Mažoji bendrija „Leto projektai“, geriau žinoma kaip įmonė, prekiaujanti „Kamado“ tipo kepsninėmis – viena iš įmonių, pasinaudojusi MVĮ fondo pagalba.

„Apie galimybę pasinaudoti fondo teikiama parama sužinojome iš teisininkų įmonės, kurios paslaugomis naudojamės. Džiaugiamės, kad procedūra truko trumpai, nes visus prašymus, reikalingus gauti Europos Sąjungos paramą intelektinės nuosavybės (IN) srityje, užpildė mūsų teisininkai. Mums buvo suteikta 2250 eurų kompensacija, kurią galėjome panaudoti IN apsaugai“, – komentuoja įmonės vadovas Tomas Petryla.

Gavusi paramą įmonė IN ekspertų paprašė atlikti turimo IN portfelio analizę. Iš pradžių ketinusi savo IN apsaugoti tik Lietuvos teritorijoje, po IN ekspertų rekomendacijų „Kamado Bono“ nusprendė registruoti savo dizainą ir prekių ženklą visoje Europoje.

Privalu apsaugoti intelektinę nuosavybę

MVĮ fondas – tai dotacijų schema, skirta padėti Europos Sąjungoje (ES) veikiančioms mažosioms ir vidutinėms įmonėms apsaugoti savo IN. ES intelektinės nuosavybės tarnybos (ESINT) įgyvendinama Europos Komisijos iniciatyva pradėjo veikti 2021 m. Šiemet šalies verslininkai ja gali naudotis nuo sausio 10 d. iki gruodžio 16 d.

„Skaitmeniniame amžiuje verslininkai turi skirti didelį dėmesį savo IN apsaugai. Tai vienintelis teisinis būdas išvengti unikalių idėjų, produktų arba paslaugų kopijavimo ir naudojimo be leidimo. Ši apsauga gali apimti prekių ženklus, dizainą, išradimų patentus, tai yra visus įmonių kuriamus inovatyvius produktus ir procesus, siūlomas naujas paslaugas ir verslo idėjas“, – aiškina Valstybinio patentų biuro (VPB) l. e. direktoriaus pareigas Lina Mickienė.

Lina Mickienė
Foto: Asm. albumo nuotr.

Pasak jos, dalyvaujant šiame projekte galima susigrąžinti iki 2250 eurų, išleistų registruojant intelektinės nuosavybės objektus tiek Lietuvoje, tiek ES ir už jos ribų.

VPB duomenimis, šiais metais, jau daugiau nei 10 tūkst. ES mažų ir vidutinių įmonių pasinaudojo galimybe gauti finansinę paramą.

„Lietuvos verslas taip pat aktyviai dalyvauja šiame projekte. Mažos ir vidutinės įmonės pernai iš viso pateikė 645 prašymus kompensacijai gauti, o šiemet gauti jau 391 prašymai“, – pažymi L. Mickienė.

Veiklą vykdo 19-oje šalių

T. Petryla pasakoja, kad įmonė gyvuoja jau 8-erius metus, o pats verslas gimė iš hobio grilinti ir noro tai daryti ne vienam.

„Per šiuos metus mes įsitvirtinome ne tik Lietuvoje, bet ir dar 19-oje šalių: Italijoje, D. Britanijoje, Vokietijoje, Švedijoje, Norvegijoje, Airijoje, Vengrijoje, Lenkijoje, Danijoje, Suomijoje, Latvijoje, Estijoje ir kt. Noras dalintis žiniomis apie savo pomėgį suformavo ir pagrindinę mūsų misiją – suteikiame klientui ne tik produktą, bet ir pomėgį, laisvalaikį“, – aiškina jis.

Foto: Asmeninio archyvo nuotr.

Anot verslininko, įmonės plėtrą paskatino susiformavusi didelė šio hobio mėgėjų bendruomenė ir pačių kolegų aistra kepsninėms. Plečiant verslą, tapo svarbu apsaugoti savo produkto dizainą, prekių ženklą, mat tai prisideda prie įmonės žinomumo, sėkmingos verslo plėtros.

„Mūsų gretos plėtėsi, augo „Kamado“ kepsninių bendruomenė visoje Europoje. Žinodami mūsų prekių ženklą ir norėdami įsigyti juo žymimą produktą, mūsų pačių pradėjo ieškoti verslo partneriai. Kuriantiems savo verslą turiu vieną patarimą – prisiminkite, kad mokėti visko neįmanoma. Atėjus laikui, tam tikrus darbus ar paslaugas perleiskite išmanantiems savo sritį. Taip pat būtina nepamiršti apsaugoti savo idėjų“, – akcentuoja T. Petryla.