„Nuo pat „Lidl“ veiklos starto Lietuvoje, siekiame rodyti išskirtinį dėmesį tvarumo temoms, todėl šie nauji tikslai yra papildomi žingsniai, siekiant sumažinti plastikų naudojimą ir skatinti žiedinę ekonomiką. Iki 2025 m. pabaigos esame sau išsikėlę tikslą visose privačių prekės ženklų pakuotėse naudoti 20 proc. perdirbto plastiko, o jau iki šių metų pabaigos visiškai atsisakysime juodojo plastiko, kurio automatiniai rūšiavimo įrenginiai dažnai negali identifikuoti, todėl jis lieka neperdirbtas“, – teigė „Lidl Lietuva“ pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovė Rasa Didjurgytė.

Atsisakys retai perdirbamo juodojo plastiko

R. Didjurgytė pratęsia, kad „Lidl“ nuolat stengiasi užsibrėžti naujų, su tvarumu susijusių tikslų, padedančių įgyvendinti plastiko strategiją. Vienas tokių siekių – juodojo plastiko atsisakymas visuose prekybos tinklo prekių ženklų produktų įpakavimuose iki 2021 m. pabaigos.

„Dėl tam tikro jame esančio pigmento juodasis plastikas yra dažniausiai neteisingai identifikuojamas automatiniuose rūšiavimo įrenginiuose ir atsiduria neperdirbamo plastiko krūvoje. Kai kuriais atvejais, esant kitokiam pigmentui ir naudojant specialią rūšiavimo technologiją, juodasis plastikas gali būti atpažįstamas, tačiau vėliau susiduriama su kita problema - kaip atskirti tarpusavyje sumaišytas skirtingas juodojo plastiko rūšis.

Dėl šių priežasčių juodasis plastikas dažniausiai lieka neperdirbtas. Net ir perdirbus dalį tokių pakuočių, dėl juodos spalvos priemaišų perdirbto plastiko granulės būna tamsesnės, o rinkoje kaip tik auga šviesesnių plastiko granulių paklausa. Taigi norėdami skatinti žiedinę ekonomiką, siekiame atsisakyti juodojo plastiko“, – sako pašnekovė.

„Lidl Lietuva“ pirkimų departamento socialinės atsakomybės vadovės teigimu, juodąjį plastiką paprastai galima pakeisti kitu, nes jis dažniausiai naudojamas rinkodaros tikslais. Todėl jau nuo kitų metų mes juodus privačių „Lidl“ prekių ženklų produktų įpakavimus pakeisime šviesesniais.

„Tamsus plastikas sukuria gan išskirtinę pakuotės spalvą, patraukiančią pirkėjų akį. Juodojo plastiko jau atsisakėme lietuviškos šviežios mėsos ir „Lidl cukrainės“ pyragų pakuotėse. Tai – dar vienas kruopščiai apgalvotas žingsnis, siekiant prisidėti prie žiedinės ekonomikos“, – teigia R. Didjurgytė.

Įgyvendino ne vieną plastiko mažinimo žingsnį

Specialistė pratęsia, kad „Lidl“ visada stengiasi tausoti aplinką ir imtis vis naujų tvarumo iniciatyvų, tad plastiko tema – ne išimtis. Prekybos tinklas vykdo „REset Plastic“, tarptautinės „Schwarz“ grupės plastiko strategiją.

„Ši strategija apima plastiko mažinimą, projektavimą, perdirbimą, šalinimą iš aplinkos, inovacijas ir švietimą. Taip pat turime tikslą, kad iki 2025 m. savo prekės ženklų pakuotėms sumažinsime plastiko kiekį 20 proc. ir užtikrinsime, kad 100 proc. mūsų privačių prekės ženklų pakuočių būtų galima perdirbti“, – teigia pašnekovė.

2019 metų pabaigoje „Lidl Lietuva“ pristatė plastiko mažinimo kampaniją „Banginio dydžio dėkui“. Pagrindinis šios kampanijos tikslas – priminti apie plastiko gamtai daromą žalą ir paskatinti pirkėjus rinktis gamtai draugiškesnes alternatyvas. 2019 metų vasarą „Lidl Lietuva“ taip pat iš prekybos išėmė vienkartinius plastiko gaminius, tokius kaip vienkartiniai indai, įrankiai ir šiaudeliai, bei pakeitė šiuos gaminius aplinkai draugiškesniais.

2020 metų pradžioje „Lidl“ tapo pirmuoju iš didžiųjų prekybos tinklų Lietuvoje, atsisakiusiu visų vienkartinių plastikinių pirkinių maišelių, o šie maišeliai buvo pakeisti popieriniais, kurie patekę į aplinką suirtų ir nesukeltų žalos. Tai per metus prekybos tinklui leidžia sumažinti apie 90 tonų plastiko. Asortimente taip pat buvo pristatyti ir daugkartiniai maišeliai vaisiams, daržovėms bei biriems produktams. Šie maišeliai rekomenduojami kaip alternatyva ploniesiems vienkartiniams plastikiniams maišeliams.

„Lidl Lietuva“ taip pat yra sumažinus plastiko kiekį „Saguaro“ vandens pakuotėse. 1,5 l „Saguaro“ vandens buteliams nuo šiol sunaudojama beveik 18 proc. mažiau plastiko, o 0,5 l talpos buteliukams – apie 21 proc. mažiau. Dėl šio sprendimo kiekvienais metais sunaudojamo plastiko kiekis sumažinamas daugiau kaip 47 tonomis. Praėjusį rudenį „Lidl“ taip pat sumažino trylikos šviežios mėsos produktų pakuotes. Priklausomai nuo pakuotės, plastiko buvo sumažinta nuo 8 % iki 47 %.

„REset Plastic“ strategijos veiksniai

  • REduce. Stengiamės mažinti plastiko kiekius visur, kur įmanoma ir yra tvaru
  • REdesign. Stengiamės pakuotes kurti tokias, kad jas būtų galima perdirbti, siekiant uždarų medžiagų ciklų
  • REcycle. Mes renkame, rūšiuojame ir perduodame perdirbimui
  • REmove. Mes palaikome iniciatyvas dėl plastiko atliekų pašalinimo iš aplinkos
  • REsearch. Siekdami inovatyvių sprendimų, investuojame į tyrimus ir plėtrą bei šviečiame visuomenę apie perdirbimą ir išteklių taupymą