Kiekvienoje Europos šalyje gyventojai vertino prekių ženklų atsakomybę už jų poveikį aplinkai bei visuomenei septyniose pramonės šakose, tokiose kaip bankai, elektra ir šildymas, maistas ir gėrimai, degalai, maisto prekių parduotuvės, telekomunikacijos, transportas ir kelionės. Lietuvoje tvariausiu prekės ženklu išrinktas prekybos tinklas „Lidl“.

„Džiaugiamės šį prestižinį apdovanojimą gaudami jau antrus metus iš eilės. Tai yra įrodymas, kad dirbame teisinga linkme, o mūsų indėlis į tvarumą yra vertinamas. Siekiame tvarumo visose savo veiklos etapuose, todėl „Lidl“ socialinė atsakomybė apima labai platų veiklos spektrą – tai ir plastiko mažinimas visoje prekybos grandinėje, ir parama nepasiturintiems asmenims bei vaikų dienos centrams, pastatų energetinis efektyvumas, tvarios energijos naudojimas, dėmesys bei rūpinimasis darbuotojais, jų šeimomis. Šis įvertinimas mus skatina ne tik tęsti savo tvarias iniciatyvas, bet ir skirti dar didesnį indėlį joms“, – sako „Lidl Lietuva“ Korporatyvinių reikalų ir komunikacijos departamento vadovas Valdas Lopeta.

Tyrimų agentūra „SB Insight“ kasmet nuo 2011 m. vertina, kokią įtaką tvarumo politika daro prekių ženklams, jų komunikacijai ir verslo plėtrai, bei išveda prekių ženklų tvarumo indeksą. Įmonės atrenkamos pagal kelis nepriklausomus kriterijus: užimamos rinkos dalį, apyvartą ir bendrą prekių ženklo žinomumą šalyje. Atrinktus prekių ženklus aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės srityse vėliau vertina šalies gyventojai. Šiais metais tyrime dalyvavo daugiau nei 60 tūkst. vartotojų iš Europos šalių. Buvo analizuojami 1 400 prekių ženklų iš 34 sektorių.

Dėmesys pirkėjams, darbuotojams ir aplinkai

„Lidl Lietuva“ nuo pat veiklos pradžios šalyje kelia sau didelius tvarumo reikalavimus. Saugodama gamtą, bendrovė naudoja žaliąją energiją, stato aplinkai draugiškas parduotuves, vadovaujasi ne tik įvairiais pastatų, bet ir produktų tvarumo sertifikatais. 2019 m. „Lidl Lietuva“ pristatė plastiko mažinimo kampaniją „Banginio dydžio dėkui“, o 2020 m. pradžioje tapo pirmuoju iš didžiųjų prekybos tinklų Lietuvoje, atsisakiusių plastikinių pirkinių maišelių. Vien šis žingsnis leido per vienerius metus plastiko kiekį sumažinti daugiau nei 90 tonų.

Prekybos tinklas itin didelį dėmesį skiria darbuotojų gerovei. Prekybos tinklas moka vienus didžiausių atlyginimų mažmeninės prekybos sektoriuje šalyje, Rekvizitai.lt“ šių metų sausio mėnesio duomenys rodo, kad vidutinis darbo užmokestis siekia 1595,51 eurą. Taip pat jau trečius metus iš eilės visi „Lidl“ darbuotojai yra draudžiami papildomu privačiu sveikatos draudimu, o šiais metais draudimo paketas buvo ir dar labiau išplėstas. „Lidl“ taip pat sudaro kiekvienam darbuotojui galimybes kilti karjeros laiptais, nepamiršta komandos narių ir jų vaikų per didžiausias metų šventes, kurias darbuotojai praleidžia su savo artimaisiais.

„Lidl“ pagalbą teikia bendruomenėms bei socialiai jautrioms grupėms. Viena pagrindinių įmonės vykdomų iniciatyvų – jau daugiau nei trejus metus vykdomas socialinis projektas „Už saugią aplinką mūsų vaikams“. Prisidėti prie projekto gali ir visi Lietuvos žmonės, priduodami depozitą „Lidl“ taromatuose ir paaukodami už jį gautą sumą vaikų dienos centrus koordinuojančioms organizacijoms – „Gelbėkit vaikus“, Maltos ordino pagalbos tarnyba bei „Caritas“. Surinktą sumą „Lidl“ kiekvieną mėnesį padvigubina. Per trejus projekto metus vaikų dienos centrams „Lidl“ kartu su pirkėjais paaukojo daugiau kaip 175 tūkst. eurų.

„Lidl Lietuva“ šiuo metu dirba daugiau nei 2,3 tūkst. darbuotojų. Lietuvoje iš viso veikia 54 „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvės 22-uose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje bei Vilkaviškyje.

Visą įmonių reitingą Lietuvoje rasite čia.