Lietuvos prekybos įmonių asociacijos duomenimis, didžiausiose ne maisto prekių parduotuvėse pirkėjų srautai sumažėję mažiausiai 50 proc., kitose krito dar labiau – skirtingų prekybininkų teigimu, lankytojų sumažėjo net 80 proc. Pasak „Pigu.lt“ rinkodaros vadovo Ernesto Kačerausko, rekomendacijos elgtis atsakingai ir nesilankyti viešose vietose mažina pirkėjų srautus fizinėse parduotuvėse, tačiau tai visiškai nemažina jų noro įsigyti vienokių ar kitokių prekių, ypač ruošiantis artėjančioms žiemos šventėms. Jau vien Vienišių dienos (angl. Singles‘ Day arba Double 11) pardavimų statistika turėtų būti nemenkas stimulas verslams kelti prekybą į internetą.

„Rekordinė Vienišių dienos prekyba, aplenkusi pernykštį „juodąjį penktadienį“, parodė, kad pirkinių ir kalėdinių dovanų paieškos sparčiai keliasi į internetinę erdvę. Dėl šios priežasties prekybininkams būtina ne tik svarstyti, bet ir realiai vystyti e. prekybos kanalą. Tai ypač aktualu smulkiesiems verslininkams, kurie to nepadarė dar per pirmą karantiną“, – sako E. Kačerauskas, „Pigu.lt“ rinkodaros vadovas.

Daliai prekybininkų nurodymai antrojo karantino metu riboti pirkėjų srautus fizinėse parduotuvėse neigiamai paveiks pajamas ar net privers užsidaryti. Todėl tam, kad būsimi „juodojo penktadienio“ ir kalėdiniai išpardavimai vyktų sklandžiai, „Pigu.lt“ kviečia prekybininkus jungtis prie savo e. prekybos platformos (angl. marketplace) ir net pusę metų prekiauti nemokant mėnesinio paslaugos mokesčio.

Ernestas Kačerauskas

„Jau pirmojo karantino pradžioje pastebėjome net 80 proc. didesnius pardavimus, nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Augo ne tik „Pigu.lt“, kartu augo ir per mus prekiaujančių parduotuvių pardavimai. Smulkiam ir vidutiniam verslui, dažnai neturinčiam galimybių pakankamai investuoti į savo prekinio ženklo žinomumą, turėtų būti aktualu prekiauti jau žinomoje e. prekybos platformoje, kuri pirkėjų akyse atrodo patikimesnė, turi lojalių klientų ratą ir dažnu atveju gali pasiūlyti geresnę apsipirkimo patirtį“, – sako E. Kačerauskas.

Pasak jo, „Pigu.lt“ e. prekybos platformos privalumas yra ir tarptautinės prekybos galimybė. Prekybininkai gali potencialių klientų ratą išplėsti keliskart, prekiaudami iškart Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Dabar tai ypatingai aktualu tiems verslams, kurie prekiauja dovanoms tinkama produkcija.

„Klientai šiuo metu daugiausiai domisi šventinėmis dekoracijomis ir atributika: kalėdine apranga, advento kalendoriais, stalo papuošimais. Populiarios ir interjero detalės: paveikslai, sandėliavimo dėžutės, žvakidės, vazos. Pirkėjai taip pat domisi arbatų, kavų ar prieskonių rinkiniais, žaislais, knygomis, aktualesnės tampa ir sporto, ypač jogos ir gimnastikos, prekės, sportinė apranga“, – pasakoja E. Kačerauskas.

Prieš daugiau nei metus pradėjusi veikti „Pigu.lt“ e. prekybos platforma šiuo metu jau vienija daugiau nei 1200 pardavėjų trijose Baltijos šalyse. Pardavėjų generuojamos pajamos jau perkopė 15 proc. ir kiekvieną mėnesį didina savo dalį bendrose pajamose. Sėkmingiausiai šiuo metu prekybą vykdo prekiaujantys aprangos, avalynės, sveikatos apsaugos ir vaistinių, baldų ir interjero kategorijų prekėmis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)