Pietų Korėja sutrumpino jūrinių turbinų konstrukcijos ir montavimo laiką nuo trijų mėnesių iki vos kelių dienų, pasitelkdama didelį plokščiadugnį laivą konstrukcijos gabenimui ir „cilindrinio įsiurbimo“ metodą instaliavimui. Apskaičiuota, kad dėl šių naujovių procesas gali atpigti 3 mln. dolerių.

Valstybei priklausanti bendrovė „Korea Electric Power Corp.“ trečiadienį pristatė, kaip pati įvardijo, pirmąjį laivą, galintį gabenti pilnai sukonstruotą vėjo jėgainę. 1500 tonų laivo, žinomo kaip multifunkcinė mobilioji bazė arba MMB, kranas iškėlė vandenyje pastatytą 140 metrų aukščio vėjo turbiną netoli vakarinio Gunsano uosto.

„Pasitelkę MMB technologiją turėtume sugebėti pasiekti iki 2050 m. išsikeltą anglies dvideginio neutralumo tikslą ir prisidėti prie vėjo energijos, kuri yra esminis mūsų energetinio perėjimo elementas, gamybos“, – renginyje kalbėjo „Kepco“ generalinis direktorius Cheongas Seung-ilas.

Naujovės, skirtos sumažinti išlaidas ir sutrumpinti įrengimo laiką, galėtų paskatinti pasaulinę jūrinių vėjo jėgainių plėtrą, kuri, kaip šiuo metu prognozuoja „BloombergNEF“, iki 2035 m. padidės 11 kartų. Tikimasi, kad šiais metais įrenginių kiekis išaugs iki rekordinių 11 gigavatų, o iki dešimtmečio pabaigos sieks 32,5 gigavatus, kadangi šalys gamins vis daugiau atsinaujinančios energijos, siekdamos palaipsniui atsisakyti iškastinio kuro ir sumažinti anglies dvideginio emisijas.

Vėjo jėgainės jūroje

Kinija, kuri šiemet pastatys beveik trys ketvirtadalius visų įrenginių, ir kylančios Azijos rinkos, tokios kaip Japonija, Taivanas ir Vietnamas, parems šias plėtros perspektyvas, teigiama „BNEF“ praėjusio mėnesio ataskaitoje.

Jūra siūlo vieną geriausių žaliosios energijos perspektyvų Pietų Korėjoje, kur klimatas ir reljefas nėra tinkamas didelėms saulės ir sausumos vėjo jėgainėms, o tradiciniai hidroenergijos ištekliai jau naudojami beveik pilnai. Šalis siekia iki 2030 m. pridėti 12 gigavatų jūrinio vėjo – šiuo metu jo naudojama mažiau nei 0,2 gigavato.

Pietų Korėja jau dabar turi didžiausią pasaulyje potvynių jėgainę prie Sihwa ežero, o netoli Šinano stato didžiausią pasaulyje jūrinių vėjo jėgainių parką.

„Kepco“ trumpina 90 dienų laikotarpį, kurio tam tikromis aplinkybėmis prireikia norint pastatyti ir įrengti jūrinę vėjo turbiną. Bendrovė gali sukonstruoti jėgainę sausumoje per septynias dienas, o tada MMB ją išplukdo į jūrą. Gabenant pilnai pastatytą jėgainę žymiai sutrumpėja laikas ir išlaidos, kurių prireikia per kelis kartus plukdant ją dalimis.

Naujasis procesas sumažintų 5 megavatų turbinos įrengimo kainą 43 proc. arba 3,7 mlrd. vonų (3,3 mln. dolerių), teigiama „Kepco“ pranešime.

Vėjo jėgainės jūroje

Pasak „Kepco“ tyrimų instituto vyriausiojo tyrėjo Ryu Moo Sungo, bendrovė siekia padidinti MMB gabaritus, kad būtų galima gabenti iki 14 megavatų turbinas, kurios jau pradedamos statyti Europoje. Jis teigė, kad Vokietijos „RWE AG“ ir Ispanijos „Ocean Winds“ susidomėjo „Kepco“ laivais.

Kai MMB atsiduria atviroje jūroje, turbinos pritvirtinimas vandenyno dugne, naudojant „cilindrinio įsiurbimo“ metodą, užtrunka iki 12 valandų. Šis metodas iš cilindrų išpumpuoja vandenį, sukurdamas spaudimą ir šitaip įmontuodamas juos į jūros dugną. Pietvakarių Pietų Korėjos pakrantė yra ideali vieta šiai technikai dėl minkšto jūros dugno.

Naujasis procesas yra pranašesnis už tradicinius metodus, kurie gali sukelti problemų aplinkai, nes statant pamatus cementas įpurškiamas tiesiai į jūros dugną, sakė „Kepco“. Be to, jūrinėms statyboms būdingi vėlavimai, kuriuos sukelia nepalankūs orai, o tai gali dar labiau padidinti išlaidas.

Laikas, kurio reikia sumontuoti jūrinei turbinai, nuolat trumpėja, o montavimo tempas šiuo metu dvigubai greitesnis nei prieš dešimtmetį, teigiama „BNEF“ 2019 m. ataskaitoje. JAV energetikos departamentas ir partneriai, įskaitant Delavero universitetą, taip pat siekia paspartinti jūrinių vėjo jėgainių parkų statybas, panaudojant įsiurbimo cilindrų technologiją.