Specialistai pabrėžia, kad pastogės suteikimas yra tik pradžia, mat vėliau augintiniams reikia suteikti veterinarinę pagalbą bei kitaip jais pasirūpinti. Todėl ypač svarbu, kad resursai šiai problemai spręsti būtų skiriami ne tik kriziniu ar šventiniu laikotarpiu, bet ištisus metus.

Prireikia padėti vėl patikėti žmonėmis

Gyvūnų globos namų „Nuaras“ Klaipėdos filialo administratorė Gintarė Liutkuvienė teigia, kad į globos namus gyvūnai patenka įvairiais būdais bei įvairios būklės. Vienus jų tiesiog atveža ir palieka šeimininkai, kuriems keturkojis draugas tampa per didele našta, apie kitus praneša praeiviai gatvėje.

„Iš gatvės atkeliaujančių gyvūnų istorijos būna liūdnos. Nepaisant to, kad jų buvo atsisakyta, neretai praeiviai gatvėje paklydėlį ne tik ignoruoja, tačiau netgi sąmoningai arba nesąmoningai jam pakenkia. Vieni tyčia gyvūnams daro skriaudas, kiti, pavyzdžiui, vairuotojai keturkojį nuskriaudžia to net nenorėdami. Dėl to iš gatvės paimtų gyvūnų būna įvairių. Kai kuriems jų reikia iš naujo patikėti žmogaus rūpesčiu ir gerumu, nes viskas su kuo jiems iki tol yra tekę susidurti būna panieka“, – aiškina G. Liutkuvienė.

Globos namų atstovė teigia, kad į prieglaudas patekę gyvūnai pirmiausia būna tinkamai apgyvendinti, aprūpinti erdve, vandeniu ir jiems tinkančiu maistu. Taip pat visiems gyvūnams iškart būna atlikta pirminė veterinarinė apžiūra, suteikta skubi pagalba. Vėliau – nuodugni apžiūra, maudymo, kirpimo, šukavimo, nublusinimo ir nukirminimo darbai. Pašnekovė atkreipia dėmesį, kad visos šios procedūros, o dažnai ir kelis mėnesius trunkantis gydymas, paprastai pareikalauja nemažai tiek finansinio, tiek žmogiškųjų išteklių indėlio, todėl pagalbos globos namams reikia nuolat.

Iniciatyva tapusi antra galimybe

Savo ruožtu, specializuotų gyvūnų prekių parduotuvių tinklas KIKA Lietuvoje jau penkerius metus vykdo gyvūnų globos projektą „Laikini namai“. Iniciatyva prasidėjo, kai KIKA parduotuvėse buvo įrengti laikini būstai iš gyvūnų prieglaudų atkeliaujantiems gyvūnams.

„Per beveik trejus bendrovės veiklos dešimtmečius beglobių gyvūnų problemą spėjome pamatyti ir pažinti iš arti, todėl nuolat ieškome būdų kaip padėti ją sprendžiantiems gyvūnų globos namams. Šie metai tik įrodė, kad ši situacija yra itin skausminga, todėl jai ir toliau nuolat skirsime dėmesį tiek priimdami gyvūnus iš globos įstaigų į mūsų laikinus namus, tiek remdami šias įstaigas reikalingomis gyvūnų priežiūros priemonėmis. O į problemos mastą skatiname atkreipti dėmesį ir kitus. Tik surėmę pečius galėsime padėti likimo nuskriaustiems gyvūnams“, – sako KIKA GROUP, UAB įkūrėja Janita Januškauskaitė-Plungė.

Šiuo metu iš viso KIKA parduotuvėse yra įkurta 10 laikinų namų, prie iniciatyvos yra prisijungusios 6 gyvūnų globos įstaigos, o projektas namus jau surado padėjo surasti daugiau kaip 2 tūkst. buvusių beglobių gyvūnų. Įvertinus, kad projektas atneša norimus rezultatus, 2016 m. ši iniciatyva startavo Estijoje.

