Bet prieš kelis amžius vyrų pudruotos nosytės, dažytos lūpos, apgamų imitacijos, arba „muselės“, taip gerai maskavusios sifilio pažeistą odą, buvo trend du jour.

Kai šiuos dažytus „estetus“ pakeitė apšepę, drąsiai nuplikę ar madingai susivėlę naujųjų laikų „urviniai“, makiažas vyrams liko leidžiamas tik scenoje. Arba specializuotose gydymo įstaigose, į kurias buvo grūdami transvestitai ar šiaip linkę gražintis ir viešai tą pripažinti vyrai.

Tačiau perversmą pradėjo pramogų pasaulio atstovai, ypač pankų judėjimas, nevengęs ne tik ryškiaspalvių skiauterių, bet ir apvestų akių. Kai Marilynas Mansonas ar „The Cure“ nariai vos nulipę nuo scenos ir nenusivalę grimo ėmė lankytis prekybos centruose, ši mada netruko pasklisti Londono ar Niujorko gatvėse. 

Išskirtinio įvaizdžio ieškantiems vyrams stilistai seniai nebesiūlo makiažo, kuris primintų į ritualines apeigas išsirengusį šamaną. Tačiau jie pataria veidą padengti blyškia, matinę spalvą suteikiančia pudra, naudoti neryškų, kiek išsiliejantį akių pieštuką. Blakstienos ir antakiai turėtų būti palikti tankūs ir nelygūs, tačiau jų formą rekomenduojama pakoreguoti pagal pasirenkamą įvaizdį. Tiems, kurie įsitikinę, jog visa tai tėra pramanas, galime atkirsti, jog Jean Paul Gaultier dekoratyvinės kosmetikos linija „Monsieur“ – viena populiariausių pasaulyje. Jos pardavimo rodikliai įrodo, kad makiažo priemonės aktualios ir stipriajai lyčiai.

Derėtų atkreipti dėmesį, jog vyrams suteikiamos grožio paslaugos užsienio salonuose kainuoja šiek tiek brangiau nei moterims. Taip yra todėl, kad gana mažai profesionalių vizažistų išmano vyrų makiažo subtilybes, be to, ne visos grožio priemonės, kurias naudoja moterys, tinka ir vyrams. Taip yra dėl odos storio, pH, prakaito liaukų skirtumų, pagaliau, dėl spalvų gamos.

Mieloji, ar neėmei mano kremo?

Britų dienraštis „Financial Times“ skelbia, kad nors vyriškos kosmetikos rinka sparčiai auga (net iki 51 procento per metus), vis dėlto veido kremus naudojantys vyrai iki šiol yra mažuma. Remiantis pateikiama statistika, Didžiojoje Britanijoje mažiau nei vienas iš dešimties vyrų kasdien naudoja drėkinamąjį veido kremą.

O iš to dešimtadalio dauguma arba slapta naudojasi savo moterų atsargomis, arba renkasi abiem lytims skirtas prekes, pavyzdžiui, „Neutrogena“ ar „Kiehl’s“. Kad kosmetika vyrams tikrai turi ateitį, puikiai žino tokie kosmetikos gamintojai kaip „Biodroga“, „L’Oreal“, „Shiseido“ „Lamarin“ ar „Babor“, – jų grožio priemonių linijose galima rasti ir vyrų odai subalansuotą naktinį paakių kremą, šveičiamąjį veido kremą ar veidui gaivos suteikiančią želę. 

Pirmoji į neatrastą žemę išdrįso įžengti kompanija „Clinique“: dar gūdžiais 1976-aisiais ji pristatė „Skin Supplies for Men“. Naujoji kosmetikos linija konkurentų neturėjo iki pat 1988-ųjų, bet vėliau kremukai, serumai ir kaukės vyrukams pasipylė it grybai po lietaus, nes daugelis kompanijų atrado elementarią tiesą: vyrų ir moterų oda skiriasi (vyrų oda 25 procentais storesnė nei moterų, šiek tiek riebesnė ir geriau išlaiko drėgmę), tad vieno produkto abiem lytims negana.

Tie „grybai“ netruko pasiekti ir Lietuvą, tad greta kosmetikos gaminių moterims tikrai galite rasti „patupdytų“ ir priemonių vyrams. Šiek tiek nustebina tik produktų kainos – moterų taip mėgstami raukšlių baubai – hialurono rūgšties prisotinti veido kremai – vyrams kainuoja nuo keliasdešimt iki šimto litų brangiau nei tokios pat talpos analogiška produkcija moterims.

Žinoma, kiek kitokia yra vyrams skirtų gaminių sudėtis ir dizainas. Bet itin daug reiškia dar kelios smulkmenos: viena kosmetikos kompanija, atlikusi labai slaptą apklausą, įsitikino, kad vyrai ypač bijo bet kokio kvapo, išduodančio, jog jie tepėsi veidą kremu. Be to, jiems itin aktualus dėželės dizainas – kuo paakių kremo indelis panašesnis į losjono po skutimosi tūbelę, tuo geriau. Beje, statistika rodo, kad vyrai vengia pirkti kremus patys, bet labai sėkmingai naudoja tai, ką jiems padovanoja moterys.

