Kaip dažnai mes slepiame liūdnas mintis ir pergyvenimus kažkur giliai pasąmonėje. Pavyzdžiui, kai moteris išsiskiria su mylimu žmogumi, tai labai ilgai, o kartais ir visą gyvenimą, ji jam tebejaučia įvairialypius jausmus ir perkramtinėja vienų ir tų pačių emocijų “kramtomąją gumą”. Praėjusių laikų ilgesys, nepaaiškinamas kaltės jausmas prie buvusį mylimąjį, baimė, kad tokio kaip jis niekuomet nebesutiks…

Arba kita situacija. Jūs, kaip išsilavinusi asmenybė niekuomet nepykstate, nesusierzinate ir nešaukiate, net jeigu jus kažkas atvirai įžeidinėja ir savo elgesiu tai provokuoja. Galiausiai atstumiančios emocijos, kurioms jūs neleidžiate pasireikšti, pradeda gniaužti nervų sistemą ir gadinti sveikatą.

O dar manoma, kad visos mūsų ligos gimsta vaikystėje. Paauglystės kompleksai ir elgesio stereotipai, mums pripiršti tėvų, pedagogų arba bendraamžių, kaupiasi ištisus metus. O kai jų susikaupia per daug, jus užklumpa koks nors susirgimas. Dėl to svarbu išmokti ištraukti iš pasąmonės senus įsitikinimus, kurie sukėlė ligas ir atsikratyti jų džiaugsmingos ir optimistinės nuotaikos pagalba. Yra nemažai šios problemos sprendimo būdų. Štai keturi, kurie yra labiausiai paplitę. Išsirinkite tą, kuris jums artimesnis ar priimtinesnis, maišykite juos, derinkite tarpusavyje. Tačiau atkreipkite dėmesį į vieną sąlygą: reikia nuoširdžiai norėti pasveikti.

Teigimas

Tai – teigiami tvirtinimai. Jie padeda nugalėti neigiamų minčių inerciją ir moko mylėti save besąlygiškai. Juos reikia kartoti kasdieną, kai užplūsta susierzinimo banga, atsiranda noras užsiimti savigrauža, atsiranda poreikis ką nors apkaltinti. Formuluodami tokius tvirtinimus atminkite, kad jūsų pasąmonė, kaip mažo vaiko, pirmiausia priima raktinius žodžius. Pavyzdžiui iš frazės “Aš ne stora” jūsų pasąmonė pasiims tik žodį “stora”. Dėl to reikia sakyti: “Aš liekna ir puiki.”

Štai du teigimo pavyzdžiai

1. Man patinka mano protas. Mano protas leidžia suprasti, kad mano kūnas – tai stebuklas. Aš džiaugiuosi, kad gyvenu. Aš naudojuosi protu tam, kad būčiau stipri ir išgydyčiau save. Iš visų minčių apie save aš renkuosi tas, kurios gerina mano savijautą. Aš myliu ir vertinu savo puikų protą.

2. Man patinka mano išvaizda. Mano išvaizda mane visiškai patenkina. Aš ypatingas, unikalus žmogus. Niekas daugiau neatrodo taip, kaip aš. Kas dieną aš tampu vis patrauklesnė. Aš renkuosi mintis, kurios dar labiau pabrėžia mano individualumą. Man patinka, kaip aš atrodau. Aš labai myliu ir vertinu savo išvaizdą.

Meditacija

Gilus pasinėrimas į save ir visiškas atsipalaidavimas padeda atsikratyti liguistų minčių. Toks korekcijos metodas kaip pasaulėžiūros tipas leidžia sustiprinti dvasinę bei fizinę sveikatą.

Meditacija padės išspręsti bet kokį kankinantį klausimą.

Įjunkite muziką (tiks nežinoma maloni melodija). Atsigulkite ant nugaros, rankas iškelkite virš galvos ir suglauskite delnais. Užsimerkite, atsipalaiduokite, apraminkite savo mintis. Nevykite jų nuo savęs, o įdėmiai “žiūrėkite”, kaip jos praplaukia priešais jus. Įsivaizduokite, kad jūsų kūnas užšalo, tapo nejudriu. Paleiskite sąmonę. Užduokite patį svarbiausią klausimą, kuris neduoda jums ramybės. Atsakymas netrukus ateis: jūs jį išgirsite, pamatysite arba pajusite. Kai muzika baigsis, atsimerkite ir ramiai pagulėkite prisimindama nuostabią harmoniją, kuri atsivėrė jūsų vidiniam žvilgsniui.

