Kurie vairuotojai yra blogesni, galima ginčytis iki pamėlynavimo. Tačiau sausi skaičiai ir faktai pasako kur kas daugiau.

Visus taškus ant „i“ padėjo sudėlioti Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė Marija Kazanovič.

Moterys dėl eismo įvykių būna pripažintos kaltos rečiau nei vyrai.

„Kelių policijai eismo dalyviai yra vienodi ir lygiaverčiai. Neskirstome vairuotojų į vyrus ir moteris. Kaip kiekvienoje profesijoje būna gerų ir blogų darbuotojų, kaip bet kurioje kitoje gyvenimo srityje yra gerų ir blogų žmonių, taip ir tarp vairuotojų būna tiek gerų, tiek blogų. Policija nesivadovauja jokiais stereotipais, nediskredituoja vairuotojų pagal lytį ar kitus požymius, – pabrėžia ji. – Tačiau galiu pasakyti, ką rodo skaičiai. Moterys dėl eismo įvykių būna pripažintos kaltos rečiau nei vyrai. Pagal statistiką, 69 proc. atvejų automobilį vairuojančios moterys būna nekaltos dėl eismo įvykių kelyje.“

Dailiosios lyties atstovės rečiau sukelia avarijas, kurių pasekmės būna tragiškos. Moterys pripažįstamos kaltos tik dėl trečdalio visų eismo įvykių, kurių metu sužeidžiami ar žūsta žmonės.

„Išnagrinėjus tendencijas ir skaičius galima teigti, kad moterys yra atsargesnės vairuotojos“, – teigė Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyresnioji specialistė.

M. Kazanovič pastebi, kad vairavimo įgūdžiai priklauso nuo amžiaus, ne nuo lyties. Nedrausmingumas ir neatsargumas prie vairo būdingas jauniems vairuotojams. Subrendę vairuotojai kelyje yra daug atsargesni ir budresni. Jei kalbėti apie lyčių vairavimo skirtumus, moterys prie vairo paprastai būna daug atsargesnės.