Apie tai, kokią įmonėms svarbią problemą padeda spręsti lietuvių komanda ir kodėl nuspręsta augti ne plečiant sektorius, kuriems siūlo paslaugą, o šalių, kuriose dirbama, skaičių, pasakoja „Frontu“ įkūrėjas ir vadovas Arūnas Eitutis.

Ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse nebeišsitenkanti įmonė tarp savo klientų jau turi tokias įmones kaip „Nestle“, „Sanitex“, „Circle K“, Lietuvos paštas, „Grinda“, „Vilniaus vandenys“.

Apie tai, kad klientų problema gali tapti verslu, A. Eitutis suprato, kai lankydamas vieną sunkiosios technikos klientą išgirdo apie tam tikras problemas – su jomis susiduria įmonės, kurių darbuotojai teikia paslaugas objektams.

„Pavyzdžiui, jei sugenda kombainas kuldamas laukus, įrangą prižiūrintys specialistai vyksta jo tvarkyti. Tačiau iki šiol visi aptarnavimai vykdavo popieriuje: atvažiuoja technikai, pasiima aktą, su juo važiuoja į vietą. Sektoriuje nebuvo jokios skaitmenizacijos. O tai lėmė didelius kaštus, negalėjai daryti jokios analitikos. Įmonių praradimus galima skaičiuoti minutėmis, kiek jie užgaišta, jei pamiršta ką nors pasiimti į vietą, ryte ar vakare turi vykti į biurą atiduoti ar paimti popierinių aktų“, – pasakojo startuolio vadovas.

Kol kas stiprūs – tik Baltijos šalyse

Visgi išgirdęs vienos įmonės problemą, A. Eitutis nepuolė iškart galvoti, kaip ją išspręsti: buvo apklausta dar apie 10 aptarnavimo paslaugas teikiančių įmonių. Supratus, kad ir jos susiduria su panašiais neefektyviais dalykais organizuodamos darbą objektuose, nuspręsta įkurti startuolį.

Arūnas Eitutis
Foto: Asmeninins albumas

„Mūsų klientai – įmonės, kurios turi aptarnavimo skyrius, pavyzdžiui, dirba su kondicionieriais, pardavimo automatais ar technine įranga – nuo traktorių iki ventiliacijos aparatų“, – pasakojo pašnekovas.

Veiklos procesų ir dokumentacijos skaitmeninį sprendimą siūlantis startuolis gali suskaičiuoti dirbantis su klientais jau penkiolikoje šalių. Vis dėlto kol kas didžiąją dalį verslo sudaro klientai Baltijos šalyse.

„Vėliau atsirado ir pavienių klientų Anglijoje, Lenkijoje, Sudane, Rumunijoje ir kitose šalyse. Klientų yra daug kur, bet stiprūs kol kas esame tik Baltijos šalyse; bandysime stiprinti savo padėtį ir kitose rinkose“, – kur bus nukreiptos naujausios investicijos, pasakojo A. Eitutis.

Iš pradžių paslaugą siūlančio startuolio produktas buvo derinamas prie kiekvieno kliento. Visgi vėliau nuspręsta produktą standartizuoti.

„Teko vis atsisakyti klientų, nes negali jiems visko asmeniškai įgyvendinti. Taigi šis sprendimas buvo strateginis. O dabar susitelkiame į tam tikrus sektorius ir juose turime būti geriausi“, – tęsė startuolio įkūrėjas.

A. Eitutis prisipažįsta, kad konkurentų, kurie siūlo panašias paslaugas įmonėms, yra nemažai, bet vis dėlto tiesioginių konkurentų nėra jau tiek daug.

Frontu komanda
Foto: Asmeninins albumas

„Turime pasidarę apie šimto konkurentų analizę. Kai pasižiūri giliau ir matai, su kokiais segmentais jie dirba, tampa aišku, kad konkuruojame su kokia dešimt žaidėjų“, – skaičiavo jis.

Naudą skaičiuoja laiku

Pasiteiravus, kaip klientai gali įsivertinti jų siūlomos paslaugos efektyvumą, A. Eitutis teigė, kad pagrindinis rodiklis – sutaupytas laikas.

„Tas sutaupytas laikas – tai ir darbuotojų praleistas laikas keliaujant tiek į objektą, tiek į darbą. Pagal industriją mes jau žinome, kiek maždaug sutaupo klientas“, – aiškino startuolio vadovas.

Šiuo metu įmonė dirba su penkiais pagrindiniais sektoriais – sunkiąja technika, apsaugos įmonėmis, pardavimo automatais, komunalinėmis įmonėmis ir pastatų priežiūros kompanijomis.

Arūnas Eitutis
Foto: Asmeninins albumas

„Ateityje gali būti, kad sektorių liks mažiau, nes matome vertę susitelkti į mažiau sektorių. Kažkada jų net penkiolika turėjome, – prisimena pašnekovas. – Matome, kad dirbdami su mažiau sektorių galime suteikti klientams didesnę vertę, todėl savo augimą matome ne per naujas industrijas, o per naujas rinkas.“

Kartu A. Eitutis paminėjo, kad šiuo metu jaučia, jog Baltijos šalių potencialas jau beveik išnaudotas: „Jei žiūrėtume į didžiausių įmonių sektorių, su kuriuo dirbame, tai mes jau turime 50–80 proc. rinkos.“

Pasiteiravus, ar startuolio plėtrai iš Lietuvos nepakiš kojos darbuotojų trūkumas, nes dėl jų tenka kovoti su didelėmis IT ir paslaugų įmonėmis, startuolio įkūrėjas teigė, kad sunkumų yra, bet kartu jis šioje situacijoje mato pranašumų prieš IT centrus.

„Tikiu, kad startuoliai turi geresnes sąlygas, ir nekalbant vien apie finansus. Lietuvoje dabar labai populiarūs opcionai, kurie leidžia darbuotojams tapti ir startuolio akcininkais, o kitas dalykas – darbas startuolyje yra labai įdomus iššūkis, nes tokioje įmonėje pats itin greitai augi“, – argumentavo A. Eitutis.