Pasak vieno ryškiausių mados renginių Lietuvoje organizatorių, festivalis nepretenduoja tapti mados diktatoriumi, verčiau skatina ugdyti savitą, individualų stilių ir požiūrį į madą bei jos vartojimą. „Mados infekcijos“ tikslas – vesti fantazijos pakyla tuos, kurie siekia rasti savo dizainerį ar savo stilių, net jei individualizmo alkiui numalšinti prireiktų tūkstančio kolekcijų ar vienos vienintelės jose pasiklydusios sagos.

Kaip ir daugelis renginyje dalyvausiančių dizainerių šiuo metu paskutinius štrichus savo kolekcijoje dėliojanti festivalio idėjos autorė Sandra Straukaitė užsiminė, kad jos kolekciją „07/08 ruduo-žiema“ įtakojo kelionės ir iš jų parsivežti įspūdžiai. Vienas iš ryškesnių akcentų – „grunge“ stiliaus atgarsiai.

Iš natūralaus lino jau daugybę metų tiek moterims, tiek vyrams drabužius kuriantis dizaineris Giedrius Šarkauskas festivalyje pristatys kolekciją „Vandenynas“, kurioje tarsi susilieja daugybė bangų, daug skirtingų spalvų, motyvų, tautų identifikacijos simbolių. „Tik lietuviškų motyvų joje nemačiau“, - kalbėdama apie kolekciją šypsojosi dizainerio sesuo Aušra.

Gerai žinomas kūrėjų Jolantos Rimkutės ir Ievos Ševiakovaitės duetas tęsia tautiškumo liniją ir šiųmetiniame festivalyje pristatys kolekciją „Lt-identity – Vilnius 2007“, kurią jau galima įsigyti interneto svetainėje lt-identity.com. Dizainerės ketina nustebinti žiūrovą ne tik kolekcija, bet ir jos pateikimu, todėl bendradarbiauja su grupe „InCulto“, grafinio dizaino specialistėmis Lina Sasnauskaite ir Ramune Savickaite.

„Ši kolekcija skirta moterims, kurios dėvi suknelę. O kokia ta suknelė, priklauso nuo pačios moters. Kurdama suknelių kolekciją, stengiuosi aprengti vis kitokią moterį, keldama sau klausimą, ar jau sukurta tokia suknelė, kuri tiktų visoms“, - svarstė kolekcijos „Pažiūrėk man į akis“ autorė Jurgita Januškevičiūtė-Žiugždienė. Stiliaus namų „Trinite“ atstovas Vitalis Čepkauskas ketina nustebinti išskirtinai vyrams sukurta kolekcija „Vyriškumo matas“, kurią puoš aksesuarai iš automobilių detalių. Kita „Trinite“ atstovė Dovilė Gudačiauskaitė pristatys moterims skirtą, klasikos griežtumo, romantiško minkštumo, didmiesčio šurmulio ir grįžimo į savo tylą įvėptą kolekciją „gud pret-a-porter 2007“. Dizaineris Giedrius Paulauskas šiemet vyrams pasiūlys užkoduotos džinsinės kolekcijos „C H O N arba INDIGAS“ modelius, dvelkiančius militaristinėmis nuotaikomis ir vyriška agresija.

Linksmą, spalvotą, žaismingą ir nuotaikingą kolekciją „KUBIKAS-RUBIKAS“ pažadėjo dizainerė Kristina Kruopienytė. Sarafanai, kombinezonai, marškinėliai, suknelės, kelnės, sijonai, švarkeliai, paltukai – viskas išsiardo ir susikomplektuoja iš naujo. Kolekcija skirta infantilioms ir nelolitiškoms moterims.

„Idėjinę kolekcijos pusę įtakojo ir pasaulio moksliniuose leidiniuose pasirodę bauginantys pranešimai, kad netrukus po perversmo mūsų planetos ekosistemoje didžioji dalis Šiaurės Amerikos ir Europos bus apsemta ir aptraukta ledas, o tam, esą, gali nereikėti nė šimtmečio. Savo lokalia kolekcija noriu atkreipti dėmesį į šią globalią problemą ir bauginančioje akistatoje su išlikimu užduoti linksmą klausimą – o tai kaip dabar rengsimės?“ – svarstė dizainerė Gabrielė Januškevičiūtė, kalbėdama apie savo kolekciją „One season“.

Svarbi dizainerės Lauros Dailidėnienės kolekcijos „Pėdsakai lede“ išraiškos priemonė – rankinės. Tai metafora, kuri simbolizuoja materialumą, daiktiškumą, aistras, žemiškus norus. Vienas iš kolekcijoje naudojamų dekoratyvinių elementų – įveltas kodas. Tai laiko patikrintas senovės lietuvių dievybės simbolis, suteikiantis drabužiui individualumo bei saugumo jausmą. „Viskas prasideda nuo vidinio jausmo ir nuotaikos. Kiekvienoje kolekcijoje ji vis kita. Smagu stebėti kaip keitiesi. Mintis į galvą ateina dažniausiai visai netikėtai, apsigyvena ir pradeda kurti savo istoriją. Niekada negali nuspėti iš anksto, kokia ji bus. Tai kūrybinis procesas, kurio rezultatą galėsiu pamatyti tik ant podiumo. Man pačiai iš tiesų labai smalsu“, - pasakojo kolekciją moterims kurianti dizainerė Sonata Bylaitė.

