Jei norite gerai pailsėti, reikia pasiruošti nakties miegui, o ryte irgi atlikti šiokį tokį ritualą, rašo lifehack.org.

Taigi jūsų dėmesiui – šeši patarimai.

1. Prieš miegą negerkite kavos, raudonojo vyno ir apskritai alkoholio.

Jei norite, kad miegas būtų sveikas, gilus, svarbu, kad miego ciklo niekas netrikdytų. Reikia keturių valandų, kad žmogus giliai įmigtų, tad jei tuo metu miegas bus trikdomas, nukentės poilsio kokybė, o ryte jausitės pavargę.

Viena iš pagrindinių prasto miego priežasčių yra mityba – kai kurie gėrimai ir maisto produktai dirgina virškinimo sistemą, trikdo miegą. Prieš miegą nevartokite kavos, raudonojo vyno ir pieninio šokolado. Stenkitės šių produktų nevartoti jau po pietų ar bent jau po 18 val.

2. Prieš pat miegą nueikite į tualetą.

Dalis žmonių nueina į tualetą prieš pat miegą, bet dalis lovoje dar skaito, žiūri televizorių ar žaidžia žaidimus. Šlapimo pūslė prisipildo pamažu, dažniausiai to nepastebime, bet inkstai dirba ir naktį, kai miegame. Tai reiškia, kad šlapimo pūslė bus pilna ne ryte, o greičiausiai paryčiais, tad pabusite ir turėsite eiti į tualetą. Kad taip nenutiktų, nueikite į tualetą prieš pat miegą. Net jei nejaučiate noro šlapintis, pamėginkite, kad netektų pabusti naktį.

3. Miegamasis turėtų būti įrengtas pagal pagrindinius fengšui principus.

Ne visi tiki fengšui – senovės kinų mokslu, nagrinėjančiu erdvės ir žmogaus tarpusavio santykį. Ir vis tik paisydami pagrindinių fengšui principų, tinkamai įsirengę miegamąjį užsitikrinsite kokybiškesnį miegą, ryte pabusite pailsėję, energingesni.

Pagal fengšui, labai svarbu miegamojo planas. Yra keli principai, kaip sustatyti baldus ir kaip pastatyti lovą. Lova – svarbiausia, ji turi stovėti taip, kad matytumėte duris, bet joms atsidarius nebūtumėte tiesiai prieš duris. Tokia pozicija miegant suteikia saugumo, o miegas būna kokybiškesnis.

Spalvos miegamajame irgi turi įtakos nuotaikai, kai ruošiatės miegoti. Prieš miegą labai svarbu ramumo atmosfera. Rekomenduotini švelniai žydri, pilki tonai, jie sukelia ramybės, harmonijos pojūčius, neaudrina.

O kokia patarimai pabudus?

4. Ryte pabudę pagalvokite apie ką nors džiugaus.

Stresas, nerimas ryte atrodo stipresni dėl pasąmonės veikimo miegant, taigi didėja kortizolio lygis organizme. Todėl galime jaustis pavargę, apsunkę net po kokybiško nakties miego. Pabudę iš karto pagalvokite apie ką nors pozityvaus, apie džiugius įvykius. Jei tai šventinė dieną, be abejonės, pabudus bus lengviau pajusti džiaugsmą, na o jei diena įprasta, pagalvokite apie tai, kas teikia smagumo.

5. Rytui raskite jums tinkančią mankštą.

Įmanoma pabusti žvaliems, pailsėjusiems, bet žvalumas gali greitai dingti, jei jo nepaskatinsite. Čia jums padės tinkama, ne per sunki rytinė mankšta, tokia, kuri akimirksniu išbudintų, pataisytų nuotaiką, padėtų susikaupti.

Taip yra todėl, kad net paprasčiausi pratimai, pavyzdžiui, bėgiojimas, skatina smegenis išskirti į kraują chemines medžiagas, endorfinus, kurie mažina streso, letargo, o kartais net skausmo simptomus. Įdomu ir tai, kad mankšta ryte užtikrina, kad dieną būsite energingesni, tad verta pasirinkti įgyvendinamą, jums tinkančią rytinę mankštą.

6. Rytą pradėkite vandens stikline.

Įvairūs tyrimai rodo, kad pradedant dieną vandens stikline spartėja medžiagų apykaita, laikui bėgant darosi lengviau keltis, jaučiatės žvalesni.

Pasistenkite kasdien negerti kavos. Nors nuo seno manoma, kad kava stimuliuoja pojūčius, žadina, mokslininkai įrodė, kad palaipsniui organizmas įpranta prie kofeino poveikio, taigi kofeino reikia vis daugiau ir daugiau, kad jaustumėmės žvalūs. Turint tai omenyje, patartina kavos gerti retkarčiais, tada, kai tikrai jaučiatės pavargę.