80-ųjų pradžioje dar tik pradedantis maestro sukūrė kolekciją, dedikuotą kūno plastikai. Įkvėptas dadaistų, modeliuotojas pirmą kartą į sceną išleido modelius su suknelėmis–korsetais, kurios vėliau tapo jo mados namų simboliu.

Šios suknelės sukūrė nepakartojamą Madonnos įvaizdį ir mados aistruolių kosmetinėse atsirado tualetinio vandens „Jean Paul Gaultier Classique“ pavidalu.

Tačiau visų pirma tais pačiais 80-aisiais šios suknelės puošė sceną Régine Chopinot šokių spektakliuose.

Foto: Corbis

„Dievinu blogą skonį,“ – prisipažįsta prancūzų choreografė. Baletas pagal R. Chopinot – tai rock-muzika, dirbtinės šviesos, o vietoj baleto suknelių – J. P. Gaultier kostiumai. Gaultier – Chopinot duetas gimė jų abiejų karjerų pradžioje ir pažymėjo naują mados bei šokio tandemo raidos erą.

Bendros kūrybos kvintesencija tapo spektaklis „Défile“ – iš aštuoniolikos ne mažiau provokuojančių spektaklių, kuriems kostiumus kūrė Gaultier. Būtent šis spektaklis ryškiausiai išreiškia mados ir meno simbiozę. Spektaklis sukurtas mados demonstravimo principu, su T formos scena ir rūbų demonstravimu, tačiau vietoj žymiosios modelio eisenos – ropojimas keturpėsčia. „Défile“ pagrindinį vaidmenį atlieka kostiumai, o visa, kas vyksta aplink, tik simboliškai primena madų demonstravimą.

Foto: Corbis

Taigi Gaultier– Chopinot pastatyme dalyvauja suknelės – korsetai, kurias jungia „oro trūkumo“ tema, įvairiaspalvės netikėčiausių formų baleto suknelės, vilnonės suknelės–krinolinai, didžiulės, metro pločio vyriškos trumpikės, suknelės–pagalvės kūgio formos biustu, sijonai abažūrai, satino suknelė–narvas ir aptempti kombinezonai. Kiekvienas modelis vėliau bus atspindėtas kitose modeliuotojo kolekcijose ir atsiras daugelio klientų spintose.

Foto: AFP/Scanpix

Ir čia netgi nereikia prisiminti pirmiau minėtos Madonnos – jūs arba jūsų kaimynas (-ė), galbūt net patys to nežinodami dėvite rūbus, kurie kažkada pasirodė R. Chopinot pastatymuose. Tai suvarstomi ilgaauliai, ilgaauliai su didžiulėmis platformomis, nėrinių pėdkelnės, ilgi dvieiliai švarkai (J. P. Gaultier variantas – su nėrinių rankogaliais), megztos suknelės– megztiniai, ilgi perlų vėriniai, prie odinių striukių, korsetų ir netgi smokingų derinamos timpės arba praėjusio sezono tendencija – šortai su petnešomis.

Viena yra dėvėti rūbus, visai kas kita – su jais šokti, pasakysite jūs. Ir būsite teisūs, tačiau ne veltui gi J. P. Gaultier parduotuvė užima visą kvartalą Niujorko Penktojoje aveniu – iš Paryžiaus priemiesčio kilęs modeliuotojas apgalvojo ir tai. Visi jo kostiumai sukonstruoti taip, lyg aplenktų šokėjo judesį.

Jei prie baleto suknelės prisiūtas didžiulis pilvas, tai nėra užuomina į balerinos nėštumą, o į tai, kad šokio metu būtent ši kūno dalis palinksta į priekį. O kaspinas-pagalvė ant klubų ar nugaros, skrybėlė su virbalais iš dirbtinių plaukų ar krūtys-sviediniai atitinka juose užprogramuoto judesio pobūdį.

Idėja padėti šokėjai atlikti techniškai sudėtingus šuolius savo laiku „sirgo“ ir kitas prancūzas – Eugene‘as Lami. 1832 m. Paryžiaus Operos scenoje baleto „Silfidė“ metu atsirado jo kurta sniego baltumo tunika – šiuolaikinės baleto suknelės prototipas. Originalią detalę tučtuojau pastebėjo Paryžiaus puošeivos, kurios iš baleto herojės pasiskolino legvutėlio šalio idėją.

Kita baleto mados auka tapo Paulis Poiret. Tiurbanai ir rytietiški kostiumai iš „Šechrezados“, kuriai kostiumus sukūrė Levas Bakstas, sukėlė tikrą sensaciją. Mados namų klientės užsisakinėjo šokėjų kostiumų kopijas, o pirmasis epochos „kutiurjė“ sukūrė visą rytietiško stiliaus rūbų liniją.

Kita Diagilevo „Rusiškų baletų“ gerbėja buvo Coco Chanel. Amžiaus pradžios mados primadona sukūrė kostiumus Bronislavos Nižinskajos „Mėlynajam ekspresui“. Gianni Versace rengė Maurice‘o Bejarto baleto šokėjus, Christianas Dioras – Rolano Petito „Trylika šokių“, Yves Saint Laurentas ir Pierre‘as Cardinas – Rusijos primabaleriną Mają Pliseckają.

Foto: Corbis

J. P. Gaultier, vadinamas patrakusios elegancijos karaliumi, išjudino „stropią“ Paryžiaus madą, o jo skiriamieji ženklai – škotiškas kiltas ir dryžuota jūrinukė tapo kultinėmis tendencijomis.

Foto: Corbis

R. Chopinot kažkada išgąsdino Prancūzijos šokio akademiją pasakiusi, kad šokėjus atrenka pagal jų intelekto lygį. Tad jei kada nors pamatysite baleriną, ant baleto suknelės užsimetusią dryžuotą jūrinukę, prisiminkite, jog pasaulyje egzistuoja duetai, kurie tyčia laužo senas taisykles, kad galėtų kurti naujas.