„DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalyse Gabrielius Bilevičius pasakoja, kad įmonės paštomatų tinklas – ne tik patogi, visą parą veikianti siuntų siuntimo ir atsiėmimo infrastruktūra, bet ir aplinkai draugiška alternatyva automobiliams.

„Per dieną kurjeris sustoja atiduoti siuntas apie 70, o piko metu – net 100 kartų. Tuo tarpu į vieną paštomatą gali tilpti net keliasdešimt siuntų, o iki jo važiuoti reikia tik vieną kartą. Akivaizdu, kad tokiu būdu į aplinką išmetama žymiai mažiau CO2, ką rodo ir skaičiai – vien 2019 m. dėl paštomatų sumažinome taršą beveik 200 tonų CO2“, – sako G. Bilevičius.

Dar labiau plės paštomatų tinklą

Anot DPD atstovo, įmonės turimi duomenys rodo, kad vienas DPD paštomatas sumažina į aplinką išmetamo CO2 kiekį 2,9 tonomis. Jo teigimu, įmonės paštomatų tinklas Lietuvoje iki kitų metų vidurio išaugs beveik 3 kartus – iki 235.

„Suprantame, kad turime kuo labiau tausoti savo aplinką, o vienas iš efektyviausių būdų tai daryti – plėsti mūsų turimą paštomatų tinklą. Dar šiemet nuo spalio mėnesio iki metų galo įrengsime 60 naujų paštomatų ir iš viso turėsime 165. 2021 m. baigę numatytą plėtrą, kasmet šalyje sutaupysime apie 700 tonų CO2“, – pažymi G. Bilevičius.

Paštomatų populiarumas – galimybė saugoti gamtą

Pašnekovo teigimu, dėmesys bus skiriamas ne tik didiesiems miestams – plėtra apims ir regionus, tame tarpe ir unikalias vietas, kuriose paštomatų nėra arba jaučiamas jų trūkumas. Anot jo, aplinkai draugiškų alternatyvų plėtra nebūtų įmanoma be susiklosčiusių aplinkybių.

„Didžioji dalis naujų paštomatų bus statomi prie prekybos centrų ir kitų nuolatinių žmonių susibūrimų vietų, tačiau esame atviri ne tik mažmeninės prekybos tinklų lokacijoms. Džiaugiamės, kad augant e. komercijos mastams, Lietuvoje šis siuntų pristatymo būdas tampa vis aktualesnis. Tai leidžia investuoti į tvarius pristatymo būdus ir prisidėti prie kovos su klimato kaita“, – sako DPD atstovas.

Lietuviai paštomatus naudoja keturiskart dažniau nei europiečiai

Jis priduria, kad Lietuvoje šis pristatymo būdas yra gerokai populiaresnis nei likusioje Europos dalyje, o tam įtakos gali turėti ir gyventojų bendravimo įpročiai.

„Pernai „DPDgroup“ užsakymu atlikta ES gyventojų apklausa atskleidė, kad net 55 proc. lietuvių savo siuntas gauna į paštomatus. Tuo pat metu, paštomatais naudojasi vos 13 proc. Europos gyventojų. Paštomatų naudojimo apimtys Lietuvoje – unikalios, o tą galimai pavyktų paaiškinti mūsų šiaurietišku būdu ir noru save aptarnauti patiems. Ši paslauga – ne tik pigesnė ir patogesnė nei pristatymas į namus, bet ir labiau ekologiška“, – tvirtina „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros vadovas Baltijos šalims.

Ambicingi aplinkos tausojimo tikslai

G. Bilevičius akcentuoja, kad paštomatų plėtra – vienas iš būdų, kaip įmonė stengiasi ir toliau įgyvendinti grupės mastu duotą pažadą iki 2025 m. sumažinti CO2 emisiją vienai siuntai 30 proc.

„Jau nuo 2012 m. visas siuntas gyventojams pristatome išlaikydami neutralų CO2 balansą, o ateityje sieksime įgyvendinti dar ambicingesnius tikslus. Tai padaryti padeda ne tik visame pasaulyje plečiamas paštomatų tinklas, bet ir investicija į gamtai draugiškas transporto priemones bei įvairios taršos mažinimo iniciatyvos, padedančios dar labiau sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį atmosferoje“, – teigia DPD atstovas.

Publikuotas straipsnis yra parengtas įmonės ar organizacijos, kuri pateko į „Atsakingo‌ ‌požiūrio“‌ ‌apdovanojimus.