Todėl jau prieš praveriant šios, ką tik trisdešimtmetį paminėjusios įmonės duris, supranti, kad staigmenų bus ir daugiau.

Su „Elintos“ įkūrėju Vytautu Jokužiu kalbuosi šiai kompanijai ypatingą dieną. Pirmą ketvirtį vienas iš Elintos startuolių „Elinta Motors“  savo pajamomis pralenkė visas kitas „Elinta“ grupės įmones ir ką tik pasirašė 30 metų istorijoje didžiausią savo apimtimi sutartį. Sutartyje numatyta pagaminti didelį kiekį elektrinių sunkvežimių. „Elinta Motors“ vadovas – Laurynas Jokužis, Vytauto Jokužio sūnus. Tėvams visada labai džiugu, kai vaikai juos aplenkia.

4 milijonai kilometrų

Nuo tų sunkvežimių bei elektrinių autobusų apžiūros ir prasidėjo mūsų kelionė po įmonę. V. Jokužis pasakoja, kad tokių bandomųjų sunkvežimių įmonėje jau yra pagaminta apie 120. Šiuo metų jie važinėja Europos keliais ir yra 18-oje įvairių dislokacijos vietų.

Verslininkas pasidžiaugia vienu įspūdingu skaičiumi: su tomis mašinomis jau yra nuvažiuota daugiau kaip 4 mln. testavimo kilometrų.

Pasak jo, tokių elektromobilių gamintojų, kurie galėtų pasakyti, kad nuvažiuota tiek testavimo kilometrų, nėra daug.

„Mūsų testavimas yra priartėjęs prie naujo automobilio sukūrimo standartų. Automobilių kūrėjai savo naują gaminį testuoja 2-6 mln. km. Taigi mūsų pagaminti automobiliai jau atitinka standartinį testavimo lygį, – sakė V. Jokužis. – Tai jau nėra testiniai automobiliai, bet mes vis dar stebime, kas su tomis mašinomis vyksta, ką dar būtų galima patobulinti, ką padaryti geriau, efektyviau, kad jos toliau nuvažiuotų, kad variklis tyliau dirbtų, kad jos geriau trauktų. Juk nėra taip, kad sukūrei ir viskas.“

O įmonė toliau kuria šios srities produktus, kuriuos ketina paleisti į masinę serijinę gamybą 2024-2025 m.

Dabar po vieno elektros įkrovimo elektrinis sunkvežimis ar autobusas nuvažiuoja 200-300 kilometrų: „Tai pakankamai nemažas atstumas, kuris įrodo, kad mūsų sistema gerai veikia.“

Verslininkas sako, kad įmonės kuriama 240 kW ir 800V įtampos elektromobilių greito įkrovimo sistema padės elektromobiliams greičiau įkrauti didelės talpos baterijas. Jos realiai tiks ir iki 18 tonų gabenantiems vilkikams.

Būtent šio europinio projekto prototipas kaip tik pradedamas įmonėje įgyvendinti.

Prie projekto prisijungęs įmonės įkūrėjo sūnus Laurynas veda prie lietuvišku vardu „Altas“ pakrikštytų elektrinių autobusų. Tiek sunkvežimiai, tiek autobusai yra vos trejetą metų skaičiuojančios, vienos iš „Elintos“ grupės įmonių „Elinta Motors“ kūriniai. Verslininkai sako, kad nors įmonė dar visai jaunutė, tačiau elektromobilių gamyba vystoma jau apie dešimtmetį.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (20)