Didžiausios Europoje internetinės naudotų mados prekių prekybos platformos „Vinted“ kokybės užtikrinimo komandos vadovas Paulius Raškevičius dalijasi patarimais, kurie padeda nuotoliniu būdu užtikrinti sėkmingą mentorystę – nuo stipraus tarpusavio ryšio mezgimo, iki darbo su realaus produkto kūrimu, rašoma įmonės pranešime spaudai.

Pandemija išryškino bendravimo svarbą

Tęsiantis pandemijai, vis daugiau žmonių dirba nuotoliniu būdu, o verslas prisitaiko prie virtualios aplinkos. „Harvard Business Review“ straipsnio apie mentorystę socialinio atsiribojimo metu autoriai teigia, kad nors dabar verslai toliau vadovaujasi tiesioginiais prioritetais ir didžiausią dėmesį skiria bendradarbiavimui su klientais, mentorystė išlieka tokia pat svarbi, kaip anksčiau.

Anot specialistų, šiomis neaiškiomis aplinkybėmis mentoriai turėtų sutelkti dėmesį į psichosocialines mentorystės funkcijas: tas, kurios apima empatiją, atjautą ir sąmoningą rūpestingumo išraišką. Emocinės ir socialinės paramos demonstravimas gali prasidėti nuo išklausymo, kuris padeda geriau suprasti sunkumus ir neaiškumus, kuriuos patiria mokomi asmenys.

Straipsnyje aptariamo tyrimo rezultatai rodo, kad kai mentoriai aktyviai bendradarbiauja su ugdytiniais, pastarieji užmezga stipresnius emocinius ryšius su organizacija, rodo didesnį pasitenkinimą darbu ir jaučia didesnę organizacijos paramą. Norint išlaikyti didelio potencialo jaunuosius talentus, itin svarbūs yra nuoseklūs mentorystės santykiai.

Nuotoliniu būdu galima ir persikvalifikuoti

P. Raškevičius pastebi, kad pandemija nesužlugdė ne tik verslo planų ugdyti jaunesniosios grandies talentus, bet ir pačių mokytis suinteresuotų asmenų įsitraukimo. Praėjusių metų rudenį IT įgūdžių įgauti norinčius kandidatus „Vinted“ pakvietė dalyvauti „Vinted Akademijoje“, kurią teko perkelti į virtualią erdvę.

„Antroji mūsų akademija dalyvių skaičiumi buvo dvigubai didesnė, nei pirmoji – iš viso turėjome 36 studentus. Tai parodo, kad net tokioje neįprastoje kasdienybėje, žmonės nebijo iššūkių ir nori mokytis bei plėsti savo karjeros galimybes. Daugelis praktikos dalyvių buvo universitetuose besimokantys ar ką tik mokslus baigę studentai iš technologijų srities – programavimo ar programų sistemų studentai. Įdomu tai, kad sulaukėme ir tokių dalyvių, kurie į akademiją atėjo iš visiškai kitų sričių norėdami persikvalifkuoti ir kai kuriems tai pavyko. Tad nors pandemija ir lėmė tam tikrus pokyčius mentorystės srityje bei pakoregavo prioritetus, padėjo pamatus, kaip toliau būtų galima išnaudoti nuotolinio mokymosi galimybes“, – sako „Vinted Akademijos“ organizatorius.


P. Raškevičius kartu su akademijos studentų komandoms vadovavusiais Luku Samuoliu, Martynu Jurkumi ir Tautvydu Milčiūnu išskiria kelis svarbiausius patarimus, norint užtikrinti sklandžią virtualią mentorystę:

1. Formuoti mentoriaus ir studento ryšį

Kaip ir akcentuojama „Harvard Business Review“ specialistų, vienu svarbiausių aspektų tampa mentoriaus ir studento tarpusavio ryšio formavimas. Jis skirtas tam, kad mokydamasis asmuo galėtų labiau pasitikėti komandos vadovu, jaustųsi išgirstas, nebijotų užduoti klausimų ir pripažinti padaręs klaidą.

Tokį ryšį padeda sukurti neformalumas, tad mentorius turėtų užimti ne tik lyderio, bet ir draugo, patarėjo vaidmenį, pažinti ne tik profesines, bet ir kitas studento savybes ir jas išnaudoti mokymosi procese. Nors virtualioje erdvėje pažinti naują žmogų gali būti sudėtinga, tam dienotvarkėje reikėtų skirti specialaus papildomo laiko, išnaudoti individualius darbų aptarimo skambučius ne tik studento pažangai apžvelgti, bet ir pasiteirauti apie jo savijautą, laisvalaikį, pomėgius ir lūkesčius.

