Buvo pastebėta, kad kiekvienos šalies moterys intuityviai pasirenka panašius kvepalų aromatus, kuriems lieka ištikimos ilgus metus. Įdomu, kokie aromatai labiausiai vilioja ir jaudina skirtingų šalių gyventojas?

Švaros mėgėjos

Ar viešint Anglijoje teko „užuosti“ nors vieną skleidžiančią stiprių kvepalų aromatą anglę? Turbūt ne, nes tai tiesiog neįmanoma - tikrosios manieringos anglės niekada nesikvėpina, bet jau gimsta su įskiepytu pomėgiu švarai. Gal todėl naudojamas po vonios kvapnus mėgstamo aromato kūno talkas, muilas ar dušo gelis anglėms atstoja kvepalus.

Beje, daugiausiai kvapnaus talko sunaudojama būtent čia, Anglijoje. Todėl jau daugelį metų parfumerinė lyderystė šioje šalyje priklauso kūno pudrai. Po vonios ar dušo anglės kiekvieną kartą talku išsitepa visa kūną – nuo galvos iki kojų. Gal todėl tokio garsios parfumerijos ir kosmetikos kompanijos, kaip „Chanel“, „Dior“ ir kiti, specialiai ūkanoto Albiono gyventojoms gamina beveik kiekvienos kvapų linijos parfumuotus talkus.

Vaikiškų kvepalų kraštas

Turbūt ne kartą teko matyti būrį dailių japonių, beveik urmu šluojančias nuo mūsų parfumerijos ir kosmetikos parduotuvių lentynų įvairius kvepalus. Sunku patikėti, bet grįžusios atgal į tėvynę, savo kvapnius pirkinius japonės tik gražiai sustato lentynose ir iš karto apie juos pamiršta. Europiečių uoslei įprasti kvepalai japonėms atrodo kiek sunkoki ir per daug sodraus aromato.

Jau nuo seno japonės daugiau dėmesio skiria asmens higienai ir namų kvapams nei prabangiems kvepalams, todėl nenuostabu, kad šiandien nuo japonių dažniausiai sklinda tik labai lengvas, neįkyrus vaikiško tualetinio vandens dvelksmas. Todėl nenustebkite, jei praėjus japonei netikėtai užuosite vaikiškų „Guerlain Petit Guerlain“ arba „Burberry Baby Touch“ kvepalų aromatą. Apie modernius kvepalus, kadaise pirktus kelionėje ir dabar dulkstančius lentynose, japonės prisimena tik išskirtiniu atveju – kai artėja iškilmingas pobūvis.

Nuodingi įpročiai

Kiekviena gerbianti save amerikietė kvepinasi tik rytais. Tiesa, su viena išlyga – kvapas turi laikytis visą dieną. Todėl JAV itin populiarūs stiprūs ir ilgai išliekantys aromatai. Gal todėl kadaise amerikietės pametė galvą dėl solidaus kvapo „Dior Poison“. O amerikiečių įprotis gausiai kvepintis, kad užtektų visai dienai padarė savo – netrukus JAV restoranuose atsirado užrašas – „No Smoking, No Poison“ (liet.: nerūkyti, nesikvepinti „Poison“).

Atėjus lengvų gėlinių aromatų madai, tokių, kaip, pavyzdžiui, „Gyvenchy Very Irresistebly“, amerikietės iki šiol lieka ištikimos šiems neįkyriems, moteriškiems, bet ilgai išliekantiems gėliniams aromatams.

Įnoringos patriotės

Geriausios parfumerijos ir kosmetikos šalies gyventojai pripažįsta tik gimtinėje sukurtus kvepalus, todėl išgirdusios apie naujus ir madingus JAV arba Italijoje pagamintus kvepalus prancūzės tik paniekinamai susirauks. Nes tik prancūziškų parfumerijos gamintojų, kaip „Gyvenchy“, „Guerlain“ arba „Dior“ legendiniai kvepalai pelno šios šalies gyventojų palankumą.

Prancūzės renkasi tik sodraus ir viliojančio aromato kvepalus, kuriais nesidrovi kvepintis kelis kartus per dieną. Beje, prancūzės labai mėgsta maišyti skirtingus kvepalus, kuriems susimaišius gaunasi nepakartojamas vibruojantis aromatas, kuriuo kvepia kiekviena Prancūzijos gatvelė.

Kraštutinumų šalis

Rusija jau kelis dešimtmečius garsėja kaip turinti didžiausią skaičių „parfumerijos grožio aukų“, nes jaunoms rusėms visiškai nesvarbu kvapas ir kaina, bet svarbu, kad būtų nauja ir ultra madinga. Todėl Rusijos gatvės „pulsuoja“ skirtingų, ką tik rinkoje pasirodžiusių kvepalų aromatų maišalyne.

Kitas reikalas vyresnioji rusių karta. Kadaise gyvenusios „visuotinio deficito“ laikais, jos puikiai įsiminė pirmuosius, patekusius į sovietmečio parduotuves stebuklingus kvepalų buteliukus su dievišku aromatu. Ir iki šiol visa širdimi jos lieka ištikimos šiems legendiniams kvapams: „Paloma Picasso Paloma“, „Chanel Chanel Nr. 5“, „Yves Saint Laurent Opium“ ir kt.

Lietuva

Mūsų šalies gyventojos pasižymi atsargiu smalsumu. Kaip rodo selektyvios parfumerijos ir kosmetikos parduotuvių tinklo „KristiAna“ kas mėnesį sudarinėjami populiariausių kvepalų TOP 10, lietuvės domisi parfumerinėmis naujienomis, tik masiškai jų neišperka kaip Rusijoje, o išbando... ir vėl grįžta prie seniai pamėgtų aromatų.

Neįtikėtina, bet šį įdomų faktą patvirtina šių metų UAB „KristiAna“ populiariausių kvepalų TOP 10 – dešimtuko pozicijų neužleidžia jau legenda tapę aromatai „Chanel Nr. 5“, „Chanel Allure“, „Dior J‘Adore“ ir kiti. Šią tendenciją galima būtų paaiškinti įgimtu lietuvių konservatizmu bei pastovumu ne tik jausmuose, bet ir kalbant apie kvepalų pomėgį.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją