Vietoje plastiko – žalieji sprendimai

Kaip pasakoja G. Didžiokienė, „Caffeine“ kavinėse jau kurį laiką galima rasti aplinkai draugiškų plastiko alternatyvų, jos diegiamos ir „Reitan“ grupės valdomose „Narvesen“ tinklo parduotuvėse.

„Plastikinius vienkartinius įrankius pakeitėme mediniais, įprastus šiaudelius – popieriniais. „Caffeine“ salotų plastikinės pakuotės nuo šiol yra pagamintos iš kartono. Taip pat savo klientams siūlome servetėles, pakavimo ir higieninį popierių bei maišelius iš perdirbto popieriaus“, – apie atnaujinimus pasakoja G. Didžiokienė.

Nuo birželio „Reiten“ žengia dar vieną žingsnį tvarumo link – visi karštieji gėrimai „Caffeine“ kavinėse nuo šiol bus pilstomi į gamtai draugiškus „Future Smart“ puodelius, kurių vidinė dalis pagaminta ne iš naftos, bet atsinaujinančių augalinės kilmės žaliavų – cukranendrių. Vasaros pabaigoje karštieji gėrimai į šiuos puodelius bus pilstomi ir „Reitan“ grupės valdomo „Narvesen“ tinklo parduotuvėse.

Pasak G. Didžiokienės, kartu su šiais puodeliais pristatomi ir unikalūs augalinės kilmės dangteliai, kurie kol kas neturi analogų Lietuvos rinkoje. Jie 100 proc. natūraliai suyra gamtoje, o jų gamybai panaudota medienos plaušas ir cukranendrių išspaudai.

„Caffeine“ imasi aplinkai draugiškų sprendimų

Kruopščiai parinkti partneriai

Kaip teigia G. Didžiokienė, griežtėjant ES reikalavimams dėl vienkartinio plastiko naudojimo, įmonė nusprendė nelaukti galutinių draudimų, kurie įsigalios nuo 2021 m., ir pokyčių ėmėsi jau dabar. Ieškant partnerių, kurie galėtų aprūpinti „Reitan“ grupę plastiko alternatyvomis, prioritetas buvo skiriamas tiek tvariems gamybos sprendimams, tiek ir mažiau aplinkai kenksmingai logistikai.

Naujųjų puodelių ir dangtelių gamybai „Reitan“ pasirinko pasaulinę maisto pakavimo įmonę „Huhtamaki“, įsikūrusią netoli Lietuvos – Suomijoje. Popierius šios įmonės produktams yra tiekiamas tik iš tvariai bei atsakingai vystomų miškų, kuriuose vieną nukirstą medį keičia pasodinami trys nauji.

„Didžioji dauguma kitų analogiškų puodelių yra gaminama Kinijoje, o mes pasirinkome netoliese esančius partnerius, siekdami mažesnės CO2 emisijos transportavimo metu. Tai leidžia mums kartu su partneriais prisidėti prie produktų ilgaamžiškumo ir gamybos šaltinių atsinaujinimo. Norime saugoti miškus, kurie sudaro trečdalį mūsų planetos. Natūralus jų augimas ir atsakingas atsodinimas yra itin svarbūs ekosistemai, o reikšmė klimato kaitos mažinimui – neišmatuojama“, – sako G. Didžiokienė.

„Caffeine“ imasi aplinkai draugiškų sprendimų

Poreikį padiktavo ir klientai

Mažindama plastiko naudojimą, „Reitan“ grupė, pasak įmonės atstovės, siekia įgyvendinti tvarumo, rūpesčio aplinka bei plastiko nebevartojimo prioritetus. G. Didžiokienė priduria, kad imtis tokių pokyčių paspartino ir patys klientai. Remiantis „Reitan“ atliktos apklausos duomenimis, 53 proc. klientų siekia apriboti plastiko kiekį savo apsipirkimų metu, o dar 42 proc. respondentų netgi būtų pasiruošę mokėti daugiau už tvariai pagamintus produktus.

„Pastebime augantį klientų sąmoningumą aplinkosaugos klausimais. Akivaizdu, kad jiems rūpi, iš ko yra geriama kava. Tai yra viena priežasčių, kodėl ne tik mažiname plastiko naudojimą, bet ir skatiname klientus atsinešti savo asmeninius daugkartinius puodelius, į kuriuos mielai darome kavą ir tokiais atvejais netgi suteikiame nuolaidą“, – teigia G. Didžiokienė.