San Fransiske įsikūrusio ankstyvojo etapo rizikos fondo „Rock Health“ duomenimis, pernai į skaitmeninę moterų sveikatą orientuotų startuolių finansavimas išaugo 105 proc. iki 418 milijonų dolerių ir pasiskirstė tarp 22 kompanijų – beveik dvigubai daugiau nei prieš metus. Kompanija stebi JAV veikiančių skaitmeninės sveikatos įmonių sandorius, kurių vertė siekia 2 milijonus dolerių ar daugiau. „Femtech“ (moterų technologijų) kategorijai ji priskiria 55 kompanijas, įskaitant startuolius, kurie sprendžia tokias problemas kaip reprodukcinė sveikata, priežiūra po gimdymo ir lėtinės ligos.

„Sveikatos priežiūros rinka yra keturių trilijonų dolerių industrija, – pažymėjo generalinis direktorius Billas Evansas. – Moterų sveikata tėra maža jos dalelė, tačiau šiandien moterys turi didelių nepatenkintų sveikatos poreikių, kurie ignoruojami labiau nei kitos sritys.“

Darbo departamento duomenimis, JAV moterys priima 80 proc. sveikatos priežiūros sprendimų, o sveikatos apsaugai vienam gyventojui išleidžia 29 proc. daugiau negu vyrai. Dėl pandemijos sveikata atsidūrė tarp pagrindinių žmonių prioritetų, o kartu su ja kilo skaitmeninių sveikatos sprendimų bumas – pradedant telemedicina ir baigiant nešiojamais prietaisais bei skaitmeniniu sveikatos stebėjimu. Šios permainos suteikė daugiau galimybių prisitaikyti prie unikalių moterų sveikatos poreikių.

Pasak „Rock Health“, praėjusiais metais didžiausios investicijos į moterų skaitmeninę sveikatą apėmė 121 milijoną dolerių „Sema4“, Stamforde (Konektikutas) įsikūrusiam startuoliui, atliekančiam prenatalinius tyrimus, žymenų patikrinimus ir paveldimo vėžio tyrimus; 55 milijonus dolerių nešiojamų pientraukių gamintojui „Willow“ iš Mauntinvju (Kalifornija) ir 45 milijonus dolerių virtualiam sveikatos centrui „Maven Clinic“, įsikūrusiam Niujorke.

Nepaisant neseniai išaugusio investuotojų susidomėjimo, „Rock Health“ duomenimis, „femtech“ startuoliai 2020 m. sudarė vos 3 proc. viso skaitmeninės sveikatos finansavimo. „Daugumai sveikatos priežiūros kompanijų sunkiausia įrodyti investicijų grąžą – o dar sunkiau ją įrodyti moterų sveikatos srityje, net jei ir įveikėme išankstinį nusistatymą, jog moterų sveikatos problemos nėra reikšmingos“, – sakė B. Evansas.

Niujorke įsikūrusi „Tia“ – praėjusią gegužę surinkusi 24 milijonus dolerių rizikos kapitalą – siekia aprėpti visą moterų sveikatos problemų spektrą: nuo pirminės sveikatos priežiūros, ginekologijos ir terapijos iki konsultavimo mitybos klausimais bei akupunktūros, siūlydama hibridinį virtualių ir fizinių klinikų modelį. Už 15 dolerių mėnesinį mokestį pacientės gali naudotis „Tia“ gydytojų paslaugomis, neribotais pranešimais ir centralizuotais medicininiais įrašais.

„Sveikatos priežiūros sistema buvo sukurta gydyti specifinius sutrikimus. Tačiau moterys nėra simptomai, kūno dalys ar CPT kodai. Mes esame visuma“, – sakė „Tia“ įkūrėja ir generalinė direktorė Carolyn Witte.

Prieš pandemiją virtualūs „Tia“ pasiūlymai apsiribojo pranešimų programa. Tačiau prasidėjus „Covid-19“ pandemijai kompanija perjungė pavarą ir pristatė išsamų telesveikatos priežiūros komplektą. „Staiga susidūrėme su šia galimybe, ir viskas įvyko per vieną naktį, – pasakoja C. Witte. – Šios erdvės ateitis reiškia sistemą, suprojektuotą taip, kad virtuali priežiūra galėtų būti net geresnė už asmeninę. Vis dėlto pripažįstame, kad tokios procedūros kaip mamogramos negalės būti atliekamos internete.“ Vieną fizinę kliniką jau atidariusi Niujorke ir kitą planuojanti atverti Los Andžele šį mėnesį, „Tia“ šiais metais ruošiasi atidaryti mažiausiai dvi papildomas klinikas, o po metų – dar dešimt.

Brukline įsikūręs nėščiųjų priežiūros startuolis „Oula Health“ savo programą paleido gruodžio mėnesį. Neskaitant reguliarių asmeninių prenatalinių vizitų fizinėje klinikoje, „Oula“ teikia akušerių, ginekologų, dūlų ir žindymo konsultantų paslaugas per telesveikatos platformą.

„Oula“ platforma suteikia moterims dar vieną gimdymo ligoninėje alternatyvą per ginekologinę ir akušerinę priežiūrą, kuri gimdymą traktuoja kaip natūralų gyvenimo įvykį, o medicininės intervencijos atliekamos tik esant būtinybei. Taikydama tinklinį modelį, kompanija neima narystės mokesčių ir priima daugumą pagrindinių Niujorke galiojančių draudimų, įskaitant „Medicaid“.

„Mes tikrai stengiamės apversti nėščiųjų priežiūros sistemą aukštyn kojomis“, – teigia viena iš įkūrėjų ir vyriausioji vykdomoji vadovė Elaine Purcell.

Spalį „Oula“ surinko 3,2 milijono dolerių pradinį finansavimą, kuriam vadovavo „Collaborative Fund“ ir kuriame dalyvavo „Female Founders Fund“, „Metrodora Ventures“, rizikos kapitalo įmonė, kurią įkūrė Chelsea Clinton, ir sveikatos priežiūros įkūrėjai, įskaitant Kate Ryder, „Maven Clinic“ generalinę direktorę, ir Tomą Lee iš „One Medical“.

„Covid-19“ atvėrė galimybę užpildyti nėščiųjų priežiūros spragą, staiga išpopuliarėjus telesveikatos paslaugoms, sakė E. Purcell. Vis dėlto šia koncepcija sudominti kai kuriuos investuotojus vyrus nebuvo lengva. „Tai buvo iššūkis. Jie asmeniškai nėra to išgyvenę ir negali iki galo suprasti gimdymo patirties ir būtinybės pakeisti status quo.“