Elektroninė parduotuvė, prekyba Šiaulių Akropolyje, sukurtas prekės ženklas. „Pas bobutę“ šiuo metu siūlo sveikuoliškus produktus, prieskonius, arbatas, o labiausiai verslininkas didžiuojasi kanapių produktų linija.

Nugalėjo kebabai?

Kiekvieno žmogaus gyvenime ateina tam tikras laikas, kai supranti, kad reikia permąstyti savo vertybes, siekti to, ko iš tiesų nori.

Anot verslininko, nuo prasmingos gyvenime veiklos labai dažnai mus sulaiko vidiniai kompleksai, nepasitikėjimas savo jėgomis.

Kaimiškų produktų pristatymo į namus verslą įkurti paskatino dar 2008 m. krizė. Šeima su trimis vaikais visada vertino ir mėgo natūralius, kokybiškus, sveikesnius produktus, tokius, kurių galima paragauti tik pas bobutę kaime.

Gytis Leliukas

„Norėjome patys naudoti gerus gaminius, bei pasiūlyti galimybę įsigyti kokybiškas prekes ir kitiems. Todėl buvo įkurta internetinė maisto prekių ir kitų smulkiųjų ūkininkų, šeimos įmonėlių pagamintų natūralių produktų parduotuvė. Kūrėme savo verslą su tikslu, kad sveikesni, kaimiški produktai pasiektų vartotojų namus. Prekiavome naminiu maistu: duona, pienu, vištiena, triušiena. Ją pristatydavome tiesiai į vartotojų namus. Deja, Lietuvos rinkoje, kaip ir visame pasaulyje, išpopuliarėję kebabai ir picos, „paėmė“ viršų, ne kartą teko keisti veiklos profilį, prisitaikyti prie kintančios aplinkos. Modifikavome asortimentą, keitėmės. Atsisakėme prekybos greitai gendančia produkcija, ją keitė arbatos, prieskoniai, o vos prieš metus susidomėjome kanapių produktais, todėl dabar turime ir kanapių produktų liniją, kuria ypač didžiuojamės“ – atvirauja „Pas bobutę“ įkūrėjas G. Leliukas.

Atiduodama energija sugrįžta

„Abu su žmona dirbame šeimos versle, ji – direktorė: tvarko dokumentaciją, apskaitą, o aš – vadybininkas: nuolat bendrauju su klientais, generuoju idėjas, konsultuoju, vedu edukacijas. Darbas yra mūsų abiejų bendra gyvenimo dalis, jis neša džiaugsmą, atiduodama energija sugrįžta. Verslas, auga, o didžiausią pasitenkinimą teikia ne sėkmė ir pripažinimas, o pats procesas – ilga kelionė nuo vieno užsibrėžto tikslo, link kito. Jei žmogus nustoja tobulėti, mokytis, jis niekuo nesidomi, tuomet jis negyvena. Ne veltui sakoma – palaidojo 70, bet nustojo gyventi 25-erių, nes nustojo mokytis, studijuoti, domėtis pasauliu ir žmonėmis. Manau, kad didžiausia laimė ir sėkmė sugebėti ne tik sukurti rezultatą, gauti pelno, bet ir gebėti pasimėgauti visu procesu – sunkumais, pasiekimais, įveiktomis krizėmis. Užkopus ant vieno laiptelio, judėti link kito“, – apie verslininkų kasdienybę pasakojo Gytis, kuris šiuo metu pasinėrė į alternatyvios medicinos studijas Klaipėdos universitete.

Gyvenimo greitis

Verslininkas apgailestavo, kad daugelis žmonių piktnaudžiauja vis didėjančiu gyvenimo tempu, pamiršta skirti laiko sau.

Greitas maistas, piliulės, vartotojiškos nuostatos iš televizijos ekranų paveikia visuomenę, kuri vietoj tikrų dalykų, renkasi greitą maistą, kitokius atsipalaidavimo būdus.

Gytis Leliukas

„Visi nori žaibiško rezultato čia ir dabar, greitai, o juk gyvenime taip nebūna. Viskas turi savo kainą. Nesveika gyvensena leidžia gauti reikiamą kalorijų kiekį, rasti atsipalaidavimo būdą butelio dugne, tačiau už sužalotą sveikatą, tikėtina, kad teks susimokėti vėliau“,– samprotavo pašnekovas.