Tiesa, net ir vykdydama šią svarbią iniciatyvą KIKA nuolat stengiasi prie gyvūnų gerovės prisidėti ir kitais būdais. Dar 2017 metais gyvūnų globos dienos metu įmonė šešiuose šalies miestuose suorganizavo paramos akciją, kurios metu buvo surinkta 50 vežimėlių maisto ir kitų priemonių. Ši akcija dar kartą tais pačiais metais buvo paskelbta kalėdiniu laikotarpiu bei buvo tęsiama 2018 ir 2019 metais. Prieš dvejus metus KIKA taip pat iniciavo paramą gyvūnams „Pamaitinkime 50 000 beglobių“. Jos metu įmonė nuo kiekvieno nupirkto pašaro maišo 50–100 gramų maisto skirdavo beglobiams gyvūnams.

Nori įglobinti ne visus

Vis dėlto, nepaisant pastangų pasirūpinti visų gyvūnų gerove, gyvūnų globos namų „Nuaras“ atstovė pastebi, jog neretai gyvūną įglobinti norintys žmonės dairosi tik į veislinius ir jaunus keturkojus bei visiškai pamiršta, kad mišrūnai nėra prastesni už veislinius gyvūnus ir jiems taip pat reikia žmonių meilės.

„Iš prieglaudos besirenkantys naują augintinį turėtų kreipti dėmesį ne į veislę, o į charakterį. Visi keturkojai, kaip ir žmonės, yra skirtingi, todėl prieš įglobinant gyvūną vertėtų susitikti, pabendrauti. Negana to, svarbu atsižvelgti ir į būsimas gyvenimo sąlygas: ar bus galimybė laikyti didelį šunį, jei gyvenate bute, ar pakaks finansų gydymui, jei gyvūnas susirgtų“, – akcentuoja G. Liutkuvienė.

Gyvūnų globos namų atstovei antrina ir J. Januškauskaitė-Plungė, kuri tvirtina, kad gyvūnai savo meilę žmonėms atiduoda be jokio išskaičiavimo ir išankstinių nuostatų, todėl žmonės taip pat turi suprasti, kad bet kuris gyvūnas gali tapti pačiu geriausiu draugu. Tiesa, KIKA GROUP, UAB įkūrėja primena, kad užvaldžius teigiamoms emocijoms dėl naujo šeimos nario atsiradimo, reikia nepamiršti ir atsakomybės.

„Visapusiška šeimininkų atsakomybė yra neatsiejama naujo augintinio įsigijimo dalis. Todėl prieš padėdami įglobinti gyvūną, mūsų darbuotojai kalbasi su būsimu šeimininku. Pokalbio metu primenama apie lauksiančią atsakomybę, tikslinamasi, ar bus įmanoma užtikrinti tinkamas laikymo sąlygas. Ir tik įsitikinę, kad žmogus yra pasirengęs pasirūpinti augintiniu, padedame sudaryti sutartį tarp globos namų ir naujojo globėjo“, – pasakoja J. Januškauskaitė-Plungė.

Iš viso per 2020 metus KIKA gyvūnų globos organizacijoms paaukojo beveik 17 tūkst. įvairių priežiūros priemonių, pašarų, skanėstų ir kitų augintinių priežiūros reikmenų. Bendra šios paramos vertė siekia beveik 7 tūkst. eurų. Papildomai gruodžio mėnesį KIKA surengė akciją, kurios metu 17-ai prieglaudų visoje Lietuvoje buvo pristatyta daugiau kaip 9 tūkst. kilogramų pašaro šunims ir katėms.

Publikuotas straipsnis yra parengtas įmonės ar organizacijos, kuri pateko į „Atsakingo požiūrio“ apdovanojimus.

„Atsakingo požiūrio“ apdovanojimai – iniciatyva, skirta pagerbti prie Lietuvos gerovės kūrimo prisidedančias įmones ir verslininkus.

Už straipsnio turinį atsako juos atsiuntę asmenys ir jų atstovaujamos organizacijos.

Palaikykite savo atsakingiausiąjį! BALSUOK!