„Tiekėjams keliame itin aukštus reikalavimus dėl produkcijos kokybės, todėl žinome, kad ji atitinka aukščiausius standartus. Būtent todėl vietinių tiekėjų auginamą ar gaminamą produkciją siūlome ir svetur esančioms „Lidl“ parduotuvėms. Džiaugiamės, kad „Anykščių daržovės“ tapo vienu iš naujausių Lietuvos verslų, kuriam padėjome išplaukti į tarptautinius vandenis ir pristatyti savo auginamą produkciją Vokietijos rinkai“, – sako „Lidl Lietuva“ vyriausiasis asortimento vadovas Lukas Gudas.

Įvertino agurkų kokybę ir skonį

„Anykščių daržovių“ direktoriaus Valdemaro Juškos teigimu, šiuo metu ūkį sudaro apie 10 ha užimantys šiltnamiai, kuriuose yra auginama 5 ha trumpavaisių ir 2 ha ilgavaisių agurkų.

„Šiuo laikotarpiu vietose, kuriose daugiausiai yra auginami agurkai – Ispanijoje, Italijoje ir kitose Pietų Europos šalyse – yra per karšta, todėl šiltnamiuose šios daržovės augti nebegali. Dėl to vasarą galimybė eksportuoti savo daržoves į užsienį, yra labai vertinga kiekvienam agurkų augintojui“, – sako V. Juška.

 „Lidl“ garsina Lietuvos verslus užsienyje

Jis pratęsia, kad įmonė yra dėkinga už prekybos tinklo „Lidl“ suteiktą šansą vasarą lietuviškais agurkais pradžiuginti ir Vokietijos gyventojus: „Maždaug 80 proc. mūsų agurkų yra tiekiami Lietuvoje esančiose „Lidl“ parduotuvėse, o neseniai išsiuntėme pirmąją partiją daržovių ir į Vokietijos prekybos tinklo parduotuves. Džiaugiamės, kad atsiliepimai yra teigiami ir vokiečiai vertina mūsų tiekiamų daržovių kokybę bei skonį. Tikimės, kad glaudus bendradarbiavimas su „Lidl“ tęsis ir toliau, o ateityje galėsime siekti dar artimesnės partnerystės tiek Lietuvoje, tiek užsienio rinkose.“

Vakaruose populiaresni ilgavaisiai agurkai

„Anykščių daržovių“ vadovo teigimu, dėl istorinių aplinkybių, Vakarų Europoje labiau yra vertinami būtent ilgavaisiai agurkai: „Lietuvoje mes esame įpratę daugiausiai valgyti trumpavaisius agurkus, tačiau Vakaruose – Vokietijoje, Nyderlanduose, Jungtinėje Karalystėje ir kitose šalyse, gerokai labiau paplitęs yra ilgavaisių agurkų vartojimas.“

Anot jo, priklausomai nuo valstybės, žymiai skiriasi ir pačių ilgavaisių agurkų specifikacijos – Lietuvoje įmonė tiekia 250-300 g sveriančius agurkus, o užsienyje – beveik dvigubai didesnius – 400-500 g daržoves. Tai reiškia, kad atsižvelgiant į šalį, kurioje bus parduodami agurkai, bendrovė atitinkamai turi pritaikyti ir savo auginimo procesus.

 „Lidl“ garsina Lietuvos verslus užsienyje

Pašnekovas priduria, kad ūkis yra sertifikuotas pagal Global G.A.P (Good Agriculture Practice) sertifikatą, garantuojantį daržovių kokybę ir tvarumą, o kompiuterizuota lašelinė daržovių laistymo ir tręšimo sistema užtikrina, kad augalai gauna tiek medžiagų, kiek jiems ir priklauso: „Tik tokiu būdu auginamos daržovės išlaiko kiek įmanoma daugiau žmogaus organizmui reikalingų mineralinių ir kitų medžiagų bei gali prisidėti prie mūsų imuniteto stiprinimo.“

Palaikymas – būtina atsitiesimo sąlyga

V. Juška tikina, kad šalyje savo veiklą pradėjus „Lidl“, atsirado sklandesnis dialogas ir su kitais prekybos tinklais, pasidarė lengviau kalbėtis kainų klausimais. Jo teigimu, būtent supratingumas ir solidarumas tarp visų ekonomikoje dalyvaujančių pusių bus esminė detalė, padėsianti Lietuvai atsigauti po karantino.

 „Lidl“ garsina Lietuvos verslus užsienyje

„Nors karantinas ir pasibaigė, tai nereiškia, kad nebeturime solidarizuotis vieni su kitais. Prekybos tinklai, verslininkai, ūkininkai, vartotojai – visi turime palaikyti vieni kitus ir šiuo nežinomybės pilnu laikotarpiu didesnį prioritetą skirti lietuviškai produkcijai“, – sako „Anykščių daržovių“ direktorius.