Victoria Beckham viską spėja, Jennifer Aniston ir Gwineth Paltrow – lieknos, pozityvios, o Elle Macpherson gali pasigirti stulbinamai lygia oda, nors yra įžengusi į šeštą dešimtį. Visos jos pasirinkusios organizmą šarminančią mitybą ir ją giria. Kokios šios Holivudo dietos esmės? Prašom – skaitykite.

Manoma, kad organizmas funkcionuoja optimaliai, jei palaikoma rūgščių ir šarmų pusiausvyra (kraujo pH turi būti tarp 7,35 ir 7,45 – tai labiau šarminė terpė, na o skrandyje turi būti rūgšti terpė).

Jei kraujo rūgštingumas didesnis, gali sutrikti įvairūs procesai – prasčiau įsisavinamas maistas, atsiranda mineralų ir mikroelementų (kalio, magnio, kalcio, natrio) trūkumas, kaupiasi riebalai, padaugėja gleivių, nusilpsta imunitetas, suprastėja plaukų ir odos būklė, sumažėja energijos.

Tokių nukrypimų gali būti ir tada, kai stipriai padidėja šarmingumas, bet šiuolaikiniam žmogui taip nutinka labai retai, nes dauguma mūsų valgomų produktų tik didina rūgštingumą (rūgštingumą didina ir stresas, įtampa. Beje, aktyvus sportas irgi ardo balansą rūgštingumo naudai).

Žodžiu, netinkamas maistas – gyvūninės kilmės maistas (mėsa, paukštiena, žuvis (išskyrus upėtakį ir lašišą), jūros gėrybės, visi gyvuliniai riebalai, pienas, sūris, kiaušiniai), medus, visi miltų gaminiai, baltieji ryžiai, grybai, pomidorų padažas, garstyčios, dirbtiniai saldikliai, saldumynai, kava, gazuoti gėrimai, juodoji arbata ir praktiškai visas alkoholis.

Šarminantys produktai – dauguma daržovių, uogos ir vaisiai, taip pat ir rūgštaus skonio, obuolių actas, citrinos, žaliosios citrinos, pomidorai, greipfrutai, granatai, žali špinatai (termiškai apdorojus jie tampa rūgštinančiu maistu), riešutai, jūros dumbliai, žalumynai, kruopos (pirmiausia – avižos, grikiai, soros ir bolivinė balanda), bananai, razinos ir kiti džiovinti vaisiai, šviežias imbieras, kokosų ir migdolų pienas, alyvuogių, kokosų ir linų sėmenų aliejus, vynuogių kauliukų aliejus, avokadai.

Tokia maniakai, kaip Victoria Beckham, mano, kad dienos racioną turi sudaryti 80 proc. šarminančių produktų ir tik 20 proc. rūgštinančių produktų.

Bet dauguma mitybos specialistų sako – jei du trečdalius jūsų raciono sudarys šarminantis maistas, to pakaks. Tiesa, ne visi dietologai laiko šarminančią mitybą panacėja. Pavyzdžiui, neįrodyta, kiek terpė skrandyje veikia bendrą šarmų ir rūgščių pusiausvyrą.

„Organizme pastoviai vyksta rūgštinantys procesai – taip esame sutverti, – sako dietologė Irina Turčinskaja. – Gamta sukūrė daugybę apsauginių mechanizmų, kurie patys palaiko rūgščių ir šarmų pusiausvyrą. Todėl per didelis nukrypimas į šarmingumo pusę gali būti žalingas.

Kita vertus, jei sparčiai lieknėjate, kraujyje susidaro daug irimo produktų, o šarminantys produktai gali papildomai detoksifikuoti. Labai naudinga ryte atsikėlus išgerti pusę litro šilto jonizuoto vandens – jis gaminamas su specialiais filtrais. O apskritai labai gerai, jei racioną sudaro 50 proc. angliavandenių, 25 proc. baltymų ir 25 proc. riebalų. Šį derinį laikau aukso viduriu. Bet kokie nukrypimai gali pakenkti sveikatai.

Elle Macpherson įtikėjusi šarminančia mityba, ypač vertina špinatus. Ji taip pat valgo burokėlius su ožkos sūriu (tai ne šarminantis produktas, tačiau mažai rūgštinantis), leidžia sau tik puodelį espresso (kava – labai stipriai rūgštinantis produktas) ryte. Griežti principai, užtai sulaukusi 52 m. ji stulbinamai atrodo.

Iš tiesų viskas nėra taip jau sudėtinga. Valgykite išmintingai saikingai, ir visada būsite jaunos ir sveikos. Juk grožis priklauso nuo to, ką valgome.