Jeigu iš pirmo karto nieko nepavyks, pakartokite pratimą. Jūsų sąmonė jau turi patirties pereiti į pasąmonę, taigi kas kartą tai daryti jums bus vis paprasčiau.

Ką skauda ir ką tai reiškia

Problemos su širdimi reiškia emocinę įtampą (galbūt žmogus nemoka išreikšti savo jausmų arba pamiršo kaip reikia džiaugtis).

Trumparegystė – ateities baimė, nenoras matyti akivaizdžias problemas.

Sloga – neišlietos ašaros.

Gerklės skausmas – neišsakytos pretenzijos ar reikalavimai.

Ginekologinė liga – nuoskauda mylimam žmogui, nepasitenkinimas savimi kaip moterim.

Nutukimas ties klubais – iš vaikystės likęs pyktis tėvams, užsispyrimas ir pagieža.

Nutukimas ties pilvu – pyktis, kurį sukėlė tai, jog kažkada iš jūsų buvo atimtas rūpinimasis jumis ir dėmesys.

Depresija – užgniaužtas pyktis, kuriam jūs neleidžiate išeiti.

Onkologiniai susirgimai gresia tiems, kurie dešimtmečiais nešiojasi savyje gilias nuoskaudas, kuriems pritrūko tikėjimo teisybe bei savo jėgomis.

Nelaimingi atsitikimai atsitinka tiems, kurie tiki prievartos neišvengiamumu.

Žvilgsnis iš šalies

Kai jus užplūsta nusivylimo banga arba kaltės jausmas arba iš susijaudinimo atima žadą, prisiminkite apie tai, kad visos šios emocijos – tik jūsų dalis. Juk kiekviena turi antrąjį “aš” – nepriklausomą nusišalinusį mūsų vidinių konfliktų stebėtoją. Įsivaizduokite štai jis (antrasis “aš”) sėdi fotelyje priešais jus ir stebi jūsų susierzinimą. Dabar perveskite savo sąmonę į jį ir paklausykite savęs iš šalies. Jeigu bent 5 minutes jūs išbūsite tokioje padėtyje, susierzinimas pradės mažėti. Juk nešališka stebėtoja sugeba pamatyti situaciją šiek tiek kitaip nei įpykusi moteris.

Gelbėjanti realybė

Svarbiausias sveikatos receptas – tai būtinybė išmokti priimti pasaulį tokį, koks jis yra. Verkite, jeigu skaudu, juokitės iš laimės ir džiaugsmo. Išgyvenkite įvykius iki galo, neslopinkite savo emocijų vien tik iš baimės, kad kažkas jas pastebės.

Būkite sąžininga su savimi dėl to, ko norite ir ko bijote. Mylėkite save su visais trūkumais, kilniaširdiškai atleiskite sau silpnybes ir klaidas. Tuomet neteks visą gyvenimą laikyti savyje kaltės jausmo, nuoskaudų arba neišlietų ašarų. Išlikite savimi be jokių apribojimų. Tai būtinai padės susidoroti su visomis ligomis ir negalavimais.

5 pagrindinės psichologinės mūsų negalavimų priežastys

1. Pyktis. Jis “sprogdina” organizmą iš vidaus nepriklausomai nuo to, ar jūs jį išliejate kitiems, ar laikote savyje. Jis sukelia silpnumą, raumenų patempimus, inkstų akmenis, podagrą, kepenų ligas.

2. Nuoskaudos. Jos padeda kauptis riebalams, skatina navikų susidarymą, sukelia nutukimą.

3. Kaltės jausmas. Sukelia bet kokius skausmus, alkoholizmą, alergijas.

4. Priekabumas, kandumas, skepticizmas – tiesus kelias į artritą ir reumatizmą.

5. Gyvenimo baimė sukelia apendicitą, spazmus, opas, amneziją, dusulio priepuolius, mažakraujystę, apatiją, paralyžių ir frigidiškumą.

Kai pasijusite peršalusi, pamėginkite išsakyti tam, ant kurio pykstate viską, ką ilgai laikėte savyje. Taip jūs atsikratysite įpročio kantriai kęsti nuoskaudas bei išgydysite skaudančią gerklę.