Suh Kyung-bae šiandien valdomą 3,6 mlrd. dolerių turtą – kuris 2017 m. siekė apytikriai 8 mlrd. dolerių – daugiausia sudaro jo šeimai priklausančio kosmetikos konglomerato „Amorepacific Group“ akcijos, kurios nuo sausio vidurio nusmuko daugiau kaip 40 proc. Tokių prekių ženklų kaip „Innisfree“, „Laniege“ ir „Sulwhasoo“ motininė kompanija „Amorepacific“ sunkiai vertėsi dar prieš Covid-19, o tada pandemija paskatino gyvenimo būdo pokyčius, dėl kurių kosmetika moterų kasdienybėje tapo nebe tokia svarbi.

Tai sumažino turtus, kuriuos sukrovė staigus korėjietiškų grožio produktų išpopuliarėjimas ir dėl to kilusi sandorių karštinė. 2010–2014 m. užsienio kompanijos išleido mažiausiai 215 mln. dolerių, kad įsigytų korėjietiškos kosmetikos firmų, teigiama rugsėjo mėnesio „Samjong KPMG“ ataskaitoje. Per kitus penkerius metus šalis tapo ketvirtąja pagal dydį pasaulyje grožio produktų eksportuotoja, o sandorių apimtis išaugo iki 5 mlrd. dolerių, neskaitant transakcijų už neatskleidžiamas sumas.

„Estee Lauder Cos.“ sukūrė „Have & Be Co.“, plačiai žinomą dėl „Dr. Jart+“ linijos – 2019 m. lapkritį įsigyto pirmojo Azijos grožio prekės ženklo. Šis 1,1 mlrd. dolerių vertės sandoris pavertė kompanijos įkūrėją ChinWook Lee milijardieriumi. „Goldman Sachs Group Inc.“ įsigijo „GP Club Co.“ (geriausiai žinomos dėl veido kaukių) mažumos akcijų paketą, iškeldama įmonės steigėją Kim Jung-woongą į turtingiausių šalies žmonių gretas. „Unilever Plc“, „L’Oreal SA“ ir kitos tarptautinės kompanijos taip pat įsigijo korėjiečių kosmetikos firmų akcijų, sukraudamos didžiulius turtus jų įkūrėjams.

Tačiau pandemija korėjietiškai kosmetikai smogė dvigubą smūgį. Socialinis atsiribojimas ir nuotolinis darbas sumažino makiažo paklausą ir lėmė parduotuvių uždarymą. Remiantis rinkos tyrimų firmos „Mintel“ duomenimis, mažmeninė prekyba grožio produktais JAV – trečiojoje pagal dydį Korėjos eksporto rinkoje – 2020 m. susitraukė daugiau nei 7 proc.

Sulwhasoo
Foto: Scanpix

Korėjoje dėl koronaviruso įvesti kelionių apribojimai taip pat nutraukė be saiko išlaidaujančių Kinijos turistų ir individualių prekybininkų, kurie iki tol urmu pirkdavo muitais neapmokestinamas prekes ir parduodavo jas namuose, srautus. Tuo metu Kinijos klientai įgijo daugiau galimybių išbandyti pasaulinius prekių ženklus ir vis labiau domisi vietoje gaminamais produktais.

„Naivu tikėtis, kad kosmetikos produktai su etiketėmis „Pagaminta Korėjoje“ paprasčiausiai ims ir laimės Kinijos klientus“, – teigia Seule įsikūrusios „Ebest Investment & Securities Co.“ analitikė Lina Oh.

Nei „Have & Be“, nei „GP Club“ neatskleidė finansinės informacijos už 2020 m.; „GP Club“ pradinio viešojo akcijų siūlymo 2019 m. planas perkeltas nebuvo.

„Amorepacific“ konsoliduotos pajamos per devynis šių metų mėnesius sumažėjo 23 proc. iki 3,7 trln. vonų (3,4 mlrd. dolerių), palyginus su tuo pačiu 2019 m. laikotarpiu, skelbiama kompanijos ataskaitoje. Pirmą kartą per savo istoriją praėjusį mėnesį grupė paskelbė planą pasiūlyti savanorišką išėjimą į pensiją darbuotojams, įmonėje išdirbusiems daugiau nei 15 metų. Bendrovė atsisakė komentuoti savo planus ar asmeninį Suh Kyung-bae turtą.

Tuo pat metu pandemija paspartino grožio industrijos poslinkį į internetą. „Amorepacific“ šio segmento pajamos smarkiai išaugo, ragindamos teikti prioritetą internetinei verslo daliai. Kosmetikos milžinė „L’Oreal“, kurios pardavimai per pirmąjį 2020 m. pusmetį susitraukė 12 proc., šiemet paskelbė 300 skaitmeninių paslaugų, įskaitant „gyvas“ grožio pamokas internetu.

„Amorepacific“ planuoja sumažinti „Innisfree“ parduotuvių skaičių Kinijoje, tačiau prognozuoja, kad skaitmeniniai pardavimai kitais metais sudarys pusę jos verslo, praneša „Yuanta Securities Korea“. Kompanija prognozuoja, kad vidaus rinkoje internetinių pajamų dalis išaugs nuo 20 iki 30 proc.

„Išlaidos kosmetikai buvo sumažėjusios dar prieš Covid-19, – teigia Seule įsikūrusios „Cape Investment & Securities Co.“ analitikė Hye-mi Kim. – Covid-19 ją padarė dar mažiau reikalingą. Šiuo metu gerai laikosi tik būtiniausi produktai, tokie kaip odos priežiūros priemonės ar priemonės odos problemoms spręsti.“

Tuo tarpu Pietų Korėjoje kyla nauji milijardieriai, tokie kaip Seo Jung-jinas – farmacijos kompanijos „Celltrion Inc.“, vystančios „Covid-19“ antikūnų terapiją, įkūrėjas. Šiais metais jo turtas išaugo beveik trigubai ir siekia 14,6 mlrd. dolerių, paversdamas jį antruoju turtingiausiuoju šalies žmogumi.