Jo dailioji rankinė

Kad išsipūtusios ir apdriskusios vyrų kišenės nekelia pasigerėjimo, pritaria kone kiekvienas, save vadinantis griežtesniu ar nuosaikesniu estetu. Be to, tradicija vyrui su savimi tampytis maišelį, kuriame guli auksiniai grašiai, asmens dokumentai ar akmenys nuo žvėrių apsiginti, matoma dar ankstyvaisiais viduramžiais. Pagaliau iš gyvulio skrandžio pagaminti kapšeliai, veršenikės ir kariaujančiųjų kelionmaišiai virto santūriais „diplomatais“, tamsiais per petį permetamais krepšiais ir sportinėmis kuprinėmis.

Tačiau prieš kelerius metus ant podiumų ėmė ropštis jaunuoliai, prie vyriškų kostiumų priderinę dideles blizgias rankines, labai jau panašias į moteriškas. Iš pradžių šis naujas mados vėjas susižavėjimo šūksnių sulaukė tik iš prisiekusių stileivų ir modernizmo mėgėjų. Galiausiai madų diktatoriumi vadinamas žurnalas „Vogue“ rankines vyrams tiesiog išliaupsino. Taip lakuotos krokodilo odos ar smulkiais raštais puošti lagamino dydžio aksesuarai įsiliejo į vyrų aprangą.

Tendencijos mažai tekinta, nes nė vienas pripažintas mados renginys neapsieina be milžiniško dydžio rankinių. O pasirinkimas neribotas: nuo įprastų ir gana kuklių Louis Vuitton iki kubo formos blizgių Prada. Pasidairius gatvėse aiškėja, kad taip pat vis dažniau galime sutikti tokį madingai „rankinėtą“ vyrą. Žinoma, mūsų šalies vyrai kol kas mieliau į rankas čiumpa „tikro vyro“ atributą – nedidelę piniginės tipo rankinę, vadinamąją partmanę, liaudyje įgijusią gausybę netaurių pavadinimų.

Vis dėlto stiliaus vergai it susitarę mažutes rankines „nurašo“ į istorijos šiukšlyną ir rekomenduoja įsitaisyti stambią, talpią ir, be abejo, stilingą rankinę. Dar vienas jų argumentas: jei nepatiks, galėsite su tokiu aksesuaru bent jau keliauti. O tai, pavyzdžiui, žymiai sunkiau būtų daryti su vyrišku „žaisliuku“, kurį aptarsime netrukus.

Brangusis, tavo pėdkelnės nuostabios!

O taip, išaušo ta diena, kai ne tik aršios moteriškosios lyties konkurentės viena kitai plėšys pėdkelnes, – panašių kovos būdų galės imtis ir solidūs kontorų tarnautojai. Revoliucinę mados tendenciją rinkai pateikusi interneto parduotuvė e-mancipate.net taikosi tikrai ne į iškrypusio mados pojūčio „savininkus“ ar profesionalius klounus.

Postmoderniomis mados tendencijomis alsuojantys dizaineriai tikina, jog vyriškos pėdkelnės yra labai gražu, praktiška, originalu, tinkama dėvėti prie šortų ar bridžių. Vyrams šis interneto portalas netgi pateikia gausybę informacijos apie pėdkelnių dydžius, sudėtį, kokie raštai tinkamiausi laisvalaikiu ir, pagaliau, kaip tinkamai jas užsimauti, nusimauti, prižiūrėti...

Patariama nebijoti eksperimentuoti ir dėvėti, pavyzdžiui, rožines su lapeliais, baltas su gėlėmis ar kvadratukais, juodas su pilkomis ir juodomis juostomis ar tatuiruočių raštais margintas pėdkelnes. Manau, nesunku įsivaizduoti, ką apie tai pasakytų Jūsų tėčiai, tačiau mados revoliucionieriai tokie tikri savo sėkme, jog iš gausybės gaminių besirenkantį vyrą dar skatina tokiais šūksniais: „Būkite įsitikinę, kad su jomis jūs tikrai atrodysite vyriški!“ Arba: „Jos taps neatsiejama jūsų aprangos dalimi!“

Pasiskaičius gausybę teigiamų komentarų (netgi stilistų), neįmanoma nepaisyti tokios naujienos. Tenka pripažinti, jog kadaise ir dažyti vyrų plaukai kėlė įtarimų. Be to, derėtų atsiminti, jog vyriškos pėdkelnės yra patikrintos istorijos. Žinoma, jeigu W. Shakespeare’as ar jo amžininkai puikiai jautėsi mūvėdami pėdkelnes, kuo blogesni Jūs, modernūs XXI amžiaus dabitos?

Žurnale "Express Mada" skaitykite:

Svajotojos
...apie mados pasaulį sudrebinusį duetą Rodarte...

Jausmų diktatas
...apie tai, kokias vestuvines sukneles vilkėjo mums gerai pažįstamos moterys...

Nuotakos stilius: klasika, romantika, o gal savitumas?
...vestuvinių suknelių tendencijos ir mados kriterijai...

Smokingas ir peteliškė
...proginės vyrų aprangos kodai - kas tai?

Svarbiausios suknelės istorija
...viskas apie vestuvines sukneles...