Gyvenimas ant ratų buvo populiarus ir prieš koronaviruso pandemiją: „YouTube“ ir instagrame pilna vaizdo įrašų ir nuotraukų, kaip šį bei tą pasidaryti pačiam. Tačiau COVID-19 rimčiau įsisiautėjus, vis daugiau ir daugiau nuotoliniu būdu dirbti galinčių amerikiečių nusprendė prisijungti prie automobilinių namelių gerbėjų bendruomenės, praneša CNN.

Krovininių mikroautobusų ir juos automobiliniais nameliais paverčiančių įmonių paslaugų paklausa šovė į aukštumas. Pandemija mikroautobusų perdarymo verslui „suleido steroidų“, „CNN Business“ pareiškė Portlande, Oregono valstijoje, įsikūrusios mikroautobusų perdarymo įmonės „Outside Van“ rinkodaros ir kūrybinis direktorius Brianas Jagodnikas.

Instagrame yra daugiau nei 10,6 mln. žinučių su saitažodžiu #vanlife („gyvenimas perdarytame krovininiame mikroautobuse“).

„Žmonės norėjo ištrūkti. Žmonės norėjo pabėgti nuo kitų žmonių ir būti saugūs, tačiau mūsų visų galimybės yra ribotos, – paaiškino B. Jagodnikas. – Pandemija kai kuriuos žmones privertė išvykti ir rinktis mažiau populiarius kelius bei kryptis, taigi, ši verslo šaka tebeauga.“

Nuo tada, kai Jungtinėse Amerikos Valstijose (JAV) buvo paskelbtas karantinas, „Outside Van“ užsakymų ir laukiančių klientų sąrašas vis ilgėja, nes darbų pradžios tenka laukti mažiausiai 8–12 mėnesių.

Tiekimo grandinės bėdos

Nuspręsti gyventi ant ratų – viena, bet rasti tinkamą transporto priemonę – jau visai kas kita. Automobilių pramonę ypač smarkiai paveikė lustų trūkumas, sulėtinęs ar net visiškai sustabdęs gamybą. Kai kurie klientai negavo mikroautobusų iki numatytos perdarymo darbų pradžios, nurodė Bende, Oregono valstijoje, esančios mikroautobusų perdarymo įmonės „Cascade Custom Vans“ viena iš įkūrėjų Alexa Owens: „Jiems turėjo kaip reikiant sugesti nuotaika.“

Dar vienas kaltininkas – bendrovė „Amazon“. Karantino metu elektroninės prekybos apimtys nepaprastai išaugo, todėl „Amazon“ teko išplėsti savo transporto priemonių parką, kad pajėgtų pristatyti prekes. Deja, elektroninės komercijos milžinei labiausiai patinka „Mercedes Sprinter“, „Ford Transit“ ir „RAM ProMaster“ – populiariausi modeliai tarp #vanlife entuziastų.

Gyvenimas ant ratų

Net radus ir įsigijus norimą mikroautobusą, dėl vėlavimų uostuose ir darbuotojų trūkumo sulėtėjo perdarymo darbams reikalingų žaliavų pristatymas. „Cascade Vans“ atveju labiausiai trūksta stiklų – užsakytų prekių reikia laukti 3–8 mėnesius, sakė A. Owens. Darbų iki metų pabaigos turinti įmonė spėja, kad žaliavų trūks dar mažiausiai vienerius metus.

Gyvenimas ant ratų – gana brangus malonumas

Įprastas krovininio mikroautobuso perdarymas prasideda nuo visų nereikalingų dalių pašalinimo ir salono įrengimo sumontuojant pageidaujamus elementus: dviaukštes lovas, minikriaukles, tualetus, šaldytuvus, sėdimas vietas ir t. t. Visa tai nemažai kainuoja. „Kadangi prekės ir medžiagos brangsta, esame priversti branginti ir savo paslaugas, – pasiguodė „Cascade Vans“ bendraturtis Bryanas Walkeris. – Gaila, kad taip nutiko, bet manau, jog dabar nemažai žmonių supranta susidariusią padėtį.“
Vien darbai kreipusis į „Cascade Vans“ gali atsieiti 50–100 tūkst. JAV dolerių. „Outside Van“ paslaugų kainos siekia ir 300 tūkst. JAV dolerių, atsižvelgiant į kliento pasirinktą komplektaciją ir modifikacijas. Į šią sumą neįskaičiuotos degalų išlaidos (dabar benzino kaina yra aukščiausia per septynerius metus) ir bet kokie galimi mechaniniai nesklandumai.

Nuolatos didėjančios gretos

Nors augantis susidomėjimas krovininių mikroautobusų pavertimu automobiliniais nameliais ir stovyklavimu apskritai yra naudingas verslui, taip pat pasigirsta vis daugiau klausimų apie judėjimo #vanlife tvarumą bei poveikį aplinkai. Paklausos didėjimas yra „liūdnas ir kartu malonus“, mano B. Walkeris.

„Prieš penkerius, šešerius ar septynerius metus stovyklaudavome vienui vieni. Dabar visur pilna ženklų „Pašaliniams draudžiama“, o nemažoje dalyje teritorijų stovyklauti apskritai nebeleidžiama, nes žmonės baisiai prišiukšlina, – teigė B. Walkeris. – Atvyksti į mėgstamą vietą ir randi krūvą stovyklautojų. Viskas panašėja į naują madą.“

Siaučiant pandemijai nacionaliniuose parkuose ir stovyklavietėse knibždėte knibžda žmonių. Akivaizdu, kad padaugėjo ir šiukšlių, grafičių, paspartėjo COVID-19 plitimas, rašoma „Time“ straipsnyje. Nors parkų vadovai bandė įvesti apribojimus, turistai juos ignoruoja ir toliau lankosi gamtoje.

Prieš pat prasidedant pandemijai, Kim ir Jesse’is Butleriai iš Port Angeles miesto, Vašingtono valstijos, įsikėlė į savo „Ram ProMaster“, kurį vadina „The Walter Mitty“. Atsižvelgdami į koronaviruso apribojimus, juodu keliauja po Vakarų pakrantę.

Butleriai sako, kad yra „visiškai savarankiški“ ir nepalieka šiukšlių ar atliekų: „Visada stengiamės nepalikti jokių savo buvimo pėdsakų ir tausojame aplinką“, – „CNN Business“ tikino Jesse’is.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)