Europoje pirmaujanti mados ir gyvenimo būdo platforma „Zalando“ pristato naujas verslo praktikas, susijusias su produktų pakartotiniu, ciklišku naudojimu. Taikydama šiuos žiedinės ekonomikos principus, bendrovė siekia iki 2023 m. pailginti mažiausiai 50 milijonų mados prekių vartojimą. Šis tikslas yra įtrauktas į „Zalando“ tvarumo strategiją „do.MORE“.

Šiuo metu mados pramonė veikia linijiniu principu: paimti – pagaminti – panaudoti – išmesti. Įgyvendindama naująsias savo iniciatyvas, „Zalando“ siekia peržiūrėti kiekvieną produkto gamybos ir naudojimo etapą ir pereiti prie cikliškumu paremtos sistemos: dizainas ir gamyba – naudojimas – pakartotinis naudojimas – ciklo uždarymas. „Zalando“ siekia rasti sprendimų įvairiems pramonės srities iššūkiams, susijusiems tiek su klientais, tiek su prekių ženklais ar partneriais. Todėl jos veiklos spektras itin platus: nuo kolekcijos „redeZIGN for circularity“ ir mados prekių taisymo skatinimo iki prekybos platformos dėvėtiems drabužiams ir atvirosios tekstilės atliekų tvarkymo sistemos sukūrimo (tai projekto „Sorting For Circularity“, įgyvendinamo drauge su Fashion for Good dalis).

„Zalando“ Tvarumo vadovė Laura Coppen sako, jog bendrovė siekia skatinti visuomenės elgsenos pokyčius, kad vartotojai mieliau rinktųsi tvaresniais principais pagamintus produktus.

„Norint, kad sumažėtų neigiamas mados pramonės poveikis žmonėms ir planetai, būtina pereiti prie žiedinės ekonomikos principų. „Zalando“ tai laiko unikalia galimybe užimti lyderio vietą pertvarkant mados pramonę. Be to, tinkamai reaguojant į vis labiau pastebimus vartotojų įpročių pokyčius, galime užsitikrinti ir naujus pajamų srautus. Remiantis mūsų „Požiūrio ir elgsenos skirtumų“ ataskaita, daugiau kaip 60 proc. vartotojų yra įsitikinę, jog svarbu suteikti drabužiams naują gyvenimą užuot juos tiesiog išmetus“, – sako L. Coppen.

Anot jos, „Zalando“ bendradarbiauja su kitomis pokyčių siekiančiomis bendrovėmis ir ieško būdų, kaip pereiti prie visiškai cikliniu naudojimu pagrįsto verslo modelio.

„Zalando“ Tvarumo vadovė Laura Coppen
Foto: Organizatorių nuotr.

DIZAINAS

Dizaino srityje „Zalando“ bendradarbiauja su „Ellen MacArthur Foundation“ ir Berlyne įsikūrusiu startuoliu „circular.fashion“. Kartu jie nori aiškiai apibrėžti tvarumo principus, kuriuos būtų galima taikyti visai mados pramonei. Dar vienas bendras tikslas – apie pakartotinį dizainą šviesti savo komandas, dirbančias su privačiais prekių ženklais. Siekdama padėti klientams priimti informuotus pasirinkimus, bendrovė sukūrė kapsulinę kolekciją „redeZIGN for circularity“, kurią pristato „Zalando“ privatus prekių ženklas „ZIGN“. Visi 50 šios kolekcijos modelių, tarp kurių yra vyriški ir moteriški drabužiai, batai bei aksesuarai, turi skaitmeninį produkto pasą. Nuskaitę etiketėje esantį QR kodą, pirkėjai gali sužinoti, kur konkretus daiktas pagamintas, kaip jį prižiūrėti bei taisyti ar kaip jį vėliau perparduoti „Zalando“ platformoje.

NAUDOJIMAS

Nuo spalio 11 d. „Zalando“ pradeda teikti produktų priežiūros ir taisymo paslaugas, kad pratęstų bendradarbiavimą su klientais ir užtikrintų ilgesnį daiktų naudojimą. Bendradarbiaudama su Londone įsikūrusiu startuoliu ir mažmeninės prekybos programėle „Save Your Wardrobe“, bendrovė „Zalando“ Berlyne gyvenantiems klientams siūlo kokybiškas drabužių ir batų taisymo paslaugas atrinktose vietos siuvyklose ir studijose. Ši paslauga teikiama per skaitmeninę platformą, o sutaisytų daiktų paėmimu ir grąžinimu rūpinsis bendrovė „Zalando Premium Logistics“. Paslauga netrukus bus pasiūlyta ir Diuseldorfe, o ateityje ją planuojama teikti ir kitose šalyse.

