Vyriausybės atstovų teigimu, toks žingsnis reiškia, kad kiekvienais metais šalyje bus įrengta po mažiausiai 145 tūkst. naujų elektrinių automobilių įkrovimo stotelių.

Įstatymas dėl elektromobilių įkrovimo bus taikomas naujos statybos prekybos centrams, biurų kompleksams ir renovuojamiems pastatams.

Tai dar viena prie elektrinių automobilių kuo skubiau pereiti siekiančios Jungtinės Karalystės iniciatyva.

Nuo 2030 metų šalyje bus draudžiama pardavinėti naujus benzinu ar dyzeliniu kuru varomus automobilius.

Praėjusią savaitę Jungtinės Karalystės pramonės konfederacijos konferencijoje pranešdamas apie įstatymą šalies ministras pirmininkas Borisas Johnsonas pareiškė, kad jo šalis ketina „radikaliai“ pakeisti savo automobilius, sunkvežimius, autobusus ir kitas transporto priemones.

„Jėga, propaguojanti tuos pokyčius, bus ne valdžia, ir net ne verslas. tai bus pats vartotojas. Tai bus šiandieninis jaunimas, kuris savo akimis mato ir jaučia klimato kaitos padarinius, tad natūraliai iš mūsų visų reikalaus būti geresniais“, – kalbėjo britų premjeras.

Leiboristai pastebi, kad naujame įstatyme neatsižvelgiama į bauginančią geografinę atskirtį elektrinių automobilių įkrovimo klausimu.

„Londone ir šalies pietryčiuose yra žymiai daugiau viešų elektrinių automobilių įkrovimo stotelių nei likusioje Anglijoje ir Velse kartu sudėjus. Kažkodėl šitas klausimas nesprendžiamas. Kaip ir niekas nepadeda mažesnes ir vidutines pajamas gaunančioms šeimoms nusipirkti elektrinį automobilį. Trūksta ir investicijų baterijų gamykloms“, – teigiama leiboristų pareiškime.

Vyriausybės teigimu, naujasis įstatymas „elektrinio automobilio įkrovimą supaprastins iki apsilankymo degalinėje turinti benzininį ar dyzelinį automobilį lygio“. Taip pat „naujose ir patogiose įkrovimo stotelėse bus pasirūpinta galimybe bekontakčiu būdu atsiskaityti už įkrovimą“.

Šiuo metu Jungtinėje Karalystėje galima pasinaudoti per 25 tūkst. tokių elektromobilių įkrovimo taškų, tačiau Konkurencijos ir rinkų valdyba skelbia, kad iki 2030 metų jų prireiks dešimt kartų daugiau.
Noras pereiti prie elektrinių automobilių yra Jungtinės Karalystės strategijos, kaip pasiekti kovos su klimato kaita tikslų, dalis. 2019 metais automobiliai ir taksi buvo atsakingi už 16 proc. visų šalies emisijų.

Keli didieji automobilių gamintojai, tarp kurių „Jaguar“ ir „Volvo“, planuoja nuo 2025 iki 2030 pereiti vien prie elektrinių automobilių gamybos. „Ford“ teigia, kad 2030 metais visi Europoje parduodami automobiliai bus elektriniai.

Keturi patys didžiausi pasaulyje automobilių gamintojai – „Volkswagen“, „Toyota“, „Renault-Nissan“ ir „Hyundai-Kia“ taip ir nepasirašė COP 26 viršūnių susitikimo metu parengto pažado iki 2035 metų pradėti prekiauti tik netaršiomis transporto priemonėmis.

Įkrovimas

Jungtinėje Karalystėje elektrinių automobilių pardavimai auga: 2020 m. iš visų parduotų mašinų elektra varomos sudarė 10 proc., o tai žymiai daugiau nei 2,5 proc., kaip kad buvo dar 2018 m.

Labiausiai šiuo metu nuogąstaujama dėl elektrinių automobilių įkrovimo infrastruktūros stygiaus.

„Policy Exchange“ ekspertų grupė perspėja, kad nauji įkrovimo taškai įrengiami vangiai, tad egzistuoja reali rizika, jog nedideliuose miestuose ir kaimo vietovėse tai taps opi problema ir sudarys palankias sąlygas piktnaudžiavimo mokama paslauga atvejams.

Susisiekimo komiteto parlamentarai akcentuoja, jog žmonės privalo būti apsaugoti nuo bandymų pasipelnyti iš apmokestinto įkrovimo paslaugos, nes įkrauti elektromobilį namuose – žymiai pigiau.

„Friends of the Earth“ programos vadovas Mike‘as Childsas teigiamai vertina vyriausybės iniciatyvą ir priduria, kad elektriniai automobiliai „atliks labai svarbų vaidmenį kuriant ateitį be anglies dvideginio emisijų“.

„Naujuose būstuose privaloma apgalvoti ir dviračių saugyklas bei prieigą prie aukštos kokybės viešojo transporto. Kitaip tariant, būtina pasiūlyti gerų alternatyvų automobiliams ir taip sumažinti ne tik emisijas, bet ir transporto spūstis“, – pridūrė M. Childsas.

Jungtinės Karalystės vyriausybė pranešė ne tik apie ambicingus planus įkrovimo taškų klausimu, bet ir patvirtino, jog skirs beveik 10 mln. naujam vandenilio projektui didžiausioje šalies vėjo jėgainių parke netoliese Glazgo.

Ši piniginė injekcija padės Vaitlio žaliojo vandenilio projektui vystyti didžiausio Jungtinėje Karalystėje elektrolaizerio projektą – tai sistema, verčianti vandenį vandenilio dujomis ir taip leidžianti kaupti energiją ir aprūpinti vietos susisiekimo tiekėjus netaršiu kuru.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (25)