Kalifornijoje įsikūręs startuolis „Elroy Air“ savaitgalį pristatė savo autonominę skraidyklę „Chaparral“, kuri galės iš terminalų savarankiškai paimti iki 250 kg krovinį ir nugabenti jį iki 450 km atstumu.

Bendrovė ambicingai teigia, kad jos misija yra „kiekvienam planetos gyventojui suteikti galimybę gauti siuntą tą pačią dieną“. Tiesa, pagrindinė kliūtis tokioms ambicijoms virsti realybe vis dar yra reguliavimo institucijos.

„Elroy Air“ kol kas neturi leidimo vykdyti skrydžius virš miestų. Kita vertus, šį startuolį 1,7 mln. JAV dolerių suma yra parėmęs JAV oro pajėgų valdomas fondas. Tad su tokiu užnugariu gauti reikalingus leidimus gali būti lengviau.

Pristatydama savo skraidyklę „Elroy Air“ paskelbė ir apie tai, kad jau yra sudariusi išankstines sutartis dėl daugiau kaip 500 „Chaparral“ pardavimo klientams iš komercinio, gynybos ir humanitarinio sektorių.

Pavyzdžiui, regioninė JAV oro bendrovė „Mesa Airlines“ ketina įsigyti 150 tokių orlaivių, kuriuos naudos teikdama paslaugas siuntų ir sveikatos priežiūros sektoriams. Humanitarinę logistikos pagalbą visame pasaulyje teikianti įmonė „AYR Logistics“ sutarė dėl 100 „Chaparral“ įsigijimo.

„Elroy Air“ pranešime nurodoma, jog 500 skraidyklių vertė siekia 1 mlrd. JAV dolerių, o tai reiškia, kad vieną aparatą bendrovė įkainojo maždaug 2 mln. dolerių.

Tačiau įmonė teigia, jog tokios skraidyklės vis tiek yra gerokai pigesnės už tradicinius lėktuvus, o krovinius jomis bus galima gabenti penkis kartus greičiau nei antžeminiu transportu, be to, dauguma logistikos operacijų vyks be žmogaus įsikišimo.

„Elroy Air“ žadamas bepilotis dronas bus varomas hibridine dujų-elektros pavara, o tai jam leis įveikti didesnį atstumą, nei konkurentų skraidyklėms, varomoms tik elektra. Be to, ir keliamoji „Chaparral“ galia yra žymiai didesnė nei tradicinių dronų, kurie vis dažniau testuojami smulkių siuntų pristatymuose.

Todėl „Elroy Air“ savo potencialiems klientams žada kur kas daugiau galimybių.

„Tai bus gyvybiškai svarbi logistikos jungtis žmonėms visame pasaulyje, gyvenantiems sunkiai pasiekiamose vietovėse ar ten, kur blogi keliai“, – pranešime spaudai sako Clintas Cope‘as, „Elroy Air“ įkūrėjas.

Būtent tai ir suviliojo „AYR Logistics“ – bendrovę, kuri dirba teikdama paslaugas tokioms organizacijoms kaip Jungtinės Tautos ar Pasaulio maisto programa.

„Mes dažnai skrendame virš sudėtingo reljefo. Kai kuriose vietose neturime prabangos naudotis kilimo ir tūpimo takais, o kartais ten nėra ir jokio personalo. Todėl perėjimas prie nepilotuojamų krovininių orlaivių labai pakeistų mūsų išlaidų struktūrą ir mūsų veiklos rizikų profilį. Bet iki šiol rinkoje nebuvo aparato siūlančio tokias galimybes, kokias žada „Chaparral“, – sako „AYR Logistics“ plėtros vadovas Stephenas Lyonsas.

Šaltinis
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (4)