Prestižinį tvarumo indeksą kasmet sudaro tyrimų bendrovė „SB Insight“. Lietuvos įmonės jame vertinamos antrą kartą.

„Tvarumą daug žmonių sieja tik su aplinkosauga, ir nors tai yra svarbi atsakingo verslo dalis, „Telia“ šią sritį mato ir vertina kur kas plačiau. Į tai įeina ir skaitmeninė įtrauktis, įvairovė, lygios galimybės. Visose šiose srityse nuosekliai dirbame turėdami labai aiškius ir matuojamus tikslus. Be to, norime dalintis gerąja praktika, įkvėpti kitus verslus ir kurti naujus tvarios veiklos standartus Lietuvoje. Tik tada, kai tvarumą vertinsime kaip būtinybę, kaip strateginį tikslą, galėsime pasiekti tikrų ir vertingų pokyčių“, – sako „Telia“ Tvarumo projektų vadovė Indrė Bimbirytė-Yun.

Pasak I. Bimbirytės-Yun, pernai „Telia“ grupės įmonių veikla Baltijos ir Šiaurės šalyse tapo klimatui neutralia: prie to prisidėjo investicijos į specialius aplinkosaugos projektus bei inovacijų vystymą. „Telia“ visoje savo veikloje naudoja tik žaliąją elektros energiją, tinkle diegia išmanią elektros taupymo sistemą, o visai neseniai galutinai atsisakė popierinių sutarčių. Be to, bendrovė pakartotinai panaudoja įvairią įrangą – pernai šis rodiklis buvo rekordinis, viršijęs 44 tūkst. vienetų įrangos.

Įvairovės ir lygybės srityje „Telia“ yra įvertinta trimis „Lygių galimybių sparnais“ – aukščiausiu apdovanojimu, rodančiu, kad bendrovė ne tik sėkmingai integruoja lygias galimybes į savo kultūrą, bet ir aktyviai jas skatina viešojoje erdvėje. Lietuva kartu su Estija taip pat tapo pirmosiomis šalimis visoje „Telia“ grupėje, kuriose po lygiai 50 proc. visų darbuotojų sudaro moterys ir vyrai, taip pat lyčių lygybė pasiekta vadovų grandyje.

Švedijoje įsikūrusi tyrimų bendrovė „SB Insight“ tvarumo indeksą „Sustainable Brand Index“ matuoja nuo 2011 metų. Šiuo metu tyrimas vykdomas aštuoniose šalyse. Skirtingose pramonės šakose atrenkami stipriausi prekės ženklai pagal jų užimamą rinkos dalį, apyvartą ir bendrą prekių ženklo žinomumą šalyje. Tuomet atrinktus prekių ženklus aplinkosaugos ir socialinės atsakomybės srityse vertina šalies gyventojai.

Šiais metais tyrime dalyvavo daugiau nei 60 tūkst. žmonių ir iš viso buvo vertinti 1.436 prekių ženklai (Lietuvoje – 800 gyventojų ir 50 prekių ženklų). Šiuo tyrimu siekiama įvertinti, kokią įtaką tvarumo politika daro prekių ženklams, jų komunikacijai ir verslo plėtrai, bei išvedamas prekių ženklų tvarumo indeksas.

Daugiau informacijos apie visą įmonių reitingą Lietuvoje rasite čia.