Žinoma, verslo ir verslumo konstanta visuomet keisis. Tačiau po daugelio mėnesių, kuriuos žmonės praleido socialinėje izoliacijoje ir dirbdami iš namų, prekybininkams teks iš esmės keisti savo veiklą, nes pandemija kardinaliai keičia pirkėjų elgesį, ypač kalbant apie didelius prekybos centrus ir fizines parduotuves.

Prekybos centras paprastai suplanuotas taip, kad arčiau įėjimo esančios parduotuvės pritraukia pirkėjų srautus į specializuotas parduotuves, mažytes parduotuvėles ir paslaugų teikimo taškus, esančius giliau prekybos centre.

Neseniai du dideli kino teatrų tinklai Meksikoje pranešė visam laikui ar laikinai uždarantys daug savo kompleksų. Tam, kak geriau suvoktumėte padėties rimtumą, pasakysime, kad Nacionalinių filmų pramonės rūmų (CANACINE) duomenys rodo, kad šiuo metu veikia tik 38-53 proc. kino salių, o kino teatrų lankomumas JAV krito iki 3,6 proc.

Pasvarstykime kartu. Kai einame į didelį prekybos centrą, dažniausiai ten einame dėl trijų priežasčių: apsilankyti pagrindinėje parduotuvėje (universalinėje ar maisto prekių), apsilankyti kino teatre, kazino ar sporto salėje, arba nueiti į restoraną. Netiesiogiai to apsilankymo metu galime nueiti į kokią specializuotą parduotuvę arba atlikti kokią kasdienę procedūrą, tarkime, apsikirpti, ar ne?

Tačiau kas nutinka tam dideliam prekybos centrui, jeigu didžioji dauguma parduotuvių jau yra priverstos plėsti savo „daugiakanalę“ strategiją (prekiauti per įvairias platformas ar savo internetinėse parduotuvėse), kino teatrai uždaromi, o restoranai veikia ribotai? Tai ir yra pražūtinga audra fizinėms parduotuvėms.

Štai todėl šis straipsnis skirtas prekybininkams, kurie turi parduotuvę dideliame prekybos centre, arba planuoja tokią atidaryti. Štai ką tokie verslininkai turėtų apgalvoti:

1. Pėdsakas skaitmeninėje erdvėje. Ir kalbame ne tik apie reklamą. Tik apie būvimą šioje erdvėje. Dabar labiau nei bet kada bet kokiam verslui yra gyvybiškai svarbu būti internete ir bent jau turėti geolokacinę žymą „Google“ ar „Apple Maps“ sistemose su nurodytais kontaktiniais numeriais, darbo valandomis ir pan. Susikurkite paskyras bent jau „Facebook“, „Instagram“ ir „LinkedIn“. Itin patartina būtų turėti galimybę su jumis susisiekti susirašinėjimo programėle ir ją aktyviai naudoti.

2. Daugiakanalė strategija. Skamba labai įmantriai, tačiau iš esmės tai reiškia, kad be pagrindinio kanalo būtina turėti ir alternatyvių platinimo linijų. Pavyzdžiui, turite fizinę parduotuvę, tačiau ir pristatote į namus ar prekiaujate per kokią internetinę prekybos platformą, tokią kaip „Amazon“ ar „Facebook“. Taip pat galite susikurti savo programėlę ar savo internetinę parduotuvę. Jeigu jūsų produktas ar paslauga nėra skirti masiniam vartojimui, rekomenduotina susikurti virtualią ekspoziciją ar internetinį katalogą, 360 laipsnių vaizdo įrašus. Svarbiausia mintis yra turėti alternatyvų, kurios leistų klientui nepasilankyti jūsų fizinėje parduotuvėje.

3. Būkite unikalus. Dabar labiau nei bet kada verslo sėkmei yra būtina jūsų klientui siūloma vertė ir išskirtinumas. Anksčiau sėkmei buvo svarbi gera kaina, tinkama kokybė ir strategiškai gera parduotuvės vieta. Dabar visai tai yra minimalus standartas, kurio tikisi pirkėjai. Nuo šiol vertę turės kiti dalykai: praktiškumas, greitis bei apsipirkimo patirtis (pavyzdžiui, kaip supakuotas produktas ir net dėžė, kurioje atvežama jūsų prekė, turės didelės reikšmės).


4. Duomenys. Labai svarbu suvokti būtinybę kaupti, valdyti ir išnaudoti savo klientų duomenų bazes, kad jie pas jus grįžtų. Turėdami savo klientų duomenų bazę ir informacijos apie jų elgesį, ne tik lengviau parduosite daugiau prekių, tačiau taip pat galėsite identifikuoti tendencijas, tarkime, kokiomis dienomis ar valandomis jums reikia daugiau prekių, arba paprasčiausiai kada jau reikia plėsti asortimentą.

5. Verslo modelis. Kalbant apie artimiausią ateitį, svarbūs yra kiti verslo modeliai ir idėjos jūsų verslo „revoliucijai“. Tai gali būti kažkokie abonementiniai modeliai, iš anksto apmokėti dovanų čekiai, alternatyvūs prekių platinimo tinklai be fizinės parduotuvės arba paslaugų plėtimas, atitinkantis jūsų pagrindinį verslą.

Fizines parduotuves užklupusi „pražūtinga audra“ yra sudėtinga dar ir dėl to, kad mes nežinome, ar per kelis ateinančius mėnesius ji „nemutuos“. Šis neapibrėžtumas turės įtakos, kaip keisis pirkėjų elgesys, kai sugrįš taip trokštamas normalus gyvenimas. Ar žmonės sugrįš prie savo įprastinių vartojimo įpročių? Ar jie vėl lankysis fizinėse parduotuvėse? Ar labai ištuštės prekybos centrai? Kokias prekes žmonės rinksis be kontakto? Ar mažesnės parduotuvės ir mažesnės veiklos išlaidos pasiteisins?

Niekas nežino atsakymų. Tačiau verslams, nepasirengusiems suvokti, kad „pasaulis nebebus toks pats“, tikrai gali grėsti išnykimas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (41)