„redeZIGN for circularity“ kolekcija
Foto: Organizatorių nuotr.

PAKARTOTINIS NAUDOJIMAS

Siekdama padėti klientams pakartotinai naudoti ir perparduoti drabužius, „Zalando“ nuolat plečia savo „prekių iš antrų rankų“ platformą. Joje klientams suteikiama galimybė pirkti arba iškeisti itin geros būklės daiktus. Nuo šios programos starto 2020 m. rugsėjį, jos apimtis išaugo nuo 20 tūkstančių iki daugiau kaip 200 tūkstančių prekių iš antrų rankų. „Zalando“ klientai 13 šalių gali naudotis šia paslauga kartu su greitu pristatymu, patogiais mokėjimo būdais ir lanksčiomis grąžinimo sąlygomis. Be to, toliau tobulinami prekių pakavimo būdai, atsisakant plastiko.

CIKLO UŽDARYMAS

Šiuo metu tik 1 proc. mados pramonėje naudojamos tekstilės perdirbama vėl gaminant naują tekstilę, todėl „Zalando“ investuoja į naujas perdirbimo technologijas. Bendrovė neseniai paskelbė, jog investuos į tekstilės perdirbimo įmonę „Infinited Fiber Company“, kuri iš tekstilės atliekų kuria naują aukštos kokybės tekstilę. Tai padės sumažinti pasaulio priklausomybę nuo naujų žaliavų. Bendradarbiaudama su „Fashion for Good“ „Zalando“ taip pat įgyvendina projektą „Sorting For Circularity“ ir išbando naują atvirąją tekstilės atliekų tvarkymo platformą. Šio projekto tikslas – išsami tekstilės atliekų tvarkymo analizė, kuri rengiama pasitelkiant tikslesnę, inovatyvią technologiją „Near Infrared“. Taip pat jis padės įvertinti tekstilės perdirbėjų galimybes. Remiantis šiais rezultatais, bus sukurta pakartotinį, ciklinį naudojimą skatinanti skaitmeninė platforma, kurioje galės bendradarbiauti tekstilės atliekų rūšiuotojai ir perdirbėjai. Be to, „Zalando“ prisideda prie Europoje vykdomos programos, kuria siekiama padėti prekių ženklams, pardavėjams, perdirbėjams ir rūšiuotojams sužinoti, kur patenka jų produktai, ir kaip užtikrinti, kad jie nepatektų į sąvartynus.

„redeZIGN for circularity“ kolekcija
Foto: Organizatorių nuotr.

Bendrovė „Zalando“ įsitikinusi, kad šios iniciatyvos padės jiems vienu žingsneliu priartėti prie savo vizijos ir tapti tvaria mados platforma, darančia teigiamą poveikį žmonėms ir planetai.

APIE ZALANDO

„Zalando“ yra Europoje pirmaujanti mados ir stiliaus prekybos platforma. 2008 m. Berlyne įkurta įmonė veikia 23 šalyse ir turi apie 45 milijonus aktyvių klientų, kuriems siūlo drabužius, avalynę, aksesuarus ir kitas stiliaus prekes. „Zalando“ turi visapusiškiausią mados asortimentą Europoje, pradedant pasaulinio garso prekių ženklais ir baigiant vietiniais gamintojais. Čia vartotojai interaktyviai ir novatoriškai patenkins visus su mada susijusius lūkesčius ir pasisems įkvėpimo. Kaip madingiausia Europos technologijų įmonė, mes sunkiai dirbame ieškodami skaitmeninių sprendimų kiekvienam mados kelionės aspektui: savo klientams, partneriams ir kiekvienam vertingam žaidėjui „Zalando“ istorijoje. Mūsų vizija yra tapti pirmu pasirinkimu ir traukos tašku mados vartotojams, kurios bendras poveikis aplinkai – žmonėms ir planetai – būtų teigiamas.