Kanapių produktai

Gytis didžiuojasi sukūręs labai plačią pluoštinių kanapių produktų liniją, kurioje ne tik arbata ar baltymai, bet ir prieskonių mišiniai.

Jis yra KAPVIA – kanapių augintojus, perdirbėjus ir verslo inovatorius vienijančios organizacijos narys.

„Pats studijuoju alternatyvios medicinos magistrantūrą Klaipėdos universitete. Tad ir rašto darbus, kursinius rašau apie kanapių naudą mūsų sveikatai, panaudojimą, domiuosi pluoštinėmis kanapėmis, jų savybėmis, panaudojimu tiek mitybai, tiek sveikatai. Esame sukaupę nemažai žinių, gilinamės labai stipriai, todėl su malonumu vedame edukacijas, konsultuojame, kaip vartoti kanapių produktus virtuvėje ar sveikatos gerinimui. Taip pat jau penkeri metai labai intensyviai ir su didžiuliu entuziazmu domimės ir dirbam su pluoštinėmis kanapėmis ir jų produktais. Universitete pamačiau, kiek nežinau, kiek galiu dar augti šioje srityje“, – apie norą dalintis sukauptomis žiniomis kalbėjo verslininkas.

Galėjo bankrutuoti

Gyvenimas yra dinamiškas, čia niekada nebūna taip, kaip buvę, todėl reikia stebėti rinką, jos pokyčius, jei reikia „mutuoti“, keisti darbo specifiką, asortimentą. Kiekviename versle streso ir sunkumų išvengti neįmanoma.

„Sunkumai gena vienas paskui kitą, bet svarbiausia, ne jie, o tai, kaip tu į juos reaguoji. Dar prekiaudami mėsa ir duona galėjome bankrutuoti vos atsidarę, kaip, kad nutiko mūsų kolegoms, tačiau sugebėjome pasikeisti, prisitaikyti prie aplinkos“, – pasakoja verslininkas.

Gytis Leliukas

Vėliau karantinas uždarė renginius, šventes, muges, sustojo prekyba Latvijoje, tačiau elektroninė parduotuvė vis dar veikia, mat laiku buvo persikelta į elektroninę erdvę.

Negalvojo dirbti versle

Pašnekovas tikino, niekada negalvojęs, kad pats dirbs versle, turės savo verslą.

„Mačiau, kaip sunkiai darbavosi tėvai, tad pats tokio gyvenimo sau nenorėjau. Stojau į pedagogikos studijas, pagal išsilavinimą esu mokytojas – sociologijos, politologijos bei pilietinio ugdymo“, – atviravo Gytis.

Jam studijos – tai įrankis augti, tobulėti. Įgytas išsilavinimas ir kompetencijos labai praverčia vedant edukacijas, bendraujant su klientais. Mokytojo duona taip pat jauno verslininko netraukia.

„Džiaugiuosi turėdamas galimybę dalintis savo sukauptomis žiniomis, pasakoti tai, ką noriu, kuo gyvenu, o ne tai, kas reikalaujama mokyklinėje programoje“, – apie savo edukacijas kalbėjo Gytis.

Gyvenimo būdas, emocija ir turinys

Elektroninės parduotuvės „Pas bobutę“ įkūrėjui verslas yra ne vienadienis darinys. Jis dinamiškas, tačiau įtraukiantis. Verslo kūrimas ir plėtra greito rezultato neduoda, visa tai pririša dešimtmečiams, žmogus kažką kuria, o tai darydamas auga kartu su savo verslu.

„Jei eini vedamas vien pinigų uždirbimo motyvų – tuomet gyveni nuo algos iki algos, bet jei darai tai, ką mėgsti, tuo daliniesi su kitais, žmonės noriai pas tave grįžta. Versle – ne tik prekės ir pinigai – tai gyvenimo būdas, emocija, turinys. Čia kuriame sveikus produktus, dabar – ruošiame išskirtines kalėdines dovanas žmonėms ir verslui. Kviesime dalintis jaukumu, šiluma ir sveikata“, – apie verslininko kasdienybę pasakojo G. Leliukas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)