Dizainerės Ramunės Strazdaitės moterims skirtoje kolekcijoje aiškus netradicinis kirpimas, prislopintos spalvos, laisvė ir kartu elegancija. Laisvi, judesių nevaržantys rūbai – kelnės, palaidinės, švarkeliai – plevėsuojantys ir apgaubiantys, romantiški ir sportiški vienu metu. Kaip sako pati dizainerė, tai ne trikdanti ir šokiruojanti kolekcija, o maloniai glostanti žvilgsnį ir kūną.

„Kadangi rūbas yra pagrindinis mano įkvėpimo šaltinis, mane domina tai, kaip drabužiuose atsiskleidžia skirtingi kasdienybės pavidalai ir formos, kuriomis juose pasireiškia įvairios priešybės“, - aiškino dizainerė Agnė Kuzmickaitė. Tvarkingą ir lygią formą kolekcijoje simbolizuoja pirkinių maišelio įvaizdis, o netvarkingą, dinamišką – įvairūs į jį dedami, ištraukiami ar iškrentantys pirkiniai, t.y. drabužiai.

Iš beveik 15 naujų veidų kompetentinga festivalio komisija atsirinko vieną debiutantę – tarp gerai žinomų Lietuvos ir svečių šalių dizainerių šiemet pamatysime ir festivalio naujokę dizainerę Renatą Heredią. Dizainerė kartu su papuošalų dizainere Živile Viteikaite pristatys gatvės ir aukštosios mados, prabangos ir skurdo, elegancijos ir grubumo, amžiaus ribų nepaisančią kolekciją „PULP“.

„Rūbų komplektai balansuoja nuo infantilių „crazy“, pankiškų gatvės iki kuklių klasikinių, bet visada su tam tikru nukrypimu nuo normos“, - aiškino festivalio naujokė R. Heredia.

Festivalyje savo kolekcijas pristatys du jauni britų dizainerių kolektyvai Siv Stodal ir “Jojo&Malou”. Pastarojo dueto 2007 metų rudens-žiemos kolekcija “Too cool to be a widow” (“Pernelyg šaltakraujiška našlė”) apdainuoja našlės liūdesį. Pagrindinio įkvėpimo kurdamos šią kolekciją dizainerės sėmėsi iš Guy Maddins filmo „Liūdniausia pasaulyje muzika“ („The saddest music in the world“).

Kolekcijoje panaudotų audinių raštų motyvai – tai verkiančios sudaužytos širdys ir strėlių perskrosti varnai. Duetas Jojo Ericson ir Malou Palmqvist susipažino prieš šešerius metus Kento meno ir dizaino universitete. Šiemet „Jojo&Malou” Londone buvo pripažintas įdomiausiu nauju moteriškų drabužių prekės ženklu, kuriam vasario mėnesį vykusioje Londono madų savaitėje buvo skirta antroji „New Generation“ premija. Londone gyvenančios norvegės Siv Stodal 2007 metų pavasario-vasaros kolekciją „Camouflage“ („Kamufliažas“) įkvėpė smalsumas, kaip ir kam „naudojame“ drabužius savo gyvenime. Dizainerė nagrinėja, kodėl mes dėvime tam tikrus rūbus tam tikrose situacijose bei kaip nusprendžiama, ką dėvėti. Šiai kolekcijai sukurti batai bendradarbiaujant su menininku Otto Von Buschu.

Prancūzė Stephanie Coudert mados gurmanus pradžiugins 2006-2007 metų žiemai skirt kolekcija „Small Horses“ ir 2007 metų vasaros kolekcija „In the boudoir...“. Moterys, vilkinčios vilnos nėrinių ir drapiruotas šilko sukneles bei palaidines iš žiemos kolekcijos atrodo lyg grakščios lėlės iš vaikiškų muzikos dėžučių.

Vasaros kolekcijoje moterims dominuoja natūralūs audiniai, derantys su žaismingomis geometrinėmis modelių formomis. Nėriniais ir kaspinais puoštas tiulis sukuria bangavimo efektą, o susiliejantis su odos spalva pamušalas – geidulingą „nuogos elegancijos“ įspūdį.

Renginį užbaigs žymus rusų performansų meistras Andrey Bartenev. Didžiosios Britanijos dienraštis „Independent“ teigia, kad dizainerio ryškių spalvų kostiumai sukelia isterišką juoką, o dirbti su A. Bartenev reikia drąsos, sėkmės ir šviesaus proto.

Pirmoji „Mados infekcija“ įvyko 1999 metais. Šiais metais mados festivalis tradiciškai vyks Vilniuje, Šiuolaikinio meno centre. Plačiai šypsodamasi festivalio prodiuserė Renata Mikailionytė pasidžiaugė, kad jau dabar aišku – kitais metais „Mados infekcija“ taip pat tikrai bus.

„Mados infekcijos“ metu festivalio dalyviai bei žiūrovai galės išvysti ir Tomo Kaunecko specialiai festivaliui paruoštą fotografijų parodą „dvi savaitės“.

Šiais metais festivalis „Mados infekcija“ pristatė ir dar vieną naujieną – savo blogą interneto svetainėje DELFI, kuriame atskleidžiamos pasirengimo renginiui aktualijos, pristatomi festivalio dizaineriai ir mados pasaulio naujienos bei įdomybės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją