VW tikisi akcininkų pritarimo atnaujintai darbo užmokesčio sistemai per kitais metais įvyksiantį akcininkų susirinkimą, interviu „Bloomberg News“ sakė bendrovės pirmininkas Hansas Dieteris Poetschas. Vadovų atlyginimą sudaro premijos, fiksuota alga ir ilgalaikis paskatų planas, susijęs su akcijų kainų dinamika.

„Integruojant ESG kriterijus į mūsų valdybos premijų paskaičiavimus siūlomos konkrečios iniciatyvos, siekiant įgyvendinti mūsų nubrėžtus tvarumo tikslus“, - sakė H.D. Poetschas. ESG iniciatyvų pažanga bus matuojama pasitelkiant pagrindinius rodiklius, įskaitant dekarbonizaciją šalies viduje ir įvairovės indeksus, sakė jis.

Toks pareiškimas nuskambėjo tuo metu, kai vis daugiau finansinių bendrovių, nuo bankų iki privataus kapitalo įmonių, stengiasi pertvarkyti savo versloves ir portfelius ruošiantis kone visiškai laisvai nuo iškastinio kuro aplinkai.

Nors šis žingsnis atkartoja panašias BW AG ir atsarginių dalių tiekėjos „Continental AG“ priemones, geriausiais pardavimais pasaulyje garsėjančios automobilių gamintojos siekis paspartinti būtent aplinkosaugos pastangas yra ypač svarbus. Bendrovė turi 125 gamyklas eilėje šalių, nuo Brazilijos iki Kinijos, ir, jos vertinimu, vien jos gaminami automobiliai sudaro 1 proc. išmetamo pasaulinio anglies dioksido kiekio. Grupė, pertvarkydama savo pagrindinę strategiją, kuria siekiama sukurti didžiausią pramonės elektromobilių parką, pažadėjo iki 2050 metų tapti neutralia anglies požiūriu.

Hansas Dieteris Poetschas
Foto: Sipa/Scanpix

VW įtraukia ESG tikslus į savo strateginių tikslų sąrašą ir apskaičiuoja premijas, remdamasi keliais veiksniais, įskaitant veiklos rodiklius. Bendrovės generalinis direktorius Herbertas Diessas už praėjusius metus gavo kiek daugiau nei 3 mln. eurų premiją, beveik dvigubai daugiau nei dauguma valdybos narių.

„Rinka pradeda vertinti ESG kaip veiklą, teigiamai koreliuojamą su finansine veikla, ir veikiau kaip investicinę grąžą pagerinantį veiksnį nei kaip kažkokį elementą, reikalaujantį kompromiso“, - lapkritį pateiktoje ataskaitoje teigė Richardas Buttersas, „Aviva Investors“ analitikas.

VW sustiprino savo ESG pastangas po „Dieselgate“ skandalo, nuskambėjusio prieš penkerius metus, kai reguliuotojai atkleidė dujų emisijų testų klastojimą. Larry‘is Thompsonas, kuris vadovavo baudžiamajam „Enron Corp.“ persekiojimui ir rugsėjį užbaigė VW tyrimą dėl kaltės pripažinimo pagal sutartį su Teisingumo departamentu, pareiškė, kad bendrovė gali būti „ilgalaikės ir tvarios etikos, principingumo ir susitarimų laikymosi sėkmės“ pavyzdžiu“.

Priežiūros problemos

Nors VW pasistūmėjo į priekį stengdamasi nustatyti galimus pažeidimus, jos sudėtinga valdymo bei akcininkų struktūra tebekelia investuotojų susirūpinimą. „BlockRock Inc.“, didžiausia pasaulyje aktyvų valdytoja, spalį dar kartą paliejo kritikos VW stebėtojų tarybai, esą jos nepriklausoma priežiūra yra nepakankama.

Foto: Organizatoriai

Pašaliniai asmenys neturi didelės įtakos VW, nes daugiau nei 90 proc. akcijų su balso teise valdo trys pagrindiniai akcininkai: Piechų ir Porsche milijardierių klanas, Vokietijos Žemutinės Saksonijos žemė ir Kataro nepriklausomas turto fondas. H.D. Poetschas pripažino ilgalaikę kritiką, bet primygtinai tvirtino, kad bendrovė didžiąja dalimi laikosi Vokietijos įmonių valdymo taisyklių ir palankiai vertina savo pagrindinių akcininkų dalyvavimą.

Pastangas palyginti ES iniciatyvas įvairiuose sektoriuose apsunkina skirtinga metodologija ir prioritetai, kuriuos reitingams nustatyti naudoja tiekėjai, tokie kaip „MSCI Inc.“, „Sustainalytics“ ir „Carbon Disclosure Project“.

Duomenų bendrovių informacijos išsamumas taip pat gali labai smarkiai skirtis atskiruose regionuose ir yra mažiau standartizuotas, nei, pavyzdžiui, finansinėse ataskaitose, paremtose nustatytais apskaitos standartais.

VW pakoregavo savo grupių veiklą, kad šios atspindėtų naująją bendrovės strategiją, sutelktą ties elektromobiliais ir programinės įrangos operacijų plėtra, sakė H.D. Poetschas.