„Maxima“ šiemet ne tik tęsė savo ilgalaikius socialinius projektus „Lietuvos Maximalistai“ ir „Mes – bendruomenė“, bet ir dar daugiau išteklių skyrė bendradarbiavimui su įvairiomis visuomeninėmis organizacijomis tokiose srityse kaip parama skurstantiems bei alkstantiems, pagalba sunkiomis ligomis sergantiems, specialių poreikių turintiems ar globos namuose augantiems vaikams. Ankstyvą pavasarį, užklupus koronaviruso pandemijai, prekybos tinklas ypatingą dėmesį sutelkė į tikslą maksimaliai apsaugoti savo darbuotojus ir klientus. Taip pat pagalbos ranką ištiesė vietos verslui bei su pandemija kovojantiems žmonėms ir organizacijoms.

Pandemijos metu – išskirtinis dėmesys darbuotojams

„Stebėdami situaciją pasaulyje jau vasario pabaigoje ėmėmės pirmųjų priemonių, kurios galėtų užtikrinti, pirmiausia, mūsų darbuotojų ir klientų saugumą. Situacijai intensyvėjant, darėme ir darome viską, kad mūsų darbuotojai, dirbantys priešakinėse fronto linijose, galėtų jaustis saugiai, o klientai – saugiai ir patogiai apsipirkti net pandemijos metu. Įvedus pirmąjį karantiną, šalyje juntant didžiulį saugumo priemonių – vienkartinių kaukių, pirštinių – trūkumą, didžiuliais kiekiais skraidinome jas iš Kinijos siekdami užtikrinti darbuotojų ir klientų saugumą. Dėl to paties, pertvarkėme ir pagal saugumo reikalavimus pritaikėme parduotuves, koreguojame darbo procesus, įgyvendiname visus saugumo nurodymus, kasdien dirbame siekdami gerinti sąlygas savo darbuotojams“ – sako Jolanta Bivainytė, prekybos tinklą valdančios bendrovės „Maxima LT“ generalinė direktorė.

Lapkritį prekybos tinklas pranešė apdraudžiantis visus – daugiau nei 13 tūkst. – savo darbuotojus papildomu sveikatos draudimu. Per metus tam įmonė skirs 1,5 mln. eurų. „Maxima“ taip pat buvo viena iš pirmųjų Lietuvos įmonių, apdraudusių savo darbuotojus nuo koronaviruso grėsmės. Susirgus Covid-19 infekcija ir gydantis ligoninėje darbuotojams išmokama fiksuota išmoka bei ligonpinigiai.

Pirmojo karantino laikotarpiu prekybos tinklo darbuotojams be įprastų priedų papildomai išmokėjo 1,5 mln. eurų skatinamųjų premijų tik už darbą karantino sąlygomis. Nuo vasario pabaigos kiekvieną mėnesį prekybos tinklas „Maxima“ į darbuotojų ir klientų saugumo užtikrinimą investuoja dar apie 0,3 mln. eurų.

Visuomenei susidūrus su karantinu ir viruso „Covid-19“ grėsme, „Maxima“ ištiesė pagalbos ranką tiems, kam ji reikalingiausia. Parama buvo suteikta medikams, savanoriams, gimdyvėms, senjorams bei nepasiturinčioms šeimoms.

Pirmojo karantino laikotarpiu Nacionalinio savanorių pagalbos koordinavimo centrui „Stiprūs kartu“ prekybos tinklas padovanojo 10 tūkst. eurų vertės dovanų korteles, už kurias savanoriai galėjo nupirkti būtiniausių maisto produktų tiems, kurie, įvedus karantiną, patys to padaryti negalėjo – senoliams, sunkiai sergantiems, skurstantiems žmonėms. Karštosios koronos linijos 1808 darbuotojai ir savanoriai nuo pirmųjų savo darbo dienų buvo aprūpinami maistu ir gėrimais. Santaros klinikų Anesteziologijos, intensyvios terapijos ir skausmo gydymo centre veikiančio Vaikų anesteziologijos-reanimacijos ir intensyvios terapijos skyriui bei organizacijai „Ankstukai“ suteiktos tuo metu ypač reikalingos medicininės kaukės, kurių trūko. Santaros klinikų Infekcinių ligų centrui suteikta parama reikalingu inventoriumi. Vilniaus gimdymo namuose, konsultacinėje poliklinikoje ir priėmimo skyriuje sumontuotos organinio stiklo pertvaros. Parama pasiekė įvairias kitas organizacijas ir pavienius žmones.