Taip pat svarbu atrasti tokį sklandaus nuotolinio bendravimo būdą, kuris būtų geriausias konkrečiam studentui – vieniems tai gali būti vaizdo skambučiai sutartu metu, kitiems – nuolatinis susirašinėjimas ar bendravimas tam tikroje platformoje.

2. Stiprinti komandiškumą ir bendradarbiavimą

Lygiai taip pat, kaip ir individualus mentoriaus ir studento ryšys, svarbus ir komandos santykis. Pajusti bendrumą virtualioje erdvėje gali tapti nemenku iššūkiu – suplanuoti skambučiai dažniau tampa galimybe aptarti darbus, o ne pažinti kitus komandos narius. Tad labai svarbu tvarkaraštyje nusimatyti būtent komandos formavimui skirtus užsiėmimus – organizuoti neformalius pokalbius, bendrus nuotolinius pietus ar kavos pertraukėles. Taip net nebūnant vienoje patalpoje tarp studentų mezgasi draugystės, didėja komandos narių tarpusavio pasitikėjimas, motyvacija drauge siekti užsibrėžto tikslo.

3. Nusistatyti aiškius tikslus ir norimą rezultatą

Kuriant nuotolinę mentorystės programą, pačioje pradžioje itin svarbu aiškiai susiplanuoti, kokį rezultatą studentai turėtų pasiekti ir kokią metodiką naudoti, suteikti jiems konkrečius ir prieinamus įrankius. Vienas iš būdų – leisti studentams patiems prisiimti atsakomybę ir susiplanuoti laiką bei darbus, duoti jiems kuo daugiau laisvės daryti sprendimus ir kuo mažiau užsiimti mikrovadyba. Tiesa, tokiu atveju būtina stebėti procesą ir prireikus nukreipti tinkama linkme.

4. Leisti dirbti prie tikro produkto

Mažai praktikos turintys specialistai nori, kad mentorius ir komandos vadovai jais pasitikėtų. Pasitikėjimą gali parodyti tai, kokios apimties ir reikšmės užduotis skiriama studentui. „Vinted Akademijoje“ studentai dirbo ne prie mokomojo, o prie tikro, vartotojui skirto produkto gerinimo. Tai padėjo ne tik jiems jausti, kad pasitikima jų žiniomis ir įgūdžiais, didino motyvaciją ir atsakomybę už savo indėlį, bet ir suteikė galimybę prisiliesti prie darbo organizacijoje, pamatyti, kaip ji veikia iš vidaus, ką kasdien iš tiesų veikia IT specialistai.

5. Sekti progresą

Nuotoliniu būdu sekti ir visos komandos, ir individualių studentų pažangą gali tapti dideliu iššūkiu. Tačiau tai yra viena svarbiausių sėkmingos virtualios mentorystės dalių. Palaikyti pulsą ir sekti progresą galima pokalbių su studentais metu – geriausias būdas yra organizuoti reguliarius susitikimus, kurių metu studentas pristato nuveiktus darbus, kartu su mentoriumi aptaria iškilusius sunkumus ir nusimato kitus artimiausius žingsnius. Taip pat svarbu organizuoti ir tokius pačius komandinius susitikimus – studentams matant vieniems kitų pažangą, procesas būna skaidresnis ir sklandesnis. Taip pat svarbu suteikti tokią bendrą ir visiems prieinamą platformą, kurioje studentai ir mentoriai nuolat galėtų žymėtis nuveiktus ir būsimus darbus bei taip sekti progresą.

6. Įvertinti pastangas

Studentams, dedantiems pastangas į atliekamą darbą, turi būti suteikiama papildoma motyvacija. Geriausiu postūmiu rodyti iniciatyvą ir daryti progresą studentams tampa karjeros galimybės – jei jie žino, kad sėkminga praktika gali baigtis darbo pasiūlymu, labiau stengiasi patys ir yra suinteresuoti parodyti gerus rezultatus. „Vinted Akademijos“ studentams buvo aiškiai komunikuojama, kad ši praktika yra galimybė tęsti darbus organizacijoje, o mokymams pasibaigus pasiūlymą pasilikti dirbti gavo 22 studentai.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)