Anot „Lidl Lietuva“ personalo vadovės ir valdybos narės Sandros Savickienės, „Mano idėja“ platforma jau anksčiau egzistavo kitose šalyse, kuriose veikia „Lidl“ prekybos tinklas, tad pasikonsultavus ir pasisėmus patirties iš svetur esančių kolegų, 2019 m. pabaigoje buvo nuspręsta šią iniciatyvą išbandyti ir Lietuvoje.

„Darbuotojams vis labiau rūpi ne tik konkurencingas atlyginimas, bet ir kitos naudos bei įmonėje kuriama vidinė kultūra, skatinanti augti ir įvertinanti kiekvieną žmogų. Norėdami dar labiau patobulinti įmonės procesus ir suprasdami, kad būtent darbuotojai, dirbantys savo darbą, geriausiai išmano vidines subtilybes, nusprendėme sukurti „Mano idėja“ platformą, kurią koordinuoja bendrovės organizacijos vystymo departamentas. Tokios iniciatyvos kaip ši atveria naujas galimybes darbuotojų idėjų įgyvendinimui ir diskusijoms“, – sako S. Savickienė.

Pašnekovės teigimu, tai prisideda prie komandos narių motyvacijos auginimo, ragina juos dar labiau įsitraukti į įmonės gyvenimą bei pagalvoti, kaip pagerinti administracijos, logistikos ar pardavimų procesus: „Tokios iniciatyvos yra ypač aktualios parduotuvių ir sandėlio darbuotojams, kadangi ši platforma suteikia galimybę idėjas pateikti tiesiai sprendimą priimantiems asmenims. Be to, geriausias idėjas pasiūlę darbuotojai yra apdovanojami, todėl tai skatina jų aktyvumą.“

Siūlymai – nuo naujų reklamos formų iki procesų pagerinimo

Anot specialistės, darbuotojai gali teikti dviejų tipų idėjas – spontaniškas ir skirtas konkrečioms temoms, kurios jau yra skelbiamos „Mano idėja“ platformoje. Po idėjos pateikimo, jos tinkamumą pagal formaliuosius reikalavimus vertina idėjų valdymo komanda.

„Iniciatyvą patikrinus ir patvirtinus, ji yra skelbiama vidiniame įmonės portale. Tuomet idėją gali matyti ir vertinti visi sistemoje užsiregistravę darbuotojai. Po viešos diskusijos, ji keliauja pas vadovybę, kuri sprendžia dėl iniciatyvos įgyvendinimo. Vadovybė įvertina idėjos naudą įmonės mastu, jos aprašymo išsamumą ir įgyvendinimo sąnaudas. Kolegų siūlomos idėjos – labai įvairios – nuo naujų reklamos formų ar partnerystės kultūros stiprinimo, iki įmonės procesų ir finansinių kaštų optimizavimo“, – pažymi „Lidl Lietuva“ personalo vadovė.

Sandra Savickienė

Geriausios idėjos sulaukia dosnaus įvertinimo

S. Savickienė pažymi, kad kas ketvirtį aktualių ir įgyvendinimui potencialo turinčių idėjų autoriai yra apdovanojami 200 eurų vertės kortelėmis apsipirkti „Lidl“ parduotuvėse visoje Lietuvoje.

„Per 14 mėnesių platformoje buvo užregistruotos net 255 idėjos. Iš jų – 29 patvirtintos įgyvendinimui, o jas pasiūlę darbuotojai –apdovanoti arba bus apdovanoti artimiausiu metu. Iš visų patvirtintų iniciatyvų, šiandien įgyvendintos jau 8 idėjos. Papildomai, kartą per metus yra išrenkamos ir trys geriausios idėjos, o už jas skiriamas papildomas įvertinamas. Pirmąją vietą užėmusios idėjos autorius gauna 3 tūkst. eurų, antrąją – 2 tūkst., o trečiąją – 1 tūkst. eurų premiją“, – sako specialistė.

Tarp realizuotų iniciatyvų – į dangų pakilęs „Lidl“ oro balionas

Pasak vieno iš apdovanotų idėjų autoriaus, „Lidl Lietuva“ pardavimų organizavimo skyriaus vadovo Tomo Gutausko, prekybos tinklo sukurta „Mano idėja“ platforma – itin vertinga, nes tai – puiki priemonė paskatinti darbuotojus žengti papildomą žingsnį dėl savo organizacijos. Tai praėjusiais metais nusprendė padaryti ir jis.

„Mano idėja buvo susijusi su karšto oro balionu. Jais susižavėjau dar vaikystėje, kai Trakuose pirmą kartą stebėjau Lietuvoje organizuotas jų varžybas. Kadangi oro balionai man kelia nuostabą ir šiandien, pasiūliau, kad „Lidl“ taptų pirmuoju mažmeninės prekybos tinklu Lietuvoje, kuris savo vardą iškels į padangę. Džiaugiuosi, kad šią idėją pavyko įgyvendinti praėjusių metų vasarą. Matyti prieš akis tai, kas dar visai neseniai buvo tik mintyse – tikrai įkvepiantis ir įgalinantis jausmas“, – sako T. Gutauskas.

Tomas Gutauskas

Svarbu pasiūlyti ir konkurencingą atlyginimą

S. Savickienė akcentuoja, kad norint išlaikyti, pritraukti ir motyvuoti darbuotojus, šalia iniciatyvų, padedančių darbuotojams dar labiau įsitraukti į organizacijos vidinius procesus, būtina jų darbą įvertinti ir iš finansinės pusės.

„Stengiamės užtikrinti, kad visi organizacijos darbuotojai jaustųsi gerai. Dėl to siekiame, kad mūsų komandos nariai būtų atitinkamai įvertinti. Sąžiningas atlygis už atliktas užduotis – bene geriausia priemonė tai pasiekti. „Rekvizitai.lt“ šių metų sausio mėnesio duomenys rodo, kad vidutinis darbo užmokestis mūsų organizacijoje siekia 1595,51 eurą, o tai yra vienas didžiausių atlyginimų tarp didžiųjų šalies prekybos tinklų“, – teigia S. Savickienė.