Šaliai sunkiu metu suvienijo Lietuvos gamintojus

Pavasarį užklupus koronaviruso pandemijai, daugybė įmonių atsidūrė nežinomybėje, o šalies ekonomikai teko didžiulis išbandymas. „Maxima“ neliko nuošalyje ir ėmėsi tikslo sutelkti lietuviškos produkcijos tiekėjus bei gamintojus. Prie prekybos tinklo iniciatyvos „Išvien dėl Lietuvos“ iš viso prisijungė 80 šalies įmonių. Atslinkus antrajai pandemijos bangai, ši kampanija tęsiama ir toliau.

„Koronaviruso krizė yra dvigubas iššūkis, nes pandemija grasina ne tik žmonių sveikatai, bet ir šalies ekonomikai, nuo kurios priklauso gyventojų gerovė. Siekdami paskatinti vietos verslą ir ekonomikos išsaugojimui būtiną vidaus vartojimą, ėmėme telkti šalies gamintojus ir drauge sumažinome nemažos dalies lietuviškų produktų kainas. Tokiu būdu skatiname vartotojus pirmenybę teikti Lietuvos gamintojų produkcijai ir taip palaikyti vietos įmones. Šis veiksmas pasiteisino ir, tikime, padėjo šalies ekonomikai atlaikyti pirmąją pandemijos bangą. Dėl to atsiritant naujajai – pradėjome antrąjį kampanijos etapą“, – pažymi J. Bivainytė.

Iš viso kampanijos metu „Maximos“ parduotuvėse buvo sumažintos šimtų lietuviškų produktų kainos.

Parama moksleiviams – investicija į Lietuvos ateitį

Socialinėje srityje „Maxima“ aktyvi ne tik krizių laikotarpiu. Pavyzdžiui, viena iš ilgiausiai „Maximos“ vykdomų socialinių iniciatyvų – stipendijų išskirtiniais pasiekimais pasižymintiems Lietuvos moksleiviams programa „Lietuvos Maximalistai“ – tęsiama jau 18 metų. Šiemet ji sulaukė rekordinio susidomėjimo ir paraiškų skaičiaus. J. Bivainytė sako, kad ši programa – tai investicija į Lietuvos ateitį.

„Lietuvos Maximalistai“ yra viena sėkmingiausių mūsų iniciatyvų, kurios dėka kasmet beveik šimtui išskirtiniais gabumais, talentais ir idėjomis pasižyminčių šalies moksleivių yra skiriamos metinės stipendijos iš mūsų įsteigto fondo. Šiemet jį sudarė rekordinio dydžio – 80 tūkst. eurų – suma. „Maximalistais“ tapusių moksleivių stipendijoms šiemet taip pat buvo padidintos ir siekė iki 170 eurų per mėnesį. Šios stipendijos jauniesiems talentams padės pasiruošti ir dalyvauti įvairiose mokslo ir sporto olimpiadose bei konkursuose, įsigyti reikiamų mokymosi, sporto ar kūrybos priemonių. O svarbiausia – tokiu būdu palaikome gabiausius šalies moksleivius bei parodome, kad tikime jų galimybėmis ir paskatiname siekti savo tikslų“, – sako J. Bivainytė.

Vienas iš prioritetų – bendruomeniškumo skatinimas

Daug dėmesio šiemet teko ir kitai tradiciškai kasmet vykdomai „Maximos“ socialinei programai „Mes – bendruomenė“. Šeštus metus įgyvendinamu projektu yra siekiama skatinti bendruomeniškumą ir padėti kurti alternatyvias švietimo, laisvalaikio ir pramogų erdves, didinti neformalaus mokymosi ir užimtumo galimybes bei vystyti edukacijos, kultūros ir sporto infrastruktūrą, gerinti gyvenamąją aplinką.

„Maxima“ yra išties glaudžiai susijusi su vietos bendruomenėmis. Kaip bebūtų, mūsų parduotuvės yra kone kiekviename šalies rajone, mieste ir miestelyje. Esame bendruomenių gyvenimo dalimi, todėl siekiame prisidėti prie jų problemų sprendimo, socialinės, švietimo ir laisvalaikio infrastruktūros plėtros bei padėti aktyviems gyventojams įgyvendinti savo iniciatyvas. Šiemet tam skyrėme dar daugiau lėšų nei ankstesniais metais ir bendruomenių idėjoms įgyvendinti padalinome rekordinę – 90 tūkst. eurų – sumą“, – pasakoja „Maximos“ vadovė.

Šiemet šios lėšos skirtos įgyvendinti penkiolika įdomiausių ir aktualiausių bendruomenių projektų, dedikuotų antram gyvenimui prikelti tradicijas, daiktus, infrastruktūrą. Tarp šiemet finansuojamų idėjų, kurias iš visų pateiktų paraiškų atrinko speciali komisija, Domeikavos kaimo bendruomenės centro įrengimas, dzūkų kultūros centro – Margionių klojimo teatro išsaugojimas, edukacinių iniciatyvų Antano Vienuolio tėviškėje įgyvendinimas, Lauksargių globos namų „Draugystės kiemo“ puoselėjimas, „Berčiūnų ateitininkų“ stovyklavietės atnaujinimas ir kitos bendruomenių visoje Lietuvoje iniciatyvos.

„Maxima“ – vienas aktyviausių labdaros organizacijų partnerių

Anot J. Bivainytės, didelis dėmesys šiemet, kaip ir ankstesniais metais, skirtas paramos projektams ir bendradarbiavimui su įvairiomis šalies labdaros bei kitomis visuomeninėmis organizacijomis. Tradiciškai, artėjant metų pabaigai, šis bendradarbiavimas tampa dar aktyvesnis.

„Šiemet dar labiau sutvirtinome mūsų draugystę su „Maltos ordino pagalbos tarnyba“, kuri tęsiasi jau šešerius metus. 2014 metais pradėjome remti „Maltiečių“ įsteigtą Vilniaus vaikų dienos centrą, o 2017 metais prisijungėme prie pagalbos organizacijos globojamiems seneliams. Iš viso pernai „Maxima“ „Maltiečiams“ perdavė paramos, kurios vertė siekia 29 tūkst. eurų. Šiemet taip pat prisidėjome ir prie iniciatyvos pagelbėti senoliams bei vaikams karantino metu. Tapome pagrindiniu metų pabaigoje kasmet organizuojamos „Maltiečių sriubos“ akcijos rėmėju“, – pasakoja prekybos tinklo vadovė.

Tęsiasi ir ilgametis prekybos tinklo bendradarbiavimas su didžiausia labdaros organizacija Lietuvoje – „Maisto banku“. Kasmet „Maxima“ šiai labdaros organizacijai perduoda paramos maistu, kurios vertė siekia daugiau kaip pusę milijono eurų. Dėl to skurdžiau gyvenančius žmones kelis kartus per savaitę pasiekia įvairūs maisto produktai.

„Organizacijų, su kuriomis bendradarbiaujame, įgyvendiname bendrus projektus ir kurioms teikiame paramą, sąrašas yra išties netrumpas. Jame ir „SOS vaikų kaimai“, kuriems per pastaruosius penkerius metus mūsų parduotuvių pirkėjų gerumo dėka padėjome surinkti apie 140 tūkst. eurų. Siekdami padėti išgyventi ir užaugti anksčiau laiko gimusiems kūdikiams, bendradarbiaujame su organizacija „Ankstukai“, kartu vykdome akciją „Mažieji kovotojai“. Kartu su „Mamų unija“ ir Rimanto Kaukėno paramos grupe padedame onkologinėmis ligomis sergantiems vaikams ir jų tėvams“, – pasakoja J. Bivainytė.

Anot prekybos tinklo vadovės, verslo lyderystė šiandien neabejotinai reiškia ir aktyvų jo vaidmenį sprendžiant aktualias socialines problemas bei siekiant teigiamų pokyčių visuomenėje. J. Bivainytės teigimu, tą „Maxima“ siekia nuosekliai daryti jau daugelį metų – ne išimtis ir iššūkių kupini 2020-ieji. Aktyviu ir neabejingu visuomenės nariu prekybos tinklas ketina išlikti ir ateityje.

Publikuotas straipsnis yra parengtas įmonės ar organizacijos, kuri pateko į „Atsakingo‌ ‌požiūrio“‌ ‌apdovanojimus.