taip amortizuosite smūgį ir apsaugosite sąnarius.

Stovėdami priekinę koją laikykite pasukę 45 laipsnių kampu, o užpakalinę pastatykite šonu, tačiau dubens nesukite, jį, kaip ir visą kūną, laikykite tiesiai. Nepamirškite keisti kojų padėties kas 5 minutes, ypač, jei abiejų kojų balansas panašus. Na, o jei važiuojate nelygiu grindiniu ar nepažįstamu keliu, priekyje geriau statykite tvirtesnę, stabilesnę koją. Kai planuojate keisti kojas, atraminės kojos svorį perneškite ant kulno, o kitą koją pastatykite priekyje ir perneškite kūno svorį ant jos.

Živilė Arštikienė
Foto: Organizacijos nuotr.

Jei judate spirdamiesi koja

Jei labiau mėgstate judėti spirdamiesi paprastu paspirtuku, atkreipkite dėmesį į spyrimosi techniką: spiriamoji koja turi atsiremti kulnu ir pernešti apkrovą į pirštus. Spiriantis tik kulnu, labai didelė apkrova tenka kelio sąnariui. Taip pat labai svarbu spyrimosi metu valdyti savo juosmens ir dubens padėtį, įtempti pilvą ir sėdmenis.

Nepamirškite keisti spiriančiosios kojos kas 3 spyrius, taip išvengsite asimetrijos. Riedant nuokalne kūno svorį nukreipkite atgal, o kojas ilsinkite: papurtykite vieną, kitą, kad nuimtumėte statinę įtampą.

Judant į įkalnę kūno svorį pakreipkite į priekį, pėdą ant paspirtuko pastatykite viduryje, o spiriančiąja koja atlikite mažesnius ir trumpesnius spiriamuosius judesius kuo arčiau paspirtuko.

Stabdant paspirtuką, naudokite ir savo kūno svorį, kai tik pradedate stabdyti, svorį perneškite atgal ir tarsi sėskitės ant kėdės, keliai ir klubai sulinks, tuomet sumažės pasipriešinimas.

Ir dar keletas trumpų rekomendacijų

DELFI eksperimentas: bandome elektrinius paspirtukus


Visuomet dėvėkite kelių ir alkūnių apsaugas bei šalmą, nes dažniausiai krentama per priekį ir didžiausia tikimybė susižeisti galvą. Šalmas turi būti kokybiškas,dengiantis kaktą, o dirželiai gerai sureguliuoti, kad važiuojant šalmas neslankiotų ir neblaškytų jūsų dėmesio.

Jei teks kristi nuo paspirtuko, stenkitės kuo greičiau paleisti jį ir nušokti abiem pėdomis ant žemės bandydami išlaikyti pusiausvyrą. Žinoma, nusileidimo sėkmė priklausys nuo situacijos ir jūsų reakcijos greičio.

Kartais paspirtuką tenka panešėti. Jį keldami kiek įmanoma mažiau lenkitės iš juosmens. Imdami atsistokite plačiau, įtūpkite ir abiem rankomis paimkite, stenkitės nešti kuo arčiau kūno ir abiem rankomis.

Jei jaučiate skausmą važiuojant ar po važiavimo paspirtuku, jį gali provokuoti netaisyklinga laikysena, netinkama stovėsena, spyrimosi technika, netinkamas rankenų aukštis, per mažas paspirtuko pagrindas važiuojančiojo pėdoms, vibracija. Šia transporto priemone ilgiau nevertėtų važinėtis žmonėms, turintiems problemų su juosmeniu, kaklu, keliais, klubais nes ilga, nestabili statinė padėtis minėtas sritis labai apkrauna.