Išskirtiniame Palangos kurorto ofise “3O – Out Of Office” įsikūrusios dirbtuvės sukvietė net 12 komandų, kurios visą savaitgalį turėjo galimybę konsultuotis su patyrusiais marketingo, IT, inovacijų ir kitų sričių ekspertais. Šios pajūrio dirbtuvės – tai jau antrasis projekto „Įjunk Poveikį“ socialinio verslo sprintas. Pirmajame, Panevėžio apskrityje vykusiame renginyje, projekto komisijos sprendimu savo socialinio verslo idėjų vystymą tęsė dar 6 stipriausios komandos.

„Įgyvendiname projektus, kurie per dvejus metus socialinių verslų skaičių šalyje padidins mažiausiai trečdaliu. Šį savaitgalį vyko socialinio verslo sprintas, orientuotas būtent į tokio modelio verslų kūrėjus Klaipėdos apskrityje. Buvome maloniai nustebinti, kad atsirado net 64 komandos ir dar 23 pavieniai iniciatyvus žmonės, norėję sudalyvauti renginyje. Iš jų atrinkome 12 stipriausių, o po beveik trijų intensyvaus darbo, konsultacijų ir mokymosi dienų finale komisija atrinko net 7 komandas, kurių potencialas bei planuojamas socialinis poveikis pasirodė didžiausi. Mums buvo svarbu, kad siūlomi sprendimai būtų efektyvūs, inovatyvūs ir tvarūs, taip pat vertinome komandos motyvaciją, verslumą ir, žinoma, finansinio gyvybingumo perspektyvą“, – kalba Simona Šimulytė, renginio organizatorė, Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto vadovė, „ChangeMakers‘ON“ iniciatorė.

Opiausias socialines problemas Klaipėdos apskrityje spręs 7 nauji socialiniai verslai

Susidomėjimas socialinio verslo vystymu Lietuvoje įgauna pagreitį: renginio organizatoriai pastebi, jog prie projekto prisijungia vis daugiau jaunų, iniciatyvių žmonių, kurių prioritetu kuriant įmonę tampa ne tik finansinė nauda, bet ir teigiamas poveikis visuomenei, prasmingumas bei tvarumas.

Deja, taip pat pastebima, kad šiandien šalyje vis dar trūksta bendrojo suvokimo apie tai, kas yra socialinis verslas ir kokie požymiai šį atskiria nuo tradicinio. Siekiant atsakyti į šiuos klausimus, renginio dalyviai bei visi susidomėję Klaipėdos regiono gyventojai buvo kviečiami į diskusiją „Kas yra ir kas nėra socialinis verslas?“, kurioje savo žiniomis dalinosi 7 socialinio verslo ekspertai: Marius Pareščius („Paysera“ viceprezidentas, informacinių technologijų ir kibernetinio saugumo ekspertas), Dominykas Karpovič („Xwhy“ bendraįkūrėjas ir partneris), Aušra Paulauskaitė („Versli Lietuva“ projektų vadovė), Arvydas Bložė („Practica Capital“ investicijų direktorius, Startup.lt), Paulius Nezabitauskas (Kauno mokslo ir technologijų parko inovacijų bei verslumo departamento direktorius), Viktorija Bražiūnaitė (Lietuvos socialinio verslo asociacijos vadovė) ir Simona Šimulytė (Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto vadovė, „ChangeMakers‘ON“ iniciatorė).

Opiausias socialines problemas Klaipėdos apskrityje spręs 7 nauji socialiniai verslai

Tuo tarpu, jau besivystančios Klaipėdos regiono gyventojų socialinio verslo idėjos pasirodė beesančios pačios įvairiausios. Komandos „MaMaDu“ planuose – speciali internetinė platforma šeimoms, ypač kūdikius auginančioms mamoms, kurioje užsiregistravę nariai kiekvieną dieną SMS žinute gautų patarimus apie kūdikio poreikius. Taip pat siunčiama informacija būtų ir apie emocinę bei fizinę šeimos gerovę.

Komanda „Bangų terapija“ pasiruošusi prisidėti prie vaikų ir jaunimo turinčio autizmo spektro sutikimų socialinės integracijos per bangų terapiją, reguliariai treniruojantis padėti jiems atrasti įtraukiančią, aktyvią fizinę veiklą. Taip pat šis socialinis verslas prisidėtų prie ugdymo, kaip saugiai elgtis vandenyje.
Socialinio verslo „Sweetest“ atstovai specializuojasi vaizdo įrašų kūrimo srityje ir ketina spręsti negalią turinčių žmonių įdarbinimo problemą. Turėdami asmeninę patirtį šioje srityje, negalią turinčius žmones mokytų kurti vaizdo įrašus, juos edukuotų, apmokyti asmenys galėtų teikti paslaugas kitoms įmonėms.
Dar viena laimėjusi komanda „Keliaujančios mamos“ planuoja prisidėti prie mamų su vaikais užimtumo ir pasaulio pažinimo skatinimo. „Keliaujančių mamų“ bendruomenė edukuos ir motyvuos jaunas mamas, šeimas nebijoti keliauti su savo vaikais, nesvarbu, kokio amžiaus jie būtų. Šeimoms bus teikiamos visapusiškos konsultacijos – nuo reikalingų daiktų, psichologinio pasiruošimo iki rekomenduojamų lankytinų vietų.

Opiausias socialines problemas Klaipėdos apskrityje spręs 7 nauji socialiniai verslai

Komanda „Nougat Wear“ pastebėjo, kad aprangos gamybos versle dažnai dirba moterys iš nedarnių, socialiai pažeidžiamų šeimų, todėl ketina vystyti aprangos gamybos įmonę, kurioje kurtų draugišką ir motyvuojančią aplinką, įdarbintų moteris bei skatintų jų savirealizaciją, verslumą, lygias teises darbe. Taip pat prisidėtų prie aplinkosaugos – pakartotinai naudotų nebereikalingus drabužius ar medžiagų likučius, skatintų žmonių sąmoningumą šioje srityje.

Dar vienos dalyvių komandos „Vardan tos“ planuose – nykstančius, apleistus kultūrinio ir istorinio paveldo objektus, dažniausiai dvarus, prikelti „antram gyvenimui“, juos pritaikant šiandieniniams žmonių poreikiams, modernizuojant. Tokiu būdu būtu skatinamas turizmas tam tikruose regionuose, didinamas darbo lygis įdarbinat vietinius žmones, puoselėjama bendruomenės sanglauda.
Socialinio verslo sprinto dalyviai „Nerijos laboratorija“ ketina skatinti žmones pabėgti nuo miesto šurmulio, įtemptos kasdienės rutinos ir atrasti gamtos tikrumą. Komanda planuoja organizuoti savaitę truksiančias ekspedicijas Neringoje, kurių metu žmonės bus mokomi pajausti ir pažinti gamtą, tikrumą, kultūrą, įtraukiami į kūrybines veiklas, skatinami pažinti save bei jaustis saugiai supančioje bendruomenėje.

Opiausias socialines problemas Klaipėdos apskrityje spręs 7 nauji socialiniai verslai

Taip pat papildomu prizu – mentoryste, kurios metu galės labiau išvystyti savo verslo planą su patyrusiais verslininkais užsienyje – laimėjo komanda „Bcreator“, kuri tobulins internetinės svetainės idėją, joje jauni žmonės vaizdo įrašų pagalba galės sužinoti apie verslumą, lyderystę, rinkodarą, komandinį darbą ir kt. temas.

Visas 12 komandų džiugino ir kiti naudingi prizai: projekto draugas „Hostinger“ kiekvienai komandai dovanojo galimybę sprinto metu naudotis tinklalapių kūrimo įrankiu „Zyro Perfect“ ir tinklalapių talpinimo paslauga, o „Paysera“ suteikė net 4 mėnesius elektroninės parduotuvės galimybę naudotis mokėjimo inicijavimo paslauga (MIP).

Daugiau apie Lietuvoje vykstančius socialinio verslo vystymo bei skatinimo renginius ir programas galite sužinoti apsilankę „ChangeMakersON“ tinklalapyje arba Facebook